Honda VT 600 slaat af bij gas geven

Jannie2012

Rookie
12 nov 2012
8
0
Goes
Beste mensen,

Op mijn werk hebben we een Honda VT 600 uit 1994 staan. De motor heeft jaren stilgestaan. De motor is destijds, 5 jaar geleden ofzo goed rijdend weggezet.

Ik wil er graag op gaan rijden en heb hem dus vanonder de deken gehaald. Accu opgeladen en starten maar.

Nu het probleem:
De motor start prima wanneer ik de choke uit trek. Echter wanneer de choke terug ingedrukt wordt valt de motor direct uit. Ook bij gas geven valt de motor direct uit. Hij loopt dus stationair met choke uit prima maar zodra je iets doet slaat ie gelijk af.

Nu dacht ik, omdat de motor zo lang heeft stilgestaan dat de carburateur wel vuil zou zijn. Zodoende heb ik de carburateur schoongemaakt en de benzine ververst. Na alles weer in elkaar gezet te hebben loop ik nog steeds tegen exact hetzelfde probleem aan.

Heeft iemand een idee in welke richting ik de oplossing voor dit probleem kan zoeken?

Moet ik denken aan ontsteking??

Ik hoop dat jullie ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen.

Gr.

Jannie
 
Oke, dat had ik niet verwacht. De carburateur was eigenlijk verrassend schoon.

Ook ben ik nergens vergomde benzine tegen gekomen in de carb.

Is het vrijwel zeker dat de oorzaak daar ligt?

Anders wil ik de carb graag nogmaals reinigen, zo'n hoogfrequentbad. Kan ik dat zelf? En zo ja, hoe?

bedankt

Groeten
 
Dat leek mij ook. Ik heb alles gaatjes schoongemaakt en doorgeblazen. Kan me niet voorstellen dat er nog steeds vuil zit.

De tank is ook schoon, heb de benzine ververst en de kraan eraf gehaald. Er kwam inderdaad wat troep uit maar ook niet bijzonder veel.

Hij slaat echt bij het minste of geringste beetje gas al af. Exact hetzelfde als voor het carb reinigen, geen haartje beter of slechter. Loopt stationair ook niet onregelmatig. Iemand nog tips?
 
en hoe is het stationair toerental ingeregeld?

gaat dit met een schroef a/h einde van de gaskabel, t.h.v. de carb?

als alles in schoongemaakt moet e.e.a. natuurlijk wel netjes terug gezet worden.
 
Laatst bewerkt:
heb pas geleden een spacy 250 de carb vanaf gehad en die sloeg ook af zodra je het gas aanraakte.
dat kwam omdat er een onderdeeltje niet aanwezig was in de carb.
en dat was het kleine buisje/sproeiertje waar de gasnaald in gaat.
dus niet de gasbuis zelf, maar het kleine stukje wat daarbovenop zit en zichtbaar is vanaf de bovenkant.
 
Het stationair toerental is inderdaad geregeld met een schroef aan het einde van de gaskabel thv de carb. Dit staat precies goed afgesteld. Zonder twijfel.

Als ik de motor een tijd laat lopen heb ik niet de indruk dat hij hoger in de toeren gaat lopen. Hij blijft eigenlijk keurig stationair pruttelen met de choke uit getrokken.

Ik kan nog eens kijken naar de opmerking van bananeman. Al hoewel dit ook moeilijk voor te stellen is omdat de motor naar eigen zeggen goed rijdend weggezet is. Toch het kijken waard.

Verder iemand ingevingen?
 
Zou ik ook doen om te proberen , dus toeren omhoog draaien als de choke uitstaat en de choke steeds iets weer indrukken . Totdat de motor netjes loopt met de choke geheel ingedrukt .

ps onthoud hoe hij stond
 
Laatst bewerkt:
Hmm. Misschien werkt de choke precies andersom dan je denkt?

En je wil niet weten hoe vaak wij dit te horen krijgen, waarna blijkt dat er eigenlijk TOCH iemand aan heeft lopen kloten: "De motor is destijds, 5 jaar geleden ofzo goed rijdend weggezet.".
 
excuses voor het late antwoord. inmiddels het sleutelen aan de motor weer opgepakt.

Het probleem bleek inderdaad de carburateur die nog niet goed schoon was. De stationair sproeiers zat beide nog verstopt. doorgeprikt met een naald en de motor loopt en rijdt als een zonnetje.

nieuw oliefilter gemonteerd en olie ververst. Ook de ketting gesmeerd en banden op juiste spanning gezet. Bougies zijn ook vervangen en luchtfilter gereinigd.

Nu nog de remvloeistof en koelvloeistof verversen en dan is de motor weer good to go.

dank voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan