Nieuwe Honda 500 serie! CBR500, CB500 en CB500X

zelf ben ik al bij Ten Kate motoren geweest begin Januari om te kijken of de nieuwe CBR 500r 2016 hier al stond. Eind januari staat er daar één in de kleur zwart/oranje werd mij door een verkoper verteld.

altijd leuk om er eens te gaan kijken. trouwens de koffie is er goed.
 
zelf heb ik gekozen voor een Remus Hypercon slip on demper, te verkrijgen bij Hocoparts.
kwaliteit en prijs goed in verhouding.

Thnx Tommy!

Ik zal eens naar goedhart gaan en vragen of hun ze ook kunnen bestellen. anders ga ik even spieken op motoport. :P

ik heb even op internet naar uitlaten gezocht maar kwam eigenlijk niet verder dan Leovince gp cora (naar mijn weten niet straat legaal) Akrapovic (toch echt iets te duur naar mijn smaak) en een two brother black series (die ik persoonlijk toch lelijk vind |( )

Niet altijd even duidelijk wat nou wel of niet straat legaal is. niet elke site zet er duidelijk bij of de uitlaat en eu keurmerk heeft. heb ook een coffman shorty exhaust gezien maar dit kan nooit legaal zijn in dit landje... :X
 
Laatst bewerkt:
zelf heb ik gekozen voor een Remus Hypercon slip on demper, te verkrijgen bij Hocoparts.
kwaliteit en prijs goed in verhouding.

is dat met afneembare DB killer?

ik ben Inmiddels gegaan voor een MIVV GP black steel 8-)
heb alleen nog maar zonder db killer rond gereden :+

Foto van mijn trots:
full
 
Hier is mijn 'nieuwe' CB500X (demo model uit 2014, gekocht met 200km op de teller ;) en natuurlijk met twee jaar garantie)
full
 
Laatst bewerkt:
Heb een cbr, nu 2 keer getankt dat ding is wel zuinig 1 op 29.7 is echt netjes voor woonwerk verkeer. Of gaat ie bij jullie nog zuiniger?
 
In het kader van 'interessante mods' voor de CB500(X):
- heeft iemand de standaard vering aangepast? (ik zie bij Hyperpro dat ze een oplossing hebben voor de CB500F, maar aangezien F, X en R dicht bij elkaar liggen is die misschien toepasselijk op alledrie?)
- Ik vond de standaard verlichting maar niks, en heb dus mijn koplamp vervangen door deze: H4 R3 LED Headlight en het effect is verbluffend. Vooral de zichtbaarheid van verkeersborden: ze lichten gewoonweg op als je ze nadert! Het kan niet anders dan dat dit ook mijn eigen zichtbaarheid ten goede komt. (installeren was vrij eenvoudig, enkel de rubberen kap die om de aansluiting heen zat is nu een inkeping rijker)
- volgende project: toevoegen van een USB charger: 12V/5V Motorcycle Cigarette Lighter USB Power Integration Outlet Socket splitter | eBay (reeds aangekocht, nog te installeren op deze wijze:
)
 
In het kader van 'interessante mods' voor de CB500(X):
- heeft iemand de standaard vering aangepast? (ik zie bij Hyperpro dat ze een oplossing hebben voor de CB500F, maar aangezien F, X en R dicht bij elkaar liggen is die misschien toepasselijk op alledrie?)
- Ik vond de standaard verlichting maar niks, en heb dus mijn koplamp vervangen door deze: H4 R3 LED Headlight en het effect is verbluffend. Vooral de zichtbaarheid van verkeersborden: ze lichten gewoonweg op als je ze nadert! Het kan niet anders dan dat dit ook mijn eigen zichtbaarheid ten goede komt. (installeren was vrij eenvoudig, enkel de rubberen kap die om de aansluiting heen zat is nu een inkeping rijker)
- volgende project: toevoegen van een USB charger: 12V/5V Motorcycle Cigarette Lighter USB Power Integration Outlet Socket splitter | eBay (reeds aangekocht, nog te installeren op deze wijze:
)

Als de borden oplichten dan betekend het dat je tegenliggers ook een dikke lading strooilicht te verduren krijgen, dan kun je net zo makkeljk Xenon erin zetten. Zou het zelf niet doen..
Beter een retrofit met een Xenon Projector, dan heb je beter zicht en je tegenliggers totaal geen last!
 
Laatst bewerkt:
Als de borden oplichten dan betekend het dat je tegenliggers ook een dikke lading strooilicht te verduren krijgen, dan kun je net zo makkeljk Xenon erin zetten. Zou het zelf niet doen..
Beter een retrofit met een Xenon Projector, dan heb je beter zicht en je tegenliggers totaal geen last!

Is strooilicht per definitie slecht? 'k heb vanuit alle hoeken waar ik me een autospiegel kan voorstellen, vastgesteld dat het licht wel duidelijk zichtbaar is maar niet verblindt... en zeker niet te vergelijken met hoe een slecht afgestelde xenon lamp van een auto eruit ziet.

Kan het niet zijn dat het strooilicht dat er is me net goed zichtbaar maakt zonder storend te zijn?
 
Heb laatst op de CB500 gezeten, mij te klein maar het is een erg mooie motor.. De CB650F paste me beter..
 
Als de borden oplichten dan betekend het dat je tegenliggers ook een dikke lading strooilicht te verduren krijgen, dan kun je net zo makkeljk Xenon erin zetten. Zou het zelf niet doen..
Beter een retrofit met een Xenon Projector, dan heb je beter zicht en je tegenliggers totaal geen last!

Strooilicht? nog nooit van gehoord. :+

en ik maar denken dat strooizout mijn grootste probleem is _O-
 
ik rij gemiddeld 1 op 27. (CBR500R) Maar dit ligt er heel erg aan met wie ik rij _O-

netjes toch, ik kom (na 12 tankbeurten bijgehouden te hebben) aan een gemiddelde van 1:25, met vooral snelweg gebruik (2 a 3x per week 60km snelweg aan 130-140km/h, 1x per week 60km 'trage' snelweg aan 120-90-filtersnelheid)

CB500X met topkoffer moet ik er wel bij zeggen ;) dat schijnt ook een effect te hebben op 't verbruik (ik kan 'm echt niet missen)
 
netjes toch, ik kom (na 12 tankbeurten bijgehouden te hebben) aan een gemiddelde van 1:25, met vooral snelweg gebruik (2 a 3x per week 60km snelweg aan 130-140km/h, 1x per week 60km 'trage' snelweg aan 120-90-filtersnelheid)

CB500X met topkoffer moet ik er wel bij zeggen ;) dat schijnt ook een effect te hebben op 't verbruik (ik kan 'm echt niet missen)

Jep :Y bijna alle A2 motoren zijn erg zuinig...

Tog nog een voordeel :]
 
Zelf zit ik ook rond de 1:25 / 1:27 afhankelijk van rijstijl.. Idd lekker zuinig dus, zelfs als je flink doorrijd. :)
 
Yup, een F-je :)
Bevalt heel goed, rij alleen echt te weinig..
full


En ja slechte foto, heb ff niets anders haha
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan