kawasaki 454 ltd projectje...

Jeroen, nij beets hoor ik? zit zelf in oosterwolde dus das niet zo ver weg... maar ben bezig met een rebeltje.. frame gekregen en deze gehardtailed en daar probeer ik dan ook een leuk bobber ding iets van te maken. haha.. hoop dat ik een deze dagen het blokje weer aan de loop kan krijgen. ergens op het forum staan wel wat foto's maar heb niet zoveel zin het hele bouwproces bij te houden ;) zal binnenkort wel ff wat plaatsen.
 
Jeroen, nij beets hoor ik? zit zelf in oosterwolde dus das niet zo ver weg... maar ben bezig met een rebeltje.. frame gekregen en deze gehardtailed en daar probeer ik dan ook een leuk bobber ding iets van te maken. haha.. hoop dat ik een deze dagen het blokje weer aan de loop kan krijgen. ergens op het forum staan wel wat foto's maar heb niet zoveel zin het hele bouwproces bij te houden ;) zal binnenkort wel ff wat plaatsen.


ik woon vlakbij nijbeets .. ik woon in tijnje .. dus dat is idd vlak bij .. .. zullen we elkaar vast wel eens tegen komen ...

of je moet eens in de buurt zijn .. er is altijd koffie .... :+

maar een foto is altijd goed .. ben wel benieuwd. ;) .
 
2s0y9z6.jpg


Okeej hier istie dan. Is mijn eerste verbouwprojectje.. heb het frame hard gemaakt. dikkere achterband erin, zadelspul verandert, tank wat hoger, stuur ook hoger, kickstart op aan het maken (wat voor een rebeltje vrij uniek is) ff ander spatbord (nog bedankt voor die tip) en vanavond met de uitlaatpijpjes bezig geweest. vond het zelf wel geinig zo naar 1 kant toe.
 
[afbeelding]

Okeej hier istie dan. Is mijn eerste verbouwprojectje.. heb het frame hard gemaakt. dikkere achterband erin, zadelspul verandert, tank wat hoger, stuur ook hoger, kickstart op aan het maken (wat voor een rebeltje vrij uniek is) ff ander spatbord (nog bedankt voor die tip) en vanavond met de uitlaatpijpjes bezig geweest. vond het zelf wel geinig zo naar 1 kant toe.

leuk projectje ;) .. wordt wel wat 8-) .. wat voor buizen heb je gebruikt voor frame .. en voor uitlaat?
 
Ehm framebuis die ik heb gebruikt, dat is wel goed staal. dubbelwandig, maar het staalnummer ben ik zo ff vergeten. (kan ik wel voor je opzoeken) en die uitlaat. haha dat is een probeerseltje hoor. heb er gewoon een paar oude melkleidingen voor verknipt en goed met popnagels vast gezet... dan een paar goeie ophangpunten aan het frame en die lelijke buizentroep afwerken met wat uitlaattape ;) dacht het op die manier te proberen. heb ook enkel een elektroden lasaparaat hier thuis staan. (en de wereld aan oud ijzer, heb thuis een melkveebedrijf vandaar ;)..) Maarehm ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw spuitwerk Jeroen? :)
 
Is staal s235jr... belangrijkste is volgens mij dat het naadloos is en dubbelwandig. gewoon (goed) electrode gelast. en nogmaals het is mijn eerste projectje.. dus helemaal perfect zal het er niet uitzien en dat is ook niet mijn bedoeling. als ik er straks maar weer mee naar school kan rijden. ;) maar standaard zijn die rebels natuurlijk spuuglelijk. alleen wel errug betrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ehm framebuis die ik heb gebruikt, dat is wel goed staal. dubbelwandig, maar het staalnummer ben ik zo ff vergeten. (kan ik wel voor je opzoeken) en die uitlaat. haha dat is een probeerseltje hoor. heb er gewoon een paar oude melkleidingen voor verknipt en goed met popnagels vast gezet... dan een paar goeie ophangpunten aan het frame en die lelijke buizentroep afwerken met wat uitlaattape ;) dacht het op die manier te proberen. heb ook enkel een elektroden lasaparaat hier thuis staan. (en de wereld aan oud ijzer, heb thuis een melkveebedrijf vandaar ;)..) Maarehm ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw spuitwerk Jeroen? :)

mmm paar voorbeeldjes......

full

full

full

full

full

full
 
waren een paar spuit opdrachtjes ... heb nog wel meer gespoten .. ook auto een MG van m'n vorige werkgever..
 
Is staal s235jr... belangrijkste is volgens mij dat het naadloos is en dubbelwandig. gewoon (goed) electrode gelast. en nogmaals het is mijn eerste projectje.. dus helemaal perfect zal het er niet uitzien en dat is ook niet mijn bedoeling. als ik er straks maar weer mee naar school kan rijden. ;) maar standaard zijn die rebels natuurlijk spuuglelijk. alleen wel errug betrouwbaar.


ik heb ooit samen met mijn broertje een savage verbouwd ..

deze ltd is ook mijn eerste eigen project waar ik niks aan gelast heb .. dat heeft modb voor me gedaan ..

volgend project ga ik gewoon weer paar stappen verder . heb nu zelf een co2 las apparaat aangeschaft en ga zelf proberen te lassen ... en dat zal vast lukken :P

lekker rustig aan opbouwen *D

heb er wel plezier in dus ik ga bij elk volgend project een stap verder en een stap extremer. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit zeg!! mooi met name die savage tank... heb je een hoop lol kunnen beleven aan die suzuki trouwens? :P ooit had ik ook zo'n ravage staan. de lol duurde bij mij een kleine 500 km na opknappen. :(
 
ja hoor prima fietsje ..!! het zijn idd gevoelige blokjes maar denk dat als je een goed onderhouden blok hebt en die ook zelf weer goed onderhoud heb je er een leuke motor aan ..

alleen als de vorige eigenaar er niet zo zuinig op is geweest kun je het zelf ook wel vergeten dan vereist zo'n blok wel een goede revisie...
 
Er zijn er enkele die die standaard een ketting hebben, er zijn zelfs 400cc versies van de savages.
Ik heb er ook 1 uit 92, als sneeuwscooter :) Bijna standaard op de benzinekraan, sproeiers, uitlaat, koplamp en spiegels na dan..
04112011228_zps0d298586.jpg
 
Er zijn er enkele die die standaard een ketting hebben, er zijn zelfs 400cc versies van de savages.
Ik heb er ook 1 uit 92, als sneeuwscooter :) Bijna standaard op de benzinekraan, sproeiers, uitlaat, koplamp en spiegels na dan..
[afbeelding]


oke ik dacht dat ze alleen met riem waren maar dat er een ombouwkit bestond voor ketting ,
ik zag ze verder ook niet met ketting .

wij hadden hem gewoon met ketting gekocht .

ook de 400cc versie heb ik nog niet gezien ..
 
Vet hoor! Belooft nog wat te worden met die kawa, als daar ook zo'n vette tank op komt :)

Vind t ook altijd jammer dat die savage blokken zo onbetrouwbaar blijken, vind ze namelijk wel erg mooi *D
 
Laatst bewerkt:
gewoon regelmatig olie pijlen en de automatische decompressie klep een beetje vrij houden van modder en vuil. En om de 20.000km effe de koppelingsdeksel er af en checken of de nokkenaskettingspanner nog niet uit zn houder valt. Want als dat gebeurt stamt ie zn eigen kleppen kapot op de piston dan is ie kapoit...
 
zo straks alle onderdelen in de 2k epoxy hechtprimer zetten ..
en nog maar effe goed nadenken wat voor kleur er op komt en wat het moet gaan worden ..

ben er nog steeds niet helemaal zeker van ... :?

zie gewoon teveel voorbeelden. tja en dan weet je het effe niet meer |( |( |(
 
gister wat onderdelen gespoten ..

vandaag nieuwe voorvork seals gemonteerd/geplaatst . pff wat een pokke werk |( ..maar tis te doen ...

morgen de voorvork weer monteren..
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk *O* *O* *O*

Ik was al bang dat jij het opgegeven had....
 
Doe de ene keer wat meer als de andere keer,sommige dingen nemen effe wat meer tijd dus duurt t wat langer voor er weer een update is , maar ik geef nooit op hij gaat dit voorjaar nog de weg op ... :] :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan