KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het nieuwe verbeterde zeer schone 950 SE, 950 Adventure, 950 Adventure S, 950 Supermoto, 990 Adventure, 990 Adventure R, 1190 Adventure, 1190 Adventure R, 990 Supermoto, 990 Supermoto R, 990 Supermoto T volledig Europroof, non-wheelie, dames en heren topic exclusief BTW en BPM.

toch :?
 
Laatst bewerkt:
Bijna goed Burgerking, je bent nog net de 950 Supermoto R vergeten :9


Of gewoon korter:

KTM LC8/RC8 SMx & All-road maar geen andere LC8/RC8 topic deel 6.0.1.beta
 
Time flies when you're having fun ! (met die topics)

ktm_smr.jpg
 
Kutzooi, accu van mn ktm leeg :( net nu ik ff naar een verjaardag wil om te posen met mn motor. Dus ik trek wat zooi open, tot ik bij de accu ben, en hang hem een half uur aan de lader. En daarna deed ie niets meer, terwijl ik netjes 13.3 volt op de accu had. Wat is dit voor gezeik :( startmotor gaat niet meer rond. Ik heb de ignition fuse en de main fuse al gecheckt, maar die zijn nog goed. Wat is dit nou weer B|

ik heb ook helemaal geen zin meer in die verjaardag, kutmotor :( :(
 
Laatst bewerkt:
Vreselijk als je in de steek gelaten wordt he.
Succes ermee
 
Kutzooi, accu van mn ktm leeg :( net nu ik ff naar een verjaardag wil om te posen met mn motor. Dus ik trek wat zooi open, tot ik bij de accu ben, en hang hem een half uur aan de lader. En daarna deed ie niets meer, terwijl ik netjes 13.3 volt op de accu had. Wat is dit voor gezeik :( startmotor gaat niet meer rond. Ik heb de ignition fuse en de main fuse al gecheckt, maar die zijn nog goed. Wat is dit nou weer B|

ik heb ook helemaal geen zin meer in die verjaardag, kutmotor :( :(

Ja, klote. Kan inderdaad gewoon gebeuren.
Is een koude nacht geweest gisteren, dus het verbaast me niet.

Maar toch maar ff je dodemansknop nakijken.
Voor hetzelfde geld staat die niet goed...
 
Staat in zn neutraal, gewoon op contact, dodemans knop heb ik wel 20x omgezet, ik hoor ook niets klikken als ik op de startknop druk. Kan het startrelais dood zijn?
 
Koppelingsschakelaar en neutraalschakelaar even controleren... Startrelais kun je controleren door te kijken of er wel 12 volt op komt te staan. Klein beveiligingsfoutje is dat je hem ook kunt bypassen door de terminals kort te sluiten met een schroevendraaier, als ie dan gewoon start moet je dus in/voor de schakelaar zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Koppelingsschakelaar en neutraalschakelaar even controleren... Startrelais kun je controleren door te kijken of er wel 12 volt op komt te staan. Klein beveiligingsfoutje is dat je hem ook kunt bypassen door de terminals kort te sluiten met een schroevendraaier, als ie dan gewoon start moet je dus in/voor de schakelaar zoeken.
Waar zit dat relais, en wat moet ik kortsluiten om hem te starten?
of defecte zijstandaard schakelaar?
Dan zou hij wel moeten starten in zn neutraal, maar uitvallen zodra je hem in zn 1 zet. Net ff gecheckt, maar dat doet ie dus ook niet.
 
Koppelingsschakelaar zou nog steeds kunnen, die moet je ook in de vrij intrekken toch?


Het startrelais zit aan de rechterkant van je blok (dus 'gasgeefkant'). Carterplaat laten zakken/plastic zijkap er af en je moet hem zien zitten.


Deze kant dus:

Naked-KTM-950.jpg
 
Ah, dit ding? En dan die twee grote connectors kortsluiten dus? edit: net gedaan, er komen wat vonken vanaf en de startmotor gaat rond. Okay, dus dan is echt mn startrelais kapot? Kan ik nog checken of de 12v van de startknop wel aankomt bij het startrelais op de een of andere manier?

pyns_corroded_starter_relay.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die inderdaad, en die vonken zou je verwachten. Het betekent alleen dat alles áchter het relais in orde is. Dus je startmotor, accu etc. is niks mis mee. Toen ik bij een 950 ging kijken was het startrelais ook overleden, dus het is de moeite hem even te controleren, blijkbaar slijten ze. Als je op de startknop drukt, klikt hij dan? Hoe is die 30a zekering bij jou? Als zekering heel is en hij klikt niet, even kijken naar die stekker aan de bovenkant. Op het moment dat je de startknop indrukt moet daar 12v op komen te staan (op de stekker die je ín deze huls steekt dus).


Als die 12v er ook is, is het relais overleden.
 
Laatst bewerkt:
Die inderdaad, en die vonken zou je verwachten. Het betekent alleen dat alles áchter het relais in orde is. Dus je startmotor, accu etc. is niks mis mee. Toen ik bij een 950 ging kijken was het startrelais ook overleden, dus het is de moeite hem even te controleren, blijkbaar slijten ze. Als je op de startknop drukt, klikt hij dan? Hoe is die 30a zekering bij jou? Als zekering heel is en hij klikt niet, even kijken naar die stekker aan de bovenkant. Op het moment dat je de startknop indrukt moet daar 12v op komen te staan (op de stekker die je ín deze huls steekt dus).


Als die 12v er ook is, is het relais overleden.
Als ik op de startknop druk hoor ik niets klikken, en de 30a zekering is goed :) ik ga zo ff meten of er 12v uit die stekker komt als ik hem probeer te starten.
 
Nou, handig van KTM, als je de stekker uit het hoofdrelais trekt, werkt het hele dashboard niet meer. Dus niet kunnen meten of dat relais aan bonken is, of iets anders. Ik scheur morgen wel ff langs Verpalen, werk daar sinds kort in de buurt :P lekker handig.
 
Laatst bewerkt:
vraagje aan de echte ktm sleutelaars,
ben bezig met m'n tweede ktm 500 mx van 1987 aan het restaureren ben bijna klaar ,
afgelopen zaterdag even stiekem op een buiten weggetje geprobeerd,
het aanschoppen vind ik al een avondtuur op zich maar liep direct,
wilde weg rijden koppeling in druk hem in de versnelling en sloeg meteen uit ,
hij koppelt niet helemaal vrij ook al opgespannen helpt ook niet echt,
koppeling heb ik al eerder uitelkaar gehad want hij deed het niet (zat verkeerd in elkaar )
maar de vraag is hoe kan dit ??waarom koppelt hij niet helemaal vrij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan