KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier mensen die met de SMR het circuit op zijn geweest, wat zijn jullie ervaringen met grondspeling?
Ik zie her en der wel wat verhalen uit het buitenland op internet met bijv verstelbare stepjes kopen zodat je niet continu over het asfalt schraapt. maar ben ook benieuwd naar de ervaringen qua prestaties.


Heb een aantal keer een circuitdag (o.a. Zandvoort, Mettet, Spa-Francorchamps) gedaan met een 990SM en dat was na wat kleine aanpassingen goed te doen. Erg veel lol!

Heb ook een keer filmpje gemaakt voor een indruk:

SMR moet nog iets beter zijn met lichter wielen (indien pre2012), betere remmen en straffere vering.
Heb nu een Husqvarna SMR510 dus ga volgend jaar het korte werk op de supermoto circuits proberen.
 
http://blog.ktm.com/

Hier staat ook een geluid file van de nieuwe duke.

Maare ik weet niet wat ik van die koplamp moet vinden lijkt net 2 kleine led projectoren....?.

Dit zou een prototype moeten zijn, kijk maar eens naar die voorvork, lijkt me niet dat die de productieversie gaat halen. Maar verder een gaaf ding :9~
 
Is dit misschien iets voor jullie ktm rijders. ik heb nog een setje liggen(gaat om de oranje stickers op de velg.)

PM me als je interesse heb.

Groeten Remco

full
 
Zijn er hier mensen die met de SMR het circuit op zijn geweest, wat zijn jullie ervaringen met grondspeling?

je kan dik lol hebben met een standaard SM/SMT/SMR hoor, de grondspeling is voldoende om de
600 supersports te volgen/overmeesteren. (dit is een SMT, zelfde lengte vering als SMR)

met goeie banden (supercorsa ofzo) heb je natuurlijk vertrouwen zat, en ga je wel de limiet van de grondspeling vinden...maar daarvoor moet je toch al flink aan het gas hangen...en je kan veel oplossen door er als een aap naast te hangen hee :)

verhoogd stuur, bagagerek, etc...toermoto coming through!

559646_10150921286472863_321673865_n.jpg


542966_10150921286752863_1118189987_n.jpg
 
Zijn er hier mensen die met de SMR het circuit op zijn geweest, wat zijn jullie ervaringen met grondspeling?
Ik zie her en der wel wat verhalen uit het buitenland op internet met bijv verstelbare stepjes kopen zodat je niet continu over het asfalt schraapt. maar ben ook benieuwd naar de ervaringen qua prestaties.

Grondspeling mbt steppies is idd nie heul denderend, ik sleep met me teen-sliders over de grond tegenwoordig ipv de knee-sliders :P
 
Heb een aantal keer een circuitdag (o.a. Zandvoort, Mettet, Spa-Francorchamps) gedaan met een 990SM en dat was na wat kleine aanpassingen goed te doen. Erg veel lol!

Heb ook een keer filmpje gemaakt voor een indruk:

SMR moet nog iets beter zijn met lichter wielen (indien pre2012), betere remmen en straffere vering.
Heb nu een Husqvarna SMR510 dus ga volgend jaar het korte werk op de supermoto circuits proberen.

Knap gereden op dat filmpje, neem ik mijn petje voor af, je legt toch vele supersports het vuur aan de schenen...chapeau!!
 
Heb een aantal keer een circuitdag (o.a. Zandvoort, Mettet, Spa-Francorchamps) gedaan met een 990SM en dat was na wat kleine aanpassingen goed te doen. Erg veel lol!

Heb ook een keer filmpje gemaakt voor een indruk:

SMR moet nog iets beter zijn met lichter wielen (indien pre2012), betere remmen en straffere vering.
Heb nu een Husqvarna SMR510 dus ga volgend jaar het korte werk op de supermoto circuits proberen.

Ik ben ook in beeld :+
In het begin, in de pitstraat. Rode overall met groene Kawasaki :]
 
Tjessis die 530 is voor 6600 inclusief gegund... Idioot veel geld voor een motor die je niet eens mag starten...
 
misschien kende iemand em.
Hoeveel belasting heb jij gerekend? Want ik zie €5755 staan.
 
15% opgeld.
Blijft veel te veel.. Ik had een 990 smr met akra voor 1400 meer...
 
Laatst bewerkt:
je kan dik lol hebben met een standaard SM/SMT/SMR hoor, de grondspeling is voldoende om de
600 supersports te volgen/overmeesteren. (dit is een SMT, zelfde lengte vering als SMR)

met goeie banden (supercorsa ofzo) heb je natuurlijk vertrouwen zat, en ga je wel de limiet van de grondspeling vinden...maar daarvoor moet je toch al flink aan het gas hangen...en je kan veel oplossen door er als een aap naast te hangen hee :)

verhoogd stuur, bagagerek, etc...toermoto coming through!

[afbeelding]

[afbeelding]



Ah ok thanks, dat ze goed mee kunnen komen heb ik wel gezien op een aantal filmpjes :)
Ik ging vorig jaar met de 848 de eerste keer in 2.06 rond op assen dus ben benieuwd of dit met de smr ook lukt :)
 
Heb een aantal keer een circuitdag (o.a. Zandvoort, Mettet, Spa-Francorchamps) gedaan met een 990SM en dat was na wat kleine aanpassingen goed te doen. Erg veel lol!

Heb ook een keer filmpje gemaakt voor een indruk:

SMR moet nog iets beter zijn met lichter wielen (indien pre2012), betere remmen en straffere vering.
Heb nu een Husqvarna SMR510 dus ga volgend jaar het korte werk op de supermoto circuits proberen.

Jouw filmpje had ik al gevonden op youtube :) :+
Ik rij met een 2012 dus ben benieuwd.
 
Even een kort vraagje,

Er is natuurlijk al veel over geschreven maar ik vraag het toch nog maar een keer.

Bij de smt ligt de sport attack erop. Nu wil ik alleen de achterband vervangen door een road attack.
Is dit een goede oplossing en moet ik dan de road attack 2 nemen of maakt dat niet zoveel uit.

Greetz, Richard
 
Nieuwe SMT990 2013 in R-trim al gezien? Best mooi, zo'n oranje frame (ik heb in juli net de 2012 oranje gekocht , maar deze vind ik ook helemaal niet beroerd).
full

full
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse verkoopprijs 1190 Adventures nu ook bekend: 16.299,00 EUR voor de roadversie en 17.099,00 EUR voor de R. Best een bedrag, maar nog geen 1000 euro duurder dan de 990 adventures van vorig jaar.
 
Nieuwe SMT990 2013 in R-trim al gezien? Best mooi, zo'n oranje frame (ik heb in juli net de 2012 oranje gekocht , maar deze vind ik ook helemaal niet beroerd).
[afbeelding]
[afbeelding]

yep heel mooi :Y :9~

overigens als dit het 2013 model is dan lijkt dat hele verhaal dat KTM geen 990 LC8 meer produceert dus niet te kloppen. :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan