11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Speelt al een tijdje hoor dit, maar hea, we hebben in ieder geval een gelijk europa, want dat wilden we, toch?

Nouja, 'gelijk'... Nederland moet wel alles net een beetje strenger maken, want anders is het niet veilig ( :') ). (In)direct zegt de NL'se overheid dus gewoon dat alle andere Europese landen onveilig zijn :+
 
Haha anders ik wel. Had al tijdens de zomervakantie het idee maar dacht 'Ach, kan altijd nog wel, zo praktisch is het nu ook weer niet' En dan hoor je eind oktober van die rare regeling en wil je het toch nog even proberen te halen.. :P

Achjaaaa, het is niet anders.
 
Achja,ben allang blij dat A2 instroom komt,ik vermaak me wel op 35kw voor 2 jaar. En mooi de tijd om te sparen voor een mooie fiets :) Vanaf 1 juni geen uitzendkracht meer maar 30 uur contract :)
 
@Hanneschzj; Hoef je niet om te wisselen, als je 25kW mag rijden, mag je nu ook op 35kW motoren rijden, mits minder dan 0,2kW/kg en het originele vermogen (als je 'm hebt geknepen) niet meer dan 70kW is.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag:
Vraag : Mag ik een 125cc terugvoeren naar 11kw ?

Antwoord : Ja, zolang deze aan de criteria van het A1 rijbewijs voldoet. Wat will zeggen : max. 11 kw en max 0.1kw per kilo.

Is dat werkelijk zo want er is mij toen verteld dat dat niet mocht. Maakt de zoektocht naar een 125cc motor namelijk wel alweer iets makkelijker. Neem aan dat de motor op dat moment gekeurd moet worden ofzo. Wat zijn de kosten voor zo iets?

Verder nog een vraag: oude motorfietsen, in dit geval een DT125 uit 84 heeft geen vermogen en gewicht op de papieren staan volgens de eigenaar. Klopt dit en hoe kan ik er dan achter komen of deze motor door de A1 regeling komt of niet? Internet zegt namelijk 16pk en 108kg. Verkoper zegt 15pk met 120kg.
 
Hier een vraagje als newbie van mijn kant:

Heb hier gelezen dat je vanaf 1-1-2014 je A2 rijbewijs kan halen zonder dat je A1 moet halen, als je de minimale leeftijd van 20 hebt.

Kan je dan met een A2 rijbewijs ook op een 25kw motor rijden? (één die voor het nieuwe gebeuren op 25 kw papieren is gezet)
Betekend dat deze dus niet aan de eisen van maximaal orgineel vermogen van 70kw voldoet, en waarschijnlijk ook niet aan de verhouding max 0,2kg/kw.

Ik vraag me dit af, aangezien er aardig wat leuke motoren met 25kw zijn, en nog niet met 35kw.

Verwacht dat dit niet mogelijk is vanwege bovenstaande eisen, maar ik ben toch benieuwd.
 
Je valt niet onder de 25kw regeling meer met een A2 rbw.

Dus gewoon een vermogen wat onder de 35kw ligt met min. 175kg en niet teruggevoerd is van iets met meer dan het originele dubbele.

Dus of je nou een 25kw of 35kw of een 30kw ridt maakt niet uit, zolang je maar aan die A2 zooi voldoet.

Edit: dus nee, je mag geen haybusa op 25 rijden oid.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik dus al.
Een hayabusa valt voor mij zowiezo af, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Bedankt voor de duidelijkheid! :)
 
ik heb ook nog een vraag, moet je perse een onder de 125cc zitten want mijn honda xr400 staat bij rdw gegevens maar 1 kw is dus onder 11 kw maar mag ik daar dan met een A1 rijbewijs mee rijden?
 
Ik had op mijn rijbewijs staan A licht vanaf 10 aug 2011 en A zwaar vanaf 10 aug 2013.

Nu ben ik mijn pas verloren op vakantie en heb aangifte gedaan en een nieuw rijbewijs aangevraagd gisteren. Wat gaat er nu gebeuren? kan ik de 10e volgende maand gewoon zwaar rijden? ik krijg natuurlijk zo'n nieuw pasje met daarop A1 A2 A.

Kan ik straks motorrijden of ben ik de lul?
 
De begin datums veranderen niet. Enkel de geldigheid wordt weer met 10 jaar verlengd.
Dus ja je kan straks onbeperkt rijden, vanaf de datum die ook werd aangegeven op je vorige rijbewijs.
 
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum :) en ik ben nu 20 jaar en bezig met mijn motor rijbewijs (A1). Waarschijnlijk heb ik die over 2 maanden wel gehaald. Maar als ik me A1 rijbewijs gehaald hebt kan ik ook gelijk doorstromen in (Januari?) 2014 voor A2?

Misschien is dit wel vaker gevraagd maar heb niks kunnen vinden op het forum.

Alvast bedankt!
 
Je kan gelijk doorstromen als je opnieuw je AVB én AVD (en ook nog theorie als die verlopen is tegen die tijd) dan gaat halen. Dus gewoon compleet opnieuw examen doen. Of je moet wachten tot je twee jaar A1 hebt, dan hoef je alleen AVD te doen om A2 te behalen :)
 
het zal best al wel eens gevraagt zijn maar als ik bijv een motor koop die op kenteken op 25kw staat omdat iemand er met de vorige regeling op een legale manier heeft terug gevoerd. en ik zou daar met a2 rijbewijs op gaan rijden terwijl die orgineel eigenlijk boven de 70kw is. Lijkt het mij dat ze me niks kunnen maken aangezien hij op 25kw staat. (op kenteken) want waarvoor wouden ze me anders gaan bekeuren? rijden zonder het juiste rijbewijs? nee... want hij staat legaal op 25kw,

ik vind dit echt een grijs gebied met teveel gaten erin.
of mag of niet of dat ze er iets mee kunnen.
 
het zal best al wel eens gevraagt zijn maar als ik bijv een motor koop die op kenteken op 25kw staat omdat iemand er met de vorige regeling op een legale manier heeft terug gevoerd. en ik zou daar met a2 rijbewijs op gaan rijden terwijl die orgineel eigenlijk boven de 70kw is. Lijkt het mij dat ze me niks kunnen maken aangezien hij op 25kw staat. (op kenteken) want waarvoor wouden ze me anders gaan bekeuren? rijden zonder het juiste rijbewijs? nee... want hij staat legaal op 25kw,

ik vind dit echt een grijs gebied met teveel gaten erin.
of mag of niet of dat ze er iets mee kunnen.

Als je na de invoering van de regeling je A2 rijbewijs hebt gehaald dan heb je niks te maken met 25kw. Je mag dus ook niet op een 70+ kw motor rijden die terug is gevoerd naar 25kw. Simpelweg omdat deze motor niet voldoet aan de eisen die aan het A2 rijbewijs zijn gesteld. Origineel vermogen is hoger als 70kw.

Je mag een motor besturen van maximaal 70kw origineel vermogen die terug is gevoerd naar 35kw die ook voldoet aan de gewicht-vermogen eis.(of alles hieronder, dat is natuurlijk aan jou. Ze zullen je geen boete geven omdat jij een 70kw motor naar 25kw hebt teruggevoerd.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan