nachtbril?

3 jul 2010
164
1
Langeweg
Ik rij zo gauw ik kan met de motor, in slecht weer of lekker weer.
In combinatie met mijn lenzen levert dit nogal eens problemen op omdat ik graag met het vizier omhoog rijdt.

In de zomer is dit geen probleem, dan heb ik altijd een zonnebril op, en dus geen last van mijn lenzen. Met het huidige weer en met name in het donker is dit uiteraard geen optie.

Ik weet dat er brillen zijn met gele glazen, die het zicht met schemer en slecht weer verbeteren, nu zoek ik er alleen nog een die goed afsluit op mijn hoofd(lees klein hoofd).

Al enige tijd aan het zoeken, maar kom nu niet iets tegen waar ik wat mee kan.
Hebben jullie enig idee?
 
De Bertoni D200.
In verschillende kleuren te verkrijgen, en enkele jaren geleden als beste motor(zonne)bril verkozen. Standaard met zonneglazen, Roadviewglazen en heldere glazen geleverd.
Prijs ca. 70 Euro.
 
Laatst bewerkt:
Stihl maakt motorzagen en bosmaaiers enzo, die hebben ook veiligheidsbrillen. Ik heb er zelf 1, hij sluit bij mij goed af. 15 euro. :)

Z009D071_p.jpg


Veiligheidsbril DYNAMIC Contrast, geel -
 
Laatst bewerkt:
Ik draag ook contactlenzen en rijd ook graag met het vizier/kinstuk open. Omdat ik niet helemaal tevreden was over het type lens wat ik had, ben ik op advies van de opticien een aantal andere lenzen gaan testen. De lenzen die ik had, waar ik niet tevreden mee was, waren prima voor het motorrijden. Zodra de wind erop kwam, werden mijn ogen wat vochtiger en was er dus geen probleem. De eerste paar minuten is het even wennen, maar daarna gaat het goed.
Toen ik nieuwe lenzen kreeg, merkte ik dat deze lenzen direct uitdroogten bij het rijden met open helm. Zo erg zelfs dat ik er nog amper wat door kon zien na enkele tientallen meters rijden.
Nu heb ik weer een paar andere en deze zijn nog beter dan die eerste. Met open helm rijden is geen enkel probleem. Dit zijn Air Optix Night & Day lensen.
Wellicht helpt het om andere lenzen te proberen? Scheelt toch weer het meeslepen en opzetten van een brilletje iedere keer. (en de kosten van zo'n bril.)

Het was trouwens wel koud vandaag met vizier open. Vanavond was het nog kouder dan vanochtend. Er hing nog net geen ijspegel aan m'n neus. ;)
 
ga straks nog ff rondje rijden, met vizier naar beneden dus... ( enwarm ingepakt).
Ga toch de bertoni bestellen, met drie sets lenzen. Lijkt me toch wel handig.

Heb bijzonder droge ogen, dus heb niet veel keus qua lenzen helaas.
 
De Bertoni D200.
In verschillende kleuren te verkrijgen, en enkele jaren geleden als beste motor(zonne)bril verkozen. Standaard met zonneglazen, Roadviewglazen en heldere glazen geleverd.
Prijs ca. 70 Euro.
Dat klinkt interessant, heb je toevallig nog een link naar de test? Of weet je welke website of magazine dat was (en wanneer)?
 
Infraroodbrillen schijnen goed te werken in het donker. 8-)

Met een gekleurde bril zie je per definitie minder dan zonder.
Een deel van het spectrum wordt door het glas geabsorbeerd.
 
dat is waar ze dan ook mee adverteren dat je opkomend licht niet als een ster ziet aankomen maar als een lichtstipje.
 
Mijn eigen ervaring is dat gele of amber zonnebrilglazen in het bijna donker erg fijn zijn, ze lijken dan het licht te versterken en halen de ergste schitteringen weg. In het echt donker vind ik ze dan weer niet fijn maar ja om nu altijd drie brillen of sets glazen mee te nemen is ook wat.

Een heldere veiligheidsbril voor in het donker kan wel lekker zijn.

Benno
 
dat is waar ze dan ook mee adverteren dat je opkomend licht niet als een ster ziet aankomen maar als een lichtstipje.

Als je daar last van hebt dan heb je gewoon een bril nodig, en dan niet eentje met een kleurtje en vensterglas maar een echte op sterkte. Ik heb namelijk ook een bril voor 's nachts, als ik die op zet dan zijn lichtjes gewoon lichtjes in plaats van een grote ster op je netvlies.

Je ogen hoeven maar een kleine afwijking te hebben, als ik overdag mijn bril op zet zie ik 0,0 verschil met als ik hem niet op heb terwijl het in het donker een wereld van verschil is. Ook als het hard regent overigens, mijn ogen zien dichtbij wat beter dan ver weg dus als er een hoop regendruppels op de ruit zitten willen ze daar automatisch meer op focussen. Bril op en ik zie de regen op de voorruit eigenlijk niet meer maar alleen wat zich daar achter afspeelt.
 
zelfs bij de pearl zijn nachtbrillen te krijgen ik draag er ook 1 ivm nachtblindheid.
het werkt ideaal en je wordt niet zo moe van het kijken.
ik heb er toen 35 euro voor betaald dat is geen geld voor een stukje kwaliteit..
en het montuur kan je zel uitzoekn dus dat scheelt ook weer heb toen mijn helm gewoon meegenomen haha..
 
Als je daar last van hebt dan heb je gewoon een bril nodig, en dan niet eentje met een kleurtje en vensterglas maar een echte op sterkte. Ik heb namelijk ook een bril voor 's nachts, als ik die op zet dan zijn lichtjes gewoon lichtjes in plaats van een grote ster op je netvlies.

.....


ik heb er geen last van, maar het was als reactie op de opmerking boven die van mij ;)
 
Ik rij zo gauw ik kan met de motor, in slecht weer of lekker weer.
In combinatie met mijn lenzen levert dit nogal eens problemen op omdat ik graag met het vizier omhoog rijdt.

In de zomer is dit geen probleem, dan heb ik altijd een zonnebril op, en dus geen last van mijn lenzen. Met het huidige weer en met name in het donker is dit uiteraard geen optie.

Ik weet dat er brillen zijn met gele glazen, die het zicht met schemer en slecht weer verbeteren, nu zoek ik er alleen nog een die goed afsluit op mijn hoofd(lees klein hoofd).

Al enige tijd aan het zoeken, maar kom nu niet iets tegen waar ik wat mee kan.
Hebben jullie enig idee?

ga gewoon een bril halen met niet verbeterende glazen (zoals ze in de film gebruiken). Optiekers geven die wel eens mee met klanten om het montuur te testen.

simpel! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan