Belastingvrijstelling oldtimers komt te vervallen

waarom moet iedereen in Nederland AOW hebben, ook mensen die bulken van het geld......

Waarom mensen die er niet of nauwelijks voor hebben betaald ? En waarom ontvangen niet Nederlands ingezeten ook nog AOW ? Dat is een veel grotere groep :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het gevoel dat de echte rijken steeds buiten schot blijven maar goed als het anders is hoor ik het graag.....
 
Veel families met "oud geld" hebben dat over de ruggen van de gewone man verdiend. Textielarbeiders, landloners, enzovoort. Voor mensen met recent verworven rijkdom ligt dat anders; die hebben hun vermogen meestal inderdaad aan henzelf te danken.

En inderdaad; geld beschermt geld. Overal ter wereld geldt dat de rijken hun vermogen graag binnen beperkte kring houden.
 
Ik heb het gevoel dat de echte rijken steeds buiten schot blijven maar goed als het anders is hoor ik het graag.....

Die kun je niet pakken, daarom zijn ze rijk. En wat zal hun het uitmaken of ze weer wegenbelasting moeten betalen voor hun oldtimers ?
 
Of ze maken het op aan de verkeerde dingen (roken zuipen, 2 honden) Als ik die mensen op tv zie krijg ik echt moordneigingen wanneer ze zitten te zeiken dat ze te weinig geld hebben.
Tja, sommige mensen krijgen moordneigingen wanneer ze een motorrijder voorbij zien komen. Want in hun optiek jagen wij de ziektekosten op met al die doden en gewonden.

Nooit geweten trouwens dat 2 honden bij de verkeerde dingen hoorde :o
 
Laatst bewerkt:
Tja, sommige mensen krijgen moordneigingen wanneer ze een motorrijder voorbij zien komen.

Nooit geweten trouwens dat 2 honden bij de verkeerde dingen hoorde :o

Het ging me erom een totaalplaatje te schetsen van dat soort mensen. Honden en roken kosten klauwen met geld, geen probleem als je dat doet als je niet rijk bent, maar ga dan ook niet zeuren. (En dan heb ik het niet over een haarbal op pootjes, maar koeien)
 
Laatst bewerkt:
Tja, sommige mensen krijgen moordneigingen wanneer ze een motorrijder voorbij zien komen. Want in hun optiek jagen wij de ziektekosten op met al die doden en gewonden.

Nooit geweten trouwens dat 2 honden bij de verkeerde dingen hoorde :o

Als je nergens geld voor hebt wel......
 
wie het kleine niet eert is het grote niet weert

ik heb altijd het idee dat rijken rijk zijn omdat ze gewoon heel goed met geld om kunnen gaan.

die pak je dus inderdaad nooit.
 
wie het kleine niet eert is het grote niet weert

ik heb altijd het idee dat rijken rijk zijn omdat ze gewoon heel goed met geld om kunnen gaan.

die pak je dus inderdaad nooit.

Goed met geld en wetten waarschijnlijk. Masen in de wet :Y
 
Ik word altijd een beetje moe van de uitspraak: De mensen die veel geld hebben. Net alsof het hen toevallig is overkomen. De meesten hebben daar keihard voor gewerkt, en doen dat nu nog steeds. Ik ben het eens dat zij meer kunnen bijdragen aan het land, maar ik vind wel dat het allemaal te makkelijk wordt doorgeschoven en afgedaan met: die hebben toch geld zat.

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in :Y Maar er zijn (veel) voorbeelden die eigenlijk een beetje "krom" zijn :Y B.v. een heeeeeeeeeeel bekend oud voetballer heeft inderdaad heel hard gewerkt en heeft in de Bollenstreek een optrekje van een paar miljoen. Niets mis mee hij heeft er hard voor gewerkt en zich in de loop van de jaren vele malen flink moeten laten schoppen en duwen tijdens zijn werk. Het "optrekje" heeft hij niet betaald met eigen geld maar heeft het bedrag op de bank gezet. Het zelfde bedrag leent hij weer van die bank (die heeft geen risico :X ) en vervolgens heeft hij 24000,- euri per maand belasting teruggave :$

Het is volkomen legaal en hij doet niets verkeerd, maar in mijn beleving is het toch behoorlijk krom. Ik denk dat ze naar dit soort (veeeeeeeeeeeeeeeel) gevallen moeten kijken en dat doen ze dus niet. Vandaar de onvrede van velen :(
 
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in :Y Maar er zijn (veel) voorbeelden die eigenlijk een beetje "krom" zijn :Y B.v. een heeeeeeeeeeel bekend oud voetballer heeft inderdaad heel hard gewerkt en heeft in de Bollenstreek een optrekje van een paar miljoen. Niets mis mee hij heeft er hard voor gewerkt en zich in de loop van de jaren vele malen flink moeten laten schoppen en duwen tijdens zijn werk. Het "optrekje" heeft hij niet betaald met eigen geld maar heeft het bedrag op de bank gezet. Het zelfde bedrag leent hij weer van die bank (die heeft geen risico :X ) en vervolgens heeft hij 24000,- euri per maand belasting teruggave :$

Het is volkomen legaal en hij doet niets verkeerd, maar in mijn beleving is het toch behoorlijk krom. Ik denk dat ze naar dit soort (veeeeeeeeeeeeeeeel) gevallen moeten kijken en dat doen ze dus niet. Vandaar de onvrede van velen :(

Met de meerderheid bedoelde ik niet dit soort gevallen. Die bonussen die sommige lui verdienen B| ik krijg gewoon medelijden met dat soort mensen. Dat ze niet inzien dat je zoiets gewoon moet weigeren. Of dat je een deel donateert weet ik veel, in ieder geval niet alles houden en er nog een auto bijkopen. Die mensen hebben geen menselijkheid meer, dat is er langzaam uitgespoelt door alle flappen en materiële zaken. Geen goed woord over hen.

Het probleem is dat je niet kan inspelen op dit soort individuele gevallen, je mag geen onderscheid maken. En zoiets in wetten vastleggen blijkt niet altijd mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
En daarom moeten we ons er maar niet meer druk over maken dat heeft toch geen zin......
Tja, dat heeft Marx al geprobeerd. Maar het "arbeidersparadijs" bleek in de praktijk ook niet zo goed te functioneren.

Het is heel simpel:

bij de onderlaag valt weinig te halen
de bovenlaag wil zichzelf graag buiten schot houden

dus waar worden de bezuinigingen vooral op afgewenteld? de middengroepen.

Dat gebeurt overal, en is waarschijnlijk moeilijk te doorbreken. Bovendien zijn de middengroepen het minst gevaarlijk; de onderlaag tegen je in het harnas jagen kan makkelijk leiden tot een revolte. En als er iets is wat de bovenlaag niet wil ...


Tot zoverre de samenvatting van "Das Kapital" :P
 
Vooral in de zorg erger ik me wild, bestuurders leveren wanprestaties gaan met dikke oprotpremies, weg en van onderaf maar bezuinigen...... :r
 
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in :Y Maar er zijn (veel) voorbeelden die eigenlijk een beetje "krom" zijn :Y B.v. een heeeeeeeeeeel bekend oud voetballer heeft inderdaad heel hard gewerkt en heeft in de Bollenstreek een optrekje van een paar miljoen. Niets mis mee hij heeft er hard voor gewerkt en zich in de loop van de jaren vele malen flink moeten laten schoppen en duwen tijdens zijn werk. Het "optrekje" heeft hij niet betaald met eigen geld maar heeft het bedrag op de bank gezet. Het zelfde bedrag leent hij weer van die bank (die heeft geen risico :X ) en vervolgens heeft hij 24000,- euri per maand belasting teruggave :$

Het is volkomen legaal en hij doet niets verkeerd, maar in mijn beleving is het toch behoorlijk krom. Ik denk dat ze naar dit soort (veeeeeeeeeeeeeeeel) gevallen moeten kijken en dat doen ze dus niet. Vandaar de onvrede van velen :(

Heel mooi voorbeeld dat soort dingen bedoel ik dus!
 
Vooral in de zorg erger ik me wild, bestuurders leveren wanprestaties gaan met dikke oprotpremies, weg en van onderaf maar bezuinigen...... :r
Die bestuurders zijn vaak ex-politici. De huidige generatie politici wordt ooit ook eens ex-politicus.

Je denkt toch niet dat zij hun eigen toekomstige positie in gevaar willen brengen?

Hoe dichter je bij het geld en de macht zit, met hoe meer je weg komt. Ik denk niet dat dat principe gauw zal veranderen.
 
Met de meerderheid bedoelde ik niet dit soort gevallen. Die bonussen die sommige lui verdienen B| ik krijg gewoon medelijden met dat soort mensen. Dat ze niet inzien dat je zoiets gewoon moet weigeren. Of dat je een deel donateert weet ik veel, in ieder geval niet alles houden en er nog een auto bijkopen. Die mensen hebben geen menselijkheid meer, dat is er langzaam uitgespoelt door alle flappen en materiële zaken. Geen goed woord over hen.

Het probleem is dat je niet kan inspelen op dit soort individuele gevallen, je mag geen onderscheid maken. En zoiets in wetten vastleggen blijkt niet altijd mogelijk.


De "jongens" met de bonussen doen precies hetzelfde en maken ge(mis)bruik van de ogenschijnlijke mazen in de wet. En die "mazen" gaat de politiek niet dichten omdat als ze de politiek verlaten en de zakken echt kunnen gaan vullen, ook die voordeeltjes willen hebben O-) :X
 
Die bestuurders zijn vaak ex-politici. De huidige generatie politici wordt ooit ook eens ex-politicus.

Je denkt toch niet dat zij hun eigen toekomstige positie in gevaar willen brengen?

Hoe dichter je bij het geld en de macht zit, met hoe meer je weg komt. Ik denk niet dat dat principe gauw zal veranderen.

Aard van het beestje. (Met uitzonderingen)
Wij vinden allemaal wel dat mensen sociaal zijn, let maar eens op bij noodsituaties hoe sociaal we dan nog zijn. Gaat het gewoon weer terug naar het instinct van een beest.
Hoevaak zie je mensenmassa's die over personen heen rennen om maar weg te komen, zelfs over kinderen, vrouwen en ouderen. Of blijven ze even staan om diegeen weer op te laten staan? Daarbij is het ook nog eens het kuddediergedrag, als de een een bonus (toekomst verzekeren politici) pakt wordt de stap weer kleiner om het zelf ook te doen. Ik hoop dat ik nog een beetje te volgen ben :+
 
Laatst bewerkt:
Aard van het beestje. (Met uitzonderingen)
Wij vinden allemaal wel dat mensen sociaal zijn, let maar eens op bij noodsituaties hoe sociaal we dan nog zijn. Gaat het gewoon weer terug naar het instinct van een beest.

Precies. Je kunt wel eisen dat het allemaal anders en eerlijker moet, maar het zit nu eenmaal in de aard van het beestje. Zoveel verschillen we nu ook weer niet van de chimpansee ;)

Gaandeweg worden we ook wel wat beschaafder, want we hebben bijvoorbeeld al heel lang niemand meer gevierendeeld in Europa. Maar een egalitaire samenleving is iets voor de verre toekomst; dat maken wij niet meer mee, en onze kinderen ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan