Datatool alarm loeit de hele dag

FritzelK

Rookie
16 okt 2012
7
0
Goedenavond allen,

Vanmiddag werd ik op mijn werk gebeld door mijn moeder. Mijn motor staat bij mijn ouders in de schuur en deze laat al vanaf vanmorgen 10uur zijn alarm loeien. Probleem is dat ik hem er niet af krijg.

Waarschijnlijk is de accuspanning te laag geraakt, waardoor het alarm denkt dat deze afgekoppeld is. De motor is ook al 2 maanden niet meer gebruikt, dus dat lijkt het meest waarschijnlijke.

Inmiddels hang hij aan de optimate, maar stil worden ho maar. Het alarm lijkt nergens op te reageren (ook niet aan/ uit knop op de afstandbediening). Een pin heb ik niet gekregen van de vorige eigenaar, dus dat gaat ook niet. Heeft iemand nog een goed idee? (behalve dan uitzetten, demonteren en de kliko in?)

Bedankt alvast!
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag werd ik op mijn werk gebeld door mijn moeder. Mijn motor staat bij mijn ouders in de schuur en deze laat al vanaf vanmorgen 10uur zijn alarm loeien. Probleem is dat ik hem er niet af krijg.

Waarschijnlijk is de accuspanning te laag geraakt, waardoor het alarm denkt dat deze afgekoppeld is. De motor is ook al 2 maanden niet meer gebruikt, dus dat lijkt het meest waarschijnlijke.

Inmiddels hang hij aan de optimate, maar stil worden ho maar. Het alarm lijkt nergens op te reageren (ook niet aan/ uit knop op de afstandbediening). Een pin heb ik niet gekregen van de vorige eigenaar, dus dat gaat ook niet. Heeft iemand nog een goed idee? (behalve dan uitzetten, demonteren en de kliko in?)

Bedankt alvast!

Als hij stil is, eraf halen en er nooit meer op zetten. Geeft alleen maar gezeik zo'n alarm...
Gaat altijd af als je het niet wilt! Je hebt er meestal meer last dan profijt van...
 
Pff had ook zo een klote alarm, uiteindelijk maar laten verwijderen. Maar goed check 's ff of de zekering van je alarm niet is doorgebrand ofzo, zonder zekering loeit ie ook heel de dag door.
 
Oh ja en onder mn zadel zat ook zo een soort schakelaartje die contact moest maken met een dun plaatje, als die geen contact maakt blijft ie ook loeien.
 
Datatool alarm....prima ding en tot op heden geen probleem....ding zit er al 12 jaar op!

Beide knoppen tegelijk indrukken.... :?
 
Bedankt, maar tot dusver heeft het allemaal niet geholpen.

Een pin heb ik helaas niet. Moest wel even lachen om het zinnetje "You can disarm the alarm system with the transmitter at any time." Ja...at any time. Maar nu dus niet. De handleiding zegt er verder ook niet veel over, helaas.

Het is inderdaad een S4.

Iemand nog ideeën? Voordat ik hem er eigenhandig uitsloop en 8 meter onder de grond begraaf...
 
Om hem stil te krijgen?

Budyseat eraf en een schroevendraaier erin rammen :Y

Heeft de monteur die mijn alarm eraf gesloopt heeft ook gedaan :')
 
Toen ik mijn motor kocht was het eerste wat ik deed het alarm er uit slopen :')


Die krengen zijn echt nergens goed voor, werkt domweg niet fatsoenlijk op een trillend, niet-waterdicht en permanent wiebelend apparaat met weinig accuvermogen of plaats voor een fatsoenlijk systeem.
 
Hij is "gespiked"....op de site van datatool staat hoe je hem moet "despiken" , want hij herkent nu je afstandsbediening niet meer...

Ik heb al een afspraak staan mijn alarm te laten verwijderen... Mijn motoraccu is ook steeds leeg.
 
Lol dat had de mijne ook, zelfs toen ik de kabels doorgeknipt had en ik hem (letterlijk!) in een bak met water had gegooid en hem 4x doorboord had met spijkers bleef hij loeien!! En die kastjes krijg je niet open!! Dus toen maar in 4 handdoeken gewikkeld en in het speeltuintje in de afvalbak gegooid! Volgens mij loeit hij nu nog steeds _O- _O-

Nu heerlijk gevoel, nooit meer stress om het alarm :P
 
Laatst bewerkt:
Iedereen roept klote alarm en alles maar TS had het zelf kunnen voorkomen door het alarm in wintermodus te zetten...

Ik heb zelf een Datatool alarm en helwmaal nergens last van. Gaat niet onnodig af, schakelt altijd netjes in en uit en heeft nog nooit mijn accu leeggetrokken.

http://www.datatool.co.uk/consumer/support/index.php?product=system4_c1&action=search Daar staan nog wat documenten waaronder ook Nederlandse handleiding.
 
Laatst bewerkt:
Tja...ik weet het. Overigens kan ik nergens iets over de-spiken vinden en ondertussen worden ook de buren gek. Ik denk dat ik hem maar eens ga doorboren ofzo...
 
Going through the de-spike routine

Technique for anyone who may have the same problem -

1. Remove lid from main alarm unit.
2. Remove internal battery link from PCB
3. Remove alarm inline fuse
4. Unplug PCB from alarm loom

Leave out for at least 6 hours to drain

With the bikes battery still in place and fully charged.
1. Plug PCB onto loom and reinstall
2. Replace In-Line fuse.
3. The alarm will sound for a period of approx. 30 seconds.
4. Allow the system to reset itself.
5. Replace internal battery link onto PCB.
6. Make sure all connections are complete and replace lid
7. Disarm system as normal (this may take up to 3 presses as system realigns itself) or re-align remote by holding both buttons for 5 seconds depending on model

should be alive and alarmed again.....



Edit:
Gezien de urgentie/ergernis zou ik er zelf een gat inschieten want bovenstaande begrijp ik zelf geeneens.
 
Laatst bewerkt:
Check! Gezien. Behuizing van de S4 lijkt alleen gegoten. Denk niet dat het lukt, maar toch nog maar eens kijken...
 
Maar dat ding is dus sinds vanochtend 10 uur non-stop aan het loeien? Aannemende dat je hem ongeveer gelijk van de accu los hebt gekoppeld moet zijn interne batterij nu toch wel zo'n beetje een keer leeg zijn :?
 
Maar dat ding is dus sinds vanochtend 10 uur non-stop aan het loeien? Aannemende dat je hem ongeveer gelijk van de accu los hebt gekoppeld moet zijn interne batterij nu toch wel zo'n beetje een keer leeg zijn :?

Dat zóu zo moeten zijn, maar gelukkig heeft TS de accu weer even bijgeladen...... :+

Maar alle gekheid op een stokje: ik wilde, ook al eiste de verzekering dat wel, absoluut geen alarm op m'n motor vanwege dit soort gezeik. Ik heb nog weinig mensen gehoord die een probleemloos alarm in hun motor hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat zóu zo moeten zijn, maar gelukkig heeft TS de accu weer even bijgeladen...... :+
Oh ja dat is waar ook _O-
Maar alle gekheid op een stokje: ik wilde, ook al eiste de verzekering dat wel, absoluut geen alarm op m'n motor vanwege dit soort gezeik. Ik heb nog weinig mensen gehoord die een probleemloos alarm in hun motor hebben.
Net als bij motorrijders heb je ook twee typen alarm:

  1. Zij die gezeik geven.
  2. Zij die nog geen gezeik gegeven hebben.
En net als bij motorrijders is dat een kwestie van tijd :+
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens contact aan en tegelijkertijd de 2 knoppen indrukken voor 10 sec.

Dit kan alleen als je 'm nog niet begraven hebt ;-)
 
Mijn motor was niet te verzekeren zonder alarm.
Dus heb ik er een laten monteren door de dealer.

5 minuten na thuiskomst alles losgeknipt en in de vuilbak gedonderd.
Uiteindelijk gaat het erom dat ik een bonnetje heb die ik aan de verzekering kan tonen wanneer nodig.

Ik zie het maar als een eenmalige verzekeringspremie. :+
 
Misschien was de optimate aansluiten voor de accu leeg was ook een optie geweest.
Dan had het alarm nu niet de hele dag staan jengelen.

Als hij een beetje pech heeft begraven z'n buren straks het alarm voor hem, met de motor er nog omheen :+
 
Dat zóu zo moeten zijn, maar gelukkig heeft TS de accu weer even bijgeladen...... :+

Maar alle gekheid op een stokje: ik wilde, ook al eiste de verzekering dat wel, absoluut geen alarm op m'n motor vanwege dit soort gezeik. Ik heb nog weinig mensen gehoord die een probleemloos alarm in hun motor hebben.
:W Spyball Royal in mijn CBR1100XX. Nooit problemen mee. (Nou okee, 1 keer jaren terug, maar dat was alleen ff handzender opnieuw inleren na een lege accu).
 
Terug
Bovenaan Onderaan