1993 gs500 lange stilstand, wat nu?

bijouxgs500

Rookie
10 nov 2012
15
0
heb een suzuki gs500 als projectje
deze wilt niet starten heeft lang stil gestaan en wil niet aanslaan
 
ff het verhaal, heb me een gs500 gekocht beetje als project
als ik hem ben gaan halen starte hem niet motor ging wel rond maar starte deed hem niet, accu was ook zo goed als dood dus even een nieuwe gaan halen
heb er dan verse benzine ingekapt en een nieuwe accu, moto gaat mooi rond geen probleem maar wil niet aanslaan soms precies wel maar lukt hem toch niet, denk dat ik hem best een laat schoonmaken enz,
 
Pri is Prime. Op deze stand worden je vlotterbakken volgegooid met benzine. Niet op Pri laten staan, dan stroomt de boel over.
Heb je de tank al bekeken? Zit er roest in? Zo ja, dan tank ff spoelen en sowieso even een brandstoffilter tussen tank en carbs monteren.
Carbs reinigen, sproeiers even doorblazen/doorprikken.
Heb je de accu wel even goed geladen toen je hem gehaald hebt?

Veel knutselplezier ermee!!!
 
Pri is Prime. Op deze stand worden je vlotterbakken volgegooid met benzine. Niet op Pri laten staan, dan stroomt de boel over.
Heb je de tank al bekeken? Zit er roest in? Zo ja, dan tank ff spoelen en sowieso even een brandstoffilter tussen tank en carbs monteren.
Carbs reinigen, sproeiers even doorblazen/doorprikken.
Heb je de accu wel even goed geladen toen je hem gehaald hebt?

Veel knutselplezier ermee!!!

Idd zodra ie loopt kraan omzetten naar On of Res..als ie nu wel af en toe een beetje wil aanslaan is het wss een probleempje ouwe brandstof in de carbs...

Als ie straks gewoon loopt, flesje Forte halen, in de tank mikken, aftanken en rijden!
 
Zes tientjes neerleggen bij een elke zelfrespecterende garage. Zo langzamerhand (ondanks dat er bijna geen carburatie meer is) lijkt me dat ook de monteurs weten dat sproeiers doorsteken met wat dan ook eigenlijk euhhh... vul het maar in.

Waterdicht bakje vullen met schoonmaakspul en de carbs, vervolgens in de handen drukken van een parkinsonpatient in het plaatselijke bejaardentehuis. Kost je niks, je krijgt koffie toe en succes verzekerd!
 
vandaag de nieuwe accu eringestoken se en nieuwe bougies, starte van de eerste keer
vorige eigenaar had voor het wegzetten al de benzine eraf gelaten enzo.
toch een dikke mercie voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan