Burnout slecht voor je motor?

echt kwaad kan het volgens mij niet, maar je moet er wel voor waken dat er geen stukken rubber tussen het scharnierend deel van je achterbrug komt of tussen het blok gaan zitten. Uiteraard geld dit alleen voor een burnout met klap.

Met betrekking tot de koppeling kan het op zich geen kwaad zolang je maar niet de gehele burnout met een slippende koppeling doet, want dan is het wel slecht voor je bike.
 
ik doe dit op mijn supermotard niet of slecht heel kort.
ik heb namelijk geen ventilator voor mijn radiator die aanslaat als mijn motor te heet wordt. ik heb bij mijn vorige motor al het probleem gehad dat mijn radiator openscheurde toen ik lang stil stond met stationair draaiende motor.
kan je nagaan wat er gebeurt als ik vol gas ga geven terwijl ik nauwelijks vooruit kom. ik denk dat een beetje rijwind geen overbodige luxe is.
heb je er al eens aan gedacht hoe heet je uitlaat wordt tijdens een burn-out?
 
Nee joh, is nie slecht, is er zelfs goed voor! |(

Stoppies, wheelies, burnouts, crashen. Vind je fiets allemaal heel fijn!
 
Het beste is om 'm in de garage te laten staan...slijt ie 't minste van..
Van alles heeft ie te lijden, burn outs/wheely/stoppie/crash :+ /etc.. Maar echt super schadelijk lijkt het me niet, als je tenminste de motor maar WEL goed warm rijdt, anders is het zo afgelopen! en niet de hele burnout met slippende koppeling.. 8-)
 
Dit is alles wat de gevolgen zijn voor je motor(blok) na burnouts e.d., maarja, kleinigheidjes hou je toch.....
Dit gebeurde na een burnout van +/- 1,5 minuut....

Ook je luchtfilter word een beetje snel zwart bij burn-outs....
full
 
Dit is alles wat de gevolgen zijn voor je motor(blok) na burnouts e.d., maarja, kleinigheidjes hou je toch.....
Dit gebeurde na een burnout van +/- 1,5 minuut....

Ook je luchtfilter word een beetje snel zwart bij burn-outs....
(Afbeelding)

Een luchtgekoeld blok kan daar niet zo goed tegen (de motor op die foto is een Bandit 1200).
Maar als die motor na anderhalve minuut al uit elkaar vliegt, dan zal die daarvoor ook al wel afgebeuld zijn. Aan de voetsteuntjes op de vooras te zien denk ik dat die motor vooral gebruikt wordt voor stuntwerk, en als het dan vroeg of laat misgaat, dan zal dat wel normaal zijn.
 
Een luchtgekoeld blok kan daar niet zo goed tegen (de motor op die foto is een Bandit 1200).
Maar als die motor na anderhalve minuut al uit elkaar vliegt, dan zal die daarvoor ook al wel afgebeuld zijn. Aan de voetsteuntjes op de vooras te zien denk ik dat die motor vooral gebruikt wordt voor stuntwerk, en als het dan vroeg of laat misgaat, dan zal dat wel normaal zijn.
Hahahaha, L :+ L!

Zegt de naam AvZ stuntriding jou iets? :P

Die motor is al meer gemarteld dan ik met al mijn motoren bij elkaar hoop te gaan doen... En dat is inclusief mijn crashes. :+
 
Koppeling heb je toch helemaal niet zo lang nodig :?
Ik heb 25KW en maak zonder problemen een burnout en heb de koppeling maar heel kort nodig.
 
in principe is het voor de motor gewoon weerstand en dat heb je met het rijden ook, alleen dan ook door de rijwind. Valt allemaal best mee denk ik.
 
Vroeg me af of een burnout slecht is voor je ketting/koppeling etc? Voor je band is het natuurlijk wel goed :+

Als je hem wil laten klappen, let dan ook ff op dat je een band zonder staalgordel hebt!!! Metzeler heeft iig staalgordel en nog een aantal merken...
 
denk dat het wel meevalt voor je bike ;) [me]MaRRioBlade doet het iig niet meer zonder goed om zich heen te kijken of er geen politie achter hem staat |( [/me]
 
Als je hem verkeerd pakt in het begin, is het ronduit klote voor je koppeling... Aangezien die dan te veel slipt

Wat zijn dit precies voor consequenties? Die van mij heeft kennelijk toch een tijdje geslipt |( Na de burn-out lag het aangrijpingspunt van m'n koppeling veel verder (greep pas aan als ik hem bijna losliet)

Iemand enig idee?

Oh ja ff piccie (niet veel bijzonders maar toch 8-) )

burn-out.jpg
 
Bij mij heeft het ook mijn koppelingsplaten gekost.
Na een het oproken van het bandje slipte mijn koppeling door, vooral bij hogere toeren.
Het kan dus Wel schadelijk zijn voor je motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan