11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Een 1000cc terug zetten naar 35 kw? is dat mogelijk? Maar volgensmij is dat niet heel erg fijn voor het blokje..
Sowieso lijkt het me niet verstandig, omdat het blok dat vast niet fijn vindt. Maar een 1000cc heeft vast ook wel meer dan 70kw, waardoor je er dan toch niet op mag rijden :)
 
Zelfs als je niet 70.000 bedoelt, vind ik 700 euro nog veel... van 74 naar 25 was bij mij maar €150.
Als ik hem toch 35kW mag rijden, ga ik kijken of ik het (evt. kijken met onderhandelen of het nog goedkoper kan) naar 35kW kan zetten. Heb ik opzich wel 150 voor over, voor die een compleet motorseizoen (12-12-13 heb ik A)
 
700 is idd nog veel. 150 lijkt me dan nog wel te doen.
Gelukkig heb ik er geen last van.... *O*
 
Ik heb mail!!

Geachte heer .....,

Hierbij wil ik reageren op uw mail van 2 november, waarin u vragen stelt over de nieuwe regels rond het motorrijbewijs na 19 januari 2013. U vindt dat er veel onduidelijk is.

De nieuwe regels die ingaan op 19 januari 2013 gelden alleen voor rijbewijzen waarvoor het besluit tot afgifte wordt genomen op of na 19 januari 2013.

U hebt al een rijbewijs A licht. Voor u blijven daarom de oude regels gelden. Na 2 jaar vervalt de beperking licht, en wordt het automatisch A onbeperkt.

Iemand die voor 19 januari 2013 slaagt voor A licht kan het best voor 19 januari 2013 het rijbewijs aanvragen op, het gemeentehuis. Wanneer er geen bezwaren zijn (bijv. in verband met rijgeschiktheid) wordt dan het besluit tot afgifte voor 19 januari 2013 genomen, en valt hij onder de oude regeling: na 2 jaar automatisch A onbeperkt.
Als hij wacht met zijn aanvraag tot na 19 januari 2013, dan wordt het besluit tot afgifte ook na 19 januari 2013 genomen, en valt hij onder de nieuwe regeling. Voor A onbeperkt zal hij dan opnieuw examen moeten afleggen.
Iemand die na 19 januari 2013 slaagt voor A licht kan uiteraard pas na 19 januari 2013 het rijbewijs aanvragen. Hij valt dan onder de nieuwe regeling.

Ik hoop u hiermee voldoende duidelijkheid te hebben gegeven.

Indien u op deze e-mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan de eerdere correspondentie meesturen.

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,
Namens deze,
Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid


Ik kan lekker blijven rijden :] *O*
 
Ik heb mail!!

Geachte heer .....,

Hierbij wil ik reageren op uw mail van 2 november, waarin u vragen stelt over de nieuwe regels rond het motorrijbewijs na 19 januari 2013. U vindt dat er veel onduidelijk is.

De nieuwe regels die ingaan op 19 januari 2013 gelden alleen voor rijbewijzen waarvoor het besluit tot afgifte wordt genomen op of na 19 januari 2013.

U hebt al een rijbewijs A licht. Voor u blijven daarom de oude regels gelden. Na 2 jaar vervalt de beperking licht, en wordt het automatisch A onbeperkt.

Iemand die voor 19 januari 2013 slaagt voor A licht kan het best voor 19 januari 2013 het rijbewijs aanvragen op, het gemeentehuis. Wanneer er geen bezwaren zijn (bijv. in verband met rijgeschiktheid) wordt dan het besluit tot afgifte voor 19 januari 2013 genomen, en valt hij onder de oude regeling: na 2 jaar automatisch A onbeperkt.
Als hij wacht met zijn aanvraag tot na 19 januari 2013, dan wordt het besluit tot afgifte ook na 19 januari 2013 genomen, en valt hij onder de nieuwe regeling. Voor A onbeperkt zal hij dan opnieuw examen moeten afleggen.
Iemand die na 19 januari 2013 slaagt voor A licht kan uiteraard pas na 19 januari 2013 het rijbewijs aanvragen. Hij valt dan onder de nieuwe regeling.

Ik hoop u hiermee voldoende duidelijkheid te hebben gegeven.

Indien u op deze e-mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan de eerdere correspondentie meesturen.

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,
Namens deze,
Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid


Ik kan lekker blijven rijden :] *O*

Mooi :Y Ik kan dus ook lekker blijven rijden op m'n huidige motor!

Dan is dat vast helder : Als je nu een 25 kw motor hebt die meer als het dubbele vermogen heeft maakt het niet uit en mag je lekker rond blijven rijden.

Nu is het alleen nog de vraag wie straks 35 kw mag rijden en wat er gebeurt als je je rijbewijs verliest/wordt gestolen. Dan kan de openingspost worden aangepast, de categorieën op motorforum worden aangepast en motor-forum en haar gebruikers is klaar voor het nieuwe rijbewijs :+ Hoe zuur het ook is voor diegene die er gebruik van moeten maken
 
Mooi :Y Ik kan dus ook lekker blijven rijden op m'n huidige motor!

Dan is dat vast helder : Als je nu een 25 kw motor hebt die meer als het dubbele vermogen heeft maakt het niet uit en mag je lekker rond blijven rijden.

Nu is het alleen nog de vraag wie straks 35 kw mag rijden en wat er gebeurt als je je rijbewijs verliest/wordt gestolen. Dan kan de openingspost worden aangepast, de categorieën op motorforum worden aangepast en motor-forum en haar gebruikers is klaar voor het nieuwe rijbewijs :+ Hoe zuur het ook is voor diegene die er gebruik van moeten maken

Geen idee. En eerlijk gezegd vind ik dat niet heel interessant. Ik pas goed op m'n rijbewijs :P
 
Het lijkt mij van niet. Gewoon omdat de regel pas ingaat voor iedereen van wie het rijbewijs na 19 januari wordt afgegeven. Maar je kunt de pdfjes ook zo interpreteren dat je wel 35kW mag gaan rijden. Dat wordt dus nog even bellen/mailen wil je daar een antwoord op krijgen.

Ik heb vooral de vraag gesteld of ik op mijn motor mag blijven rijden (>70kW). Of ik nog andere vragen gesteld heb weet ik niet echt meer. Want de mail ging via de website, en die kan ik dus niet terug zien.
 
Ja idd Sytze. Ik ga iig mijn 25 kw setje iets opboren in de winter. Wil iets meer vermogen hebben, motor loopt zo geknepen ook niet heel fijn.

Tenzij je zeker bent dat je 35kW mag gaan rijden zou ik het niet doen. Als je ooit een ongeluk krijgt kun je daar flinke problemen mee krijgen. Sorry voor het moraalridder verhaal, maar zo is het wel. ;)
 
Ja idd Sytze. Ik ga iig mijn 25 kw setje iets opboren in de winter. Wil iets meer vermogen hebben, motor loopt zo geknepen ook niet heel fijn.

Kan je m misschien beter een keer goed af laten stellen. Mijn motor loopt begrenst als een zonnetje. Hij kan alleen niet zo ver door in toeren..
 
Tenzij je zeker bent dat je 35kW mag gaan rijden zou ik het niet doen. Als je ooit een ongeluk krijgt kun je daar flinke problemen mee krijgen. Sorry voor het moraalridder verhaal, maar zo is het wel. ;)

Ach als ik m in de puin poeier rijd dan kan dat ding echt niet meer op de testbank. En als ze m openhalen zien ze het setje. Die ene paar milimeter verschil zullen ze niet zo gauw zien. Heb t ook 25 KW op kenteken staan.
 
Ja, mijn cbr topt 160 max. Maar heb t idee dat hij veels te rijk loopt!

Mijne doet 180/185 op top en sputtert nergens. Ik heb wel een wat nieuwer model maar goed.. Ik zou m een keer goed laten afstellen. Zal je vast de kop niet kosten en misschien lost dit net het gemist op dat je nu hebt + dat je nog compleet legaal bezig bent!(maar of dat je wat uitmaakt is aan jou natuurlijk O-) )
 
Topicstart is aangepast.

Ik vind het document wat we elke keer inkeken en de mail van het ministerie erg tegenstrijdig.
 
Mijne doet 180/185 op top en sputtert nergens. Ik heb wel een wat nieuwer model maar goed.. Ik zou m een keer goed laten afstellen. Zal je vast de kop niet kosten en misschien lost dit net het gemist op dat je nu hebt + dat je nog compleet legaal bezig bent!(maar of dat je wat uitmaakt is aan jou natuurlijk O-) )

Ok. Ja met wat voor maat hoofdsproeier rij jij dan?

Heb de standaard 134 er nog in, de Cbr rijd dus veels te rijk. Kameraden die achter me rijden zeggen me dat ook.
 
Ok. Ja met wat voor maat hoofdsproeier rij jij dan?

Heb de standaard 134 er nog in, de Cbr rijd dus veels te rijk. Kameraden die achter me rijden zeggen me dat ook.

Ik heb geen idee eerlijk gezegd... Mn motor ligt momenteel wel uit elkaar dus kan even voor je kijken. Ga het proberen en als ik het weet laat ik het even weten.
 
Het lijkt mij van niet. Gewoon omdat de regel pas ingaat voor iedereen van wie het rijbewijs na 19 januari wordt afgegeven. Maar je kunt de pdfjes ook zo interpreteren dat je wel 35kW mag gaan rijden. Dat wordt dus nog even bellen/mailen wil je daar een antwoord op krijgen.

Ik heb vooral de vraag gesteld of ik op mijn motor mag blijven rijden (>70kW). Of ik nog andere vragen gesteld heb weet ik niet echt meer. Want de mail ging via de website, en die kan ik dus niet terug zien.

De PDF die ik heb gezien laat niks te interpreteren over. Het vervelende aan dit bericht is dat ik de vraag van de schrijver niet heb gelezen. Ik lees inderdaad dat voor mensen wie hun beperkte rijbewijs al hebben, de oude regels blijven gelden. Op de site van het RDW staat inderdaad dat de oude regels blijven gelden, tenzij (en dat vermeld de minister niet) de nieuwe regels gunstiger zijn, ziehier:
GroteFoto-IMN7OPQG.jpg

Bovendien heeft de site van de rijksoverheid nota bene het volgende PDF-bestand gepubliceerd:
GroteFoto-TOKYYBBN.jpg


Dus ik blijf erbij dat een 25KW-er na de 19de 35KW mag rijden, ook al zijn sommige mensen het hier duidelijk niet mee eens. Voor mij blijft het echter onduidelijk of je een reeds begrensde motor (25KW) die origineel meer dan 70 KW heeft, om mag zetten naar 35 KW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan