Triumph Speed Triple topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...
 
Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...
Volgens mij is Bob met Nes naar Noorwegen geweest.
 
Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...

Ongeveer 100 jaar geleden...
Overtocht Hirtshals (DK) Kristiansand (N) en dan via Setestal naar boven richting Hardangervidda plateau. Daaromheen en via Zweden weer terug.
We hebben er langer overgedaan maar dat was dan ook met een XL600R offroadje.
Heeeel goede herinneringen aan en erg mooie tocht. :] :]
 
Ongeveer 100 jaar geleden...
Overtocht Hirtshals (DK) Kristiansand (N) en dan via Setestal naar boven richting Hardangervidda plateau. Daaromheen en via Zweden weer terug.
We hebben er langer overgedaan maar dat was dan ook met een XL600R offroadje.
Heeeel goede herinneringen aan en erg mooie tocht. :] :]

Opa :+
 
Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...

niet in dit topic, maar Thijs_B, een ex-collega van me, die is pas naar de noordkaap geweest :) staat op motorstek
 
Breng deze week mijn onderdelen even langs de poedercoater..Kun je ook de voetstepjes mee laten poedercoaten? Of slijten deze weer snel en komt het blanke er dan weer door?
Hier beginnen na 2 jaar +/- 10.000km wat plekjes zichtbaar te worden. Maar als je dat stoort laat je ze toch weer coaten ;)
 
Zoals ik al aangaf, ben ik geen monteur, is het voor een leek te doen om de stepjes en dan ook gelijk de steunen dus eraf te halen? Je zit wel met de achterrem aan de ene kant en de schakelset aan de andere kant..Kun je dat zo maar loshalen en weer monteren, zonder speciaal gereedschap en/of aanpassingen?
Met gewoon gereedschap en een beetje geduld is het heel goed te doen. Ik ben absoluut niet technisch en het is mij ook gelukt *D
 
Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...

Ik ben twee keer met de motor en 1 keer met de auto geweest. In één woord: Fantastisch. Dus vraag maar raak.
Wanneer willen jullie gaan? Wij hebben de overtocht Hirthals-Kristiansand gedaan. En meestal niks geregeld, wel de overtocht trouwens. Wij zijn altijd in juni geweest dus er is bijna altijd wel plek. Wij hebben altijd hutjes gehuurd op campings. Dat is zeer goed te doen. Alleen een soort lakenzak en kussensloop mee. Meestal is er wel beddengoed in de hutjes.
Ik zie het verder wel wanneer je vragen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Breng deze week mijn onderdelen even langs de poedercoater..Kun je ook de voetstepjes mee laten poedercoaten? Of slijten deze weer snel en komt het blanke er dan weer door?
Hier beginnen na 2 jaar +/- 10.000km wat plekjes zichtbaar te worden. Maar als je dat stoort laat je ze toch weer coaten ;)

Ik ben ook al onderdelen aan het sparen om te laten coaten :Y Heb al een redelijke schoenendoos vol :Y alles mooi zwart *O* en dan moeten mijn kroonplaten en rizers en standaard er nog bij :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook al onderdelen aan het sparen om te laten coaten :Y Heb al een redelijke schoenendoos vol :Y alles mooi zwart *O* en dan moeten mijn kroonplaten en rizers en standaard er nog bij :Y
Ik heb al een lijstje klaar voor te coaten !! Nu alleen de motor nog :X
 
_O- _O- _O- als tie dit leest }) 8-) ;)
TANX pjort1050


hè, wat? gelukkig zijn mijn ogen ook niet meer zo best...


Wie was er hier ook alweer naar Noorwegen geweest met de motor?
Wij willen dit ook een keer gaan doen. en dan een rondreis van maximaal 10 dagen.
We hoeven niet perse naar de Noordkaap.
De bedoeling meer een soort van fjordentocht te doen.
hoe werd de overtocht en de overnachtingen geregeld? Allemaal zelf of via een organisatie...

Ik ben twee keer met de motor en 1 keer met de auto geweest. In één woord: Fantastisch. Dus vraag maar raak.
Wanneer willen jullie gaan? Wij hebben de overtocht Hirthals-Kristiansand gedaan. En meestal niks geregeld, wel de overtocht trouwens. Wij zijn altijd in juni geweest dus er is bijna altijd wel plek. Wij hebben altijd hutjes gehuurd op campings. Dat is zeer goed te doen. Alleen een soort lakenzak en kussensloop mee. Meestal is er wel beddengoed in de hutjes.
Ik zie het verder wel wanneer je vragen hebt.


Ervaringsdeskundige!

een paar keer met de auto geweest, errug mooi!
 
en ik ;( ;( ;( ;( ;(


heb mijn brommert weer aan de kant gezet :( :( :( :X :X B| B| B| |( |( |(

De laatste tijd begon die wat last te krijgen van stotters, vooral laag in toeren. Dat was maar licht irrietant. Gisteren werd het bijna onrijdbaar. Vanmiddag maar de tank en airbox er vanaf gesloopt. Daarna de bobines eruit gerukt. Tot mijn verbazing en schrik was de linkse helmaal nat van de motorolie. Ik kon zelfs de bougie niet meer zien, zoveel olie zat erin.

[afbeelding]


De oorzaak kwam aan het licht toen ik, pissig als ik was opzoek ging naar de boosdoener. Gelukkig was dat niet erg moeilijk te ontdekken. Toen ik eindelijk de kleppendeksel los had (kolere paspennen) zag ik dat er een seal miste. Mixed feelings op dat moment. Als eerste kwaad op de dealar en dan opluchting dat er niets ernstig aan de hand was.

[afbeelding]

Ik vraag me werkelijk af hoe je zo'n afdichting kunt vergeten. Dat zie je toch als je de deksel eropzet..... LULLOOS. Ook maar een mailtje naar dealer gestuurd om naar het missende onderdeel te vragen (+ bougies en nieuwe pakking). Kijken hoe die reageerd


B|


Das lekker, maar mooi dat je het zelf gevonden hebt!



wie is toch die oude man met die oude (klassieke) motor? :X ik kan me voorstellen dat je daar snel een foto van maakt, straks is ie weg...

nog gefeli met je nieuwe DarkGiMO :W


trouwens ook leuk voor onderweg:
De Brutale 800.. :9~

full


full


Dat is een leukertje!


na lang wikken en wegen zet ik toch m'n Speed te koop. Doordat ik nu op 10min fietsen van mn werk woon, komt van motorrijden weinig meer. Woon-werkverkeer waren voor mij altijd de meeste kilometers. Buiten woon-werkverkeer zie ik het er de komende 18 maanden weinig van komen dat ik veel op de motor zit. Misschien dat mn werk over 18 maanden verhuist naar Haarlem en dan zien we wel weer.
Dus, mijn Speed Triple 1050, opal White gaat de verkoop in! Iets wat je niet gebruikt, moet je niet willen houden.
Gegevens:
Speed Triple, eerste tennaamstelling: april 2012. Nederlandse motor, 'oude' model. Fabrieksgarantie tot 29-2-2014 (!). Schade vrij, geen gebruikssporen
KM stand: 3870km
Extra’s:
• Fly screen
• Korte zwarte verstelbare rem- en koppelingshendel (Triumph)
• Zwarte bar end spiegels (Triumph)
• Zadeltas (10 liter), origineel Triumph
• Tanktas (16-20 liter), origineel Triumph
• Hugger
Nog even voor de duidelijkheid: Hij staat niet in de weg. Op marktplaats staan vast goedkopere. Stuur een PM als je interesse heb.


Dus er zijn mensen die een Speed Triple kopen voor woon werkverkeer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan