Nieuwe Honda 500 serie! CBR500, CB500 en CB500X

full
 
Jaja Sinds kort ook trotse eigenaar van een cbr500r wit *O*

Nu heb ik effe in dit tpoic gekeken maar jullie hebben allemaal zoon super mooie dual seat cover. ik meen te geloven dat dit een echte honda accesoires is toch? weten jullie waar ik dit kan kopen? (wit) En wat voor een uitlaten hebben jullie eronder?
heb er mischien wel oren naar om er wat anders onder te gooien?. :Y

als jullie wat te koop hebben hoor ik het natuurlijk ook graag!
 
De 500X blijft toch een erg gaaf apparaat Ed, goed dat ie bevalt.

En Martijn, de seatcover die ik (en vele anderen) hebben is idd de Honda variant, deze is te krijgen bij volgens mij iedere Honda dealer. Zelf heb ik hem bij Motoport besteld. Wat betreft de kleur, je besteld ze op kleurcode. Die code staat op het stickertje onder de duoseat (bij je gereedschap, vooraan in dat "bakje"). Al denk ik dat er maar 1 soort wit is bij de CB500 serie.
In de meeste gevallen is het op voorraad en hebben ze hem de volgende dag al binnen.
Montage is zo simpel, je haalt de "seat" eraf en klikt de cover op zn plaats. Klaar. :)

Alleen die "handvatten" of beugels, (hoe je het ook noemt) achterop.. Die kan je demonteren, bij de seatcover zitten namelijk afdekplaatjes om die gaten op te vullen (ook in kleur). Deze wilde ik ook monteren maar krijg ze met geen mogelijkheid goed op hun plaats, ik zal wel iets verkeerd doen ofzo, kweenie.. :X

En wat betreft uitlaten.. De keuze is reuze. Vanaf €150 tot €700, RVS, Carbon, Titanium, je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat. Zelf een LeoVince LV One EVOII met e-keur, klinkt leuk maar niet asociaal. Kijk eens bij de diverse forums en op YouTube e.d. voor wat voorbeelden ;)
 
Laatst bewerkt:
De 500X blijft toch een erg gaaf apparaat Ed, goed dat ie bevalt.

En Martijn, de seatcover die ik (en vele anderen) hebben is idd de Honda variant, deze is te krijgen bij volgens mij iedere Honda dealer. Zelf heb ik hem bij Motoport besteld. Wat betreft de kleur, je besteld ze op kleurcode. Die code staat op het stickertje onder de duoseat (bij je gereedschap, vooraan in dat "bakje"). Al denk ik dat er maar 1 soort wit is bij de CB500 serie.
In de meeste gevallen is het op voorraad en hebben ze hem de volgende dag al binnen.
Montage is zo simpel, je haalt de "seat" eraf en klikt de cover op zn plaats. Klaar. :)

Alleen die "handvatten" of beugels, (hoe je het ook noemt) achterop.. Die kan je demonteren, bij de seatcover zitten namelijk afdekplaatjes om die gaten op te vullen (ook in kleur). Deze wilde ik ook monteren maar krijg ze met geen mogelijkheid goed op hun plaats, ik zal wel iets verkeerd doen ofzo, kweenie.. :X

En wat betreft uitlaten.. De keuze is reuze. Vanaf €150 tot €700, RVS, Carbon, Titanium, je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat. Zelf een LeoVince LV One EVOII met e-keur, klinkt leuk maar niet asociaal. Kijk eens bij de diverse forums en op YouTube e.d. voor wat voorbeelden ;)

Thnx Tommy!

Ik zal eens naar goedhart gaan en vragen of hun ze ook kunnen bestellen. anders ga ik even spieken op motoport. :P

ik heb even op internet naar uitlaten gezocht maar kwam eigenlijk niet verder dan Leovince gp cora (naar mijn weten niet straat legaal) Akrapovic (toch echt iets te duur naar mijn smaak) en een two brother black series (die ik persoonlijk toch lelijk vind |( )

Niet altijd even duidelijk wat nou wel of niet straat legaal is. niet elke site zet er duidelijk bij of de uitlaat en eu keurmerk heeft. heb ook een coffman shorty exhaust gezien maar dit kan nooit legaal zijn in dit landje... :X
 
Haha dat is een ding wat zeker is: de Coffman heeft geen e-keur. Verder heb je nog Ixil, Hurric, MIVV, Arrow, Gianelli, Bos, Shark, etc..
Kijk anders even op Ebay(.de) naar "CB500F auspuff" om een beetje een beeld te krijgen wat er allemaal is.

ps betreft de seatcover, ik denk dat Goedhart hem ook kan bestellen hoor, het is een "normaal"/origineel" Honda product. Of anders Motoport. Op de websites zal je hem niet vinden, je moet echt even bellen dan zoeken ze het zo voor je op.
 
Laatst bewerkt:
Martijn, onderdeelnummer vd seatcover (zwart)
08F71 - MGZ - J00ZH

Uitlaten even bij Bolski informeren, keus genoeg !!

Geluidsfragment van onze Mivv zonder killer

http://youtu.be/zujMwhedO2E

Op joetjoep staat ook nog fragment met gemonteerde killer
 
Laatst bewerkt:
Thnx!

Ik heb de seatcover telefonisch besteld bij motoport (wit) en kan hem waarschijnlijk woensdag ophalen! *O*

Uitlaat ben ik nog niet over uit, ga hier nog over nadenken...
ik vind het namelijk erg veel geld, en het geluid van de standaart uitlaat klinkt niet verkeerd als je hem goed doortrekt :Y
 
Vandaag een brief van Honda gekregen, met boven mijn naam en adres in chocoladeletters de tekst DIT IS GEEN RECLAME BOODSCHAP.

De inhoud van de brief samengevat: Er is voor enkele Honda CB(R)500F(R) een terugroepactie wegens een veiligheidsdefect: De vlotterarn in de brandstoftank kan loskomen tijdens het rijden.

Dat terwijl mijn dealer het onderdeel dat voor de vorige terugroepactie vervangen moet worden nog steeds niet binnen heeft ...

Zal zaterdag eens bij mijn dealer langsgaan, maar inderdaad: 't is geen reclame.

Zie ook Terugroep actie CBR500R/X/F.
 
Laatst bewerkt:
Lucky you.. Ik heb er zelfs 2 gekregen. Die van de vlotter in de brandstoftank idd (fijn idee, kortsluiting IN je benzinetank) maar ik heb ook deze gekregen: "Bij een onderzoek is gebleken dat er een defect is ontstaan tijdens het productieproces van het elektrische start-relais van de Honda CB500FA. Wanneer de motorfiets rijdt en er een elektrische stroom door de hoofdzekering loopt, kan door dit interne defect extreme hitte in het onderdeel ontstaan. Als gevolg daarvan kan de motor worden gestopt en in extreme gevallen kan een brand ontstaan. Om dit probleem te verhelpen zal Honda kosteloos de benodigde onderdelen vervangen op alle betroffen motorfietsen."

Dus..... :)
 
Laatst bewerkt:
je kunt er op wachten, bij mij waren ze een uurtje bezig.

maar dat kwam vooral omdat ik op een andere motor moest wachten. in totaal waren ze zoon half uurtje echt aan mijn motor bezig.
 
In addition to a totally revised, edgier look, new features include adjustable pre-load for front suspension, larger fuel tank with new hinged fuel cap, adjustable brake levers, “wave” style ignition key and a new shorter exhaust muffler with internal structure tuned for a satisfying low, crisp exhaust note.



Read more: 2016 Honda CBR500R debuts
 
@marcel jw :graag gedaan.Wat je ook kiest je koopt een honda en dat is altijd goed :-)

@ghettosmurf :ik ben van tegen leuven,altijd welkom om is te komen kijken.Stuur gerust een berichtje via t forun:-)

Beste 303,

Ik ben ook van het leuvense (winksele) en op zoek naar een andere nieuwere zuinigere moto.
Momenteel rijd ik met een ST1100 pan european.
Maar wil iets lichter/beter manouvreerbaarders.
Ik doe wel 120km (60 km enkele trip) per dag woon werk waarvan 80km (40 km enkele trip) autosnelweg.

Ik twijfel sterk tussen een cb 500 x omdat deze zeer zuinig zou zijn en een autonomie van 450km per tank heeft met zijn 17l inhoud.
En een nc750x maar hier weet ik het verbruik niet zeker van.
Tank is ook 14l wat dus 3 liter minder is dan de cb500x.
Hier heb ik al mee gereden en was ok. Maar niet lang snel mee kunnen rijden
Heb jij meer info over het verbruik van de cb500x?
Kunnen we eens afspreken om hem eens goed te komen bekijken en aub eventueel te testrijden? Please.
Denk dat hij wel ideaal is voor woon/werk file verkeer.
Wat zijn je persoonlijke bevindingen van de cb500x?
Mss dan topkoffer en zijkoffers om met vriendin eens een uitstapje te kunnen doen. Hoger ruitje, handvatverwarming + hand guards en meenemen op vakantie voor extra fun.

Pm me op: nico.base@live.com aub.

Mvg,

Nico
 
Dag beste allemaal zelf heb ik ook een Honda CBR 500R bouwjaar 2013.
bewust voor deze motor gekozen, om dat het een mooie lichte motor is.
Zelf een aantal jaren een Yamaha Fazer 600 gereden, Prima motor hoor. maar deze werd me een maatje te groot en te zwaar. Ben nu super gelukkig met mijn Honda.

Groet, Lisette
 
Terug
Bovenaan Onderaan