Nieuwe Honda 500 serie! CBR500, CB500 en CB500X

Heeft hier al iemand ervaring met het circuit met de 500r of f ?
Is het goed bij te houden of mis je wel wat vermogen?
Wil op termijn nog steeds mn duc inruilen..
 
Laatst bewerkt:
Uhm. .....De nieuwe 500 serie heeft 48 pk (op de krukas)
Lijkt me niet heel spannend rijden op het circuit.

De cbr in het zilver id wel erg mooi moet ik bekennen
 
Dit topic nog even van onder het stof halen met enkele foto's van mijn CB500F :)

Foto met de IXIL X55 slip-on:

qQCVejkq7Uhup2RTrRFOHQWGBC3mRuFco2P-r4g_o8E=w1538-h865-no


En eentje met mij erop :p

DSC_0174.JPG
 
'k Heb net de brief van Honda gekregen en mijn dealer is onderhand ook officieel op de hoogte.

Alleen staan bij Honda de benodigde onderdelen in backorder met onbekende levertijd ...

Wordt vervolgd.
Hoi Oma!

Zijn er nog meer mensen die wachten op de afhandeling van deze recall? Volgens mijn leverancier staan bij Honda de benodigde onderdelen nog steeds in backorder met onbekende levertijd ... En we zijn pas een jaar verder. :X
 
Rijdt de nieuwe serie cb500 nou veel beter dan de oudere twins?
Het vermogen is gedaald, de achterband is breder (minder wendbaar?).
Heeft iemand op beiden gereden? De 500r vind ik anders een erg leuk ding. De F ook wel trouwens. Momenteel rijd ik nog met veel plezier op een cb500 uit 94. :)
 
Zo, laat ik dit topic eens omhoog schoppen.
Als alles meezit kan ik straks nog m'n nieuwe CB500F ophalen, 2015 model, "graphite black".
Allereerste nieuwe motor, eindelijk :)
Heb er een proefrit mee gereden en beviel me erg goed, niet te zwaar niet te licht, precies goed. Volgende week met dank aan Bolski ook een mooie LeoVince LV One EVOII demper erop knutselen en natuurlijk een MF sticker. Zit met smart op het "je kan hem ophalen" telefoontje te wachten 8-)
 
beste cb rijders,

Ik rijd nu een 4 cylinder met 107 pk,met kuip.
Mijn interesse gaat uit naar een cb500F naked,gave motor.
Ik gebruik mijn motor meestal voor woon-werk verkeer, 40 km heen en 40 km terug, waarvan de helft snelweg.

zijn er van jullie ook mensen welke van een zwaardere naar een cb500 zijn overgestapt,en wat zijn jullie ervaringen.

bvd
 
ik rij op een cb1000r en mag af en toe eens op de cb500f van mijn vrouw. prima motor en je kunt goed mee met het verkeer dus ideaal voor je woon werk verkeer vgl mij.
 
Rijdt de nieuwe serie cb500 nou veel beter dan de oudere twins?
Het vermogen is gedaald, de achterband is breder (minder wendbaar?).
Heeft iemand op beiden gereden? De 500r vind ik anders een erg leuk ding. De F ook wel trouwens. Momenteel rijd ik nog met veel plezier op een cb500 uit 94. :)

Hi Dendro,

Ik denk dat je niet zo simpel kunt vergelijken; er zit 20 jaar+ ontwikkeling tussen deze motoren.
Het is al even geleden dat ik de CB500 (94) gereden hebt, maar ondanks de achterband is de nieuwe veel wendbaarder.
Ga er eens op rijden, je zult zien dat er een wereld van verschil is (remmen!!)
Het aanspreken van de motor is ook veel soepeler (injectie) en vergeet het verbruik niet.
 
Nou ik heb hem gistermiddag opgehaald, en ben meteen gaan rijden natuurlijk. Echt een super ding, het enige wat me opvalt is dat ik vaak alsnog wil doorschakelen terwijl hij al in de 6e versnelling staat. Misschien komt dat doordat ik nooit eerder een 2cilinder heb gereden, op de lesmotor lang geleden na natuurlijk. Heb nu 85km op de teller ongeveer, en het begint nu al steeds vertrouwder te voelen. Al ben ik nog wel wat voorzichtig ivm inrijden en vooral de nieuwe banden, maar ik vermoedt dat die siliconemeuk wel uit de banden is inmiddels.
Nu word het wel echt tijd voor dat andere dempertje, want hij is nu gewoon te stil (soms wel prettig natuurlijk, maar ik wil gewoon iets meer).

Heeft iemand hier al ervaring met de OEM carbon(look) goodies van Honda zelf ?
 
Laatst bewerkt:
Wegens mogelijk stoppen vd motorhobby van mijn vrouw zal haar CB500F wrschijnlijk te koop komen dus bij deze alvast een interessepeiling, zal nog een advertentie maken.
Motor is van mrt 2014 en heeft ongeveer 5700 op de teller staan + de nodige extra's zoals een Mivv uitlaat, delete vd achterste handvaten, handig tanktasje SW Motech en gloednieuwe achterband. Foto's zie pagina 16.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, ik heb ook eindelijk wat plaatjes :) *O*
Aantal aanpassingen al gedaan, te weten de uitlaat (LeoVince LV-One II), uitlaatbeugel+blankingplate stepje andere kant R&G, Carbon(look) dashcover+kapje boven koplamp OEM Honda, duoseatcover in kleur OEM Honda.
Zit alleen nog erg te twijfelen of ik dat handvatbeugelding aan de achterkant weg moet halen of niet. Optisch zeg ik :Y , praktisch :N want het is toch wel erg makkelijk bij verplaatsen in de schuur e.d...

Wishlist: LED achterlicht met "sequential" knipperlicht, en een tail tidy. Eventueel andere (LED)knipperlichten nog, en een rear hugger.

Mogelijk nog in de toekomst: alle overige OEM Honda carbonlook meuk, zoals het stripje onder de koplamp, en aan de achterzijde vd koplamp, het voorspatbord (twijfelgeval qua looks) en de onderspoiler (bellypan..?)
Verder echt een tof ding waar ik erg blij mee ben 8-)
IMG_1097.JPG

IMG_1098.JPG

IMG_1099.JPG

IMG_1100.JPG

IMG_1101.JPG

IMG_1102.JPG

IMG_1103.JPG


Ook met dank aan Bolski :)
 
Laatst bewerkt:
Jawel, ik heb ook eindelijk wat plaatjes :) *O*
Aantal aanpassingen al gedaan, te weten de uitlaat (LeoVince LV-One II), uitlaatbeugel+blankingplate stepje andere kant R&G, Carbon(look) dashcover+kapje boven koplamp OEM Honda, duoseatcover in kleur OEM Honda.
Zit alleen nog erg te twijfelen of ik dat handvatbeugelding aan de achterkant weg moet halen of niet. Optisch zeg ik :Y , praktisch :N want het is toch wel erg makkelijk bij verplaatsen in de schuur e.d...

Wishlist: LED achterlicht met "sequential" knipperlicht, en een tail tidy. Eventueel andere (LED)knipperlichten nog, en een rear hugger.

Mogelijk nog in de toekomst: alle overige OEM Honda carbonlook meuk, zoals het stripje onder de koplamp, en aan de achterzijde vd koplamp, het voorspatbord (twijfelgeval qua looks) en de onderspoiler (bellypan..?)
Verder echt een tof ding waar ik erg blij mee ben 8-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook met dank aan Bolski :)
Echt een heel tof ding om te zien! Veel plezier ermee :)
 
Thanks *D 8-)

Valt me wel op dat je de CB500 serie zelden "in het wild" tegenkomt, enkel de X ben ik wel eens tegen gekomen en de F als lesmotor..
 
Juist ook wel leuk toch, dat je ze niet overal ziet? Denk dat de meeste mensen met beperkt rijbewijs eerder voor een Z300 gaan en mensen met volwaardig rijbewijs voor een fiets met meer vermogen.
 
Das wel waar idd, we hebben gewoon een exclusieve motor haha :D
Zelf heb ik onbeperkt rijbewijs, maar vind deze motor gewoon leuk en lekker rijden. Zwaarder is dan ook niet nodig, ik vermaak me prima :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan