KTM 390 Duke

@ steurtje: Nee helaas nog geen foto's! Ik zag dat je nu ook aangemeld bent op het KTM forum. Ik twijfel nog, aangezien ik wel goed duits kan lezen, maar niet schrijven...

@ Monomuis: Als het goed is kan ik aan het eind van deze week de motor meenemen! Kan niet wachten!! :-)
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt dacht zal ze even informeren met jou informatie.. Haha ag schrijven gaat bij mij ook met fouten.. Lezen en praten geen probleem aangezien ik een halve zwitser ben haha
 
Heb vrijdag een 390 zien staan bij dipt moto was net geleverd in het plastic nog...

Hele mooie bike , maar wat is die klein zeg,

Zou oor mij niks zijn

Had meer de grote van de 690 verwacht
 
Grote(re) motoren worden er al zat gemaakt. Vroeger had Aprilia de RS 125 en de 250 b.v.
Ben blij met de aanvulling van dit segment.
 
Dacht dat er alleen een foto was met mij erop, maar toch ook een van alleen de motor :]
 
Laatst bewerkt:
Zozo hoeveel heeft jou dealer er gehad?

P.s. Heb je foto even gebruikt op het ktm forum
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer heeft er 3 gekregen.

Handig... Wou de foto even aanpassen zodat sommige info van de foto weg was. Kan dat alleen niet in mijn vorige bericht:

full
 
Laatst bewerkt:
@ Monomuis: Als het goed is kan ik aan het eind van deze week de motor meenemen! Kan
niet wachten!! :-)

Cool! :) Paar nachtjes slapen dus... waar ga je 'm kopen, bij RB?
Ben echt benieuwd naar dat rempedaal hoor... of dat nu wel of niet goed zit. Op de beurs voelde dat niet goed aan.
 
Helaas mijne nog niet binnen.. Ben de 2 e in de rij en er is er nu 1 bij ze geleverd.. Hopen dat de volgende lever datum niet te lang duurt!
 
Vandaag de eerste 100 km gereden erop. Was lekker warm ;-). Rijd echt super soepel. Ik vind het sturen echt zo fijn op deze motor. Ook de remmen zijn erg goed, voor zover ik dat nu heb getest.

Wat nog wel een beetje lastig is, is het schakelen. Het eerste punt is dat je nog onder de 7000 toeren moet blijven en dat is best lastig. Zeker omdat je merkt dat als je te vroeg naar zijn 5 gaat, je voelt dat die dat niet zo prettig vindt. Verder schakelt die heel soepel, mits je je voet goed hebt staan. Ik heb echt heel vaak gehad dat ik naar z'n 3 schakelde maar toch nog in zijn 2 stond. Ik zag dan zelfs even het neutraal lampje voorbij komen. Ik denk dat ik met mijn voet dan iets te ver naar buiten stond (pedaaltje is denk ik wat meer naar binnen dan bij mij vorige motor) en dat ik hem dan niet kon schakelen. Doordat ik dan toch duwde en hij als het ware weer terug veerde, ging het neutraal lampje even branden. Ik denk dat dat het probleem was, want als ik er op lette ging het schakelen gewoon heel soepel.

Ik heb het volgende ongeveer aangehouden:
1: Heel snel uit want daar ben je zo over de 7000
2: 30 tot 50 km/h
3: 50 tot 70 km/h
4: 65 tot 85 km/h
5: 85 tot 100 km/h
6: 100 tot 120 km/h

Zoals ik het af kon lezen blij je dan net nog onder de 7000 toeren.

@ Monomuis: Ik heb verder geen problemen gehad met het rempedaal!
 
Laatst bewerkt:
Ach, eerste 50km zijn het belangrijkste, daarboven kan je 'm echt wel een keertje eventjes kort verder doortrekken. Je hebt denk ik wel de primeur op Motor-Forum! :)

Geen probleem met rempedaal.... ok, het kan zijn dat het op de motorbeurs een demootje was waar ze nog dingen aan hebben aangepast. Kan je eens een foto maken van rempedaal en voetsteun samen? Mag je meteen een nieuwe foto maken voor je avatar. ;)

Ik zie je vast wel een keer rondrijden op dat ding.
 
Heb tijdelijk mijn schakellichtje toch even naar beneden gezet, weet alleen niet of ik het lang volhoud, haha!

Hierbij een foto van het rempedaal:
full
 
Super! Ik ben jarloers haha.. Ben echt zeer benieuwd hoe hij rijd.. Heb op een aantal motors gereden dan wel met meer vermogen.. (690 duke, gsr 750, v-storm) met die best wat km gemaakt onder tussen ben alleen bang dat het vermogen wat tegen gaat vallen maar goed die motors zijn weer stukken zwaarder.. Hoop dat hij iig lekker door trekt
 
Durf hem nu nog niet helemaal door te trekken en hij wordt natuurlijk pas echt vlot in de hoge toeren. Toch valt het mij niks tegen tot nu toe! (Ben dan wel niet zo veel gewend natuurlijk)

Net nog even 50 km gereden. Echt wat rijdt dat ding lekker! Het probleem met het schakelen van gister heb ik vandaag geen enkele keer gehad. Was gister waarschijnlijk nog even wennen of ik was nog te voorzichtig.
 
Rempedaal is niet aangepast zie ik... nou, ben benieuwd of het me beter af gaat. Toen ik er op zat, had ik gewoon brede gympen aan. Eens zien wat de motorlaarzen doen als ik eenmaal een demo van de importeur mag lenen (mag nog even duren, grote interesse).

Echt doortrekken lukt niet met een 1-cilinder, maar die heeft onderin al leuk vermogen. Zo'n Duke is leuk voor binnendoor, denk dat ie op de snelweg wat minder comfortabel is, zoals de meeste 1-pitters.
En dan is het nog maar 390cc... ik vond op een 650cc de snelweg al niet fijn boven 130km/u. Maarja, dat was een allroad-achtige motor (Suz DR-SE) deze is ietsje anders gebouwd.
 
Echt doortrekken lukt niet met een 1-cilinder, maar die heeft onderin al leuk vermogen. Zo'n Duke is leuk voor binnendoor, denk dat ie op de snelweg wat minder comfortabel is, zoals de meeste 1-pitters.
En dan is het nog maar 390cc... ik vond op een 650cc de snelweg al niet fijn boven 130km/u. Maarja, dat was een allroad-achtige motor (Suz DR-SE) deze is ietsje anders gebouwd.

Ik ben een klein stukje met 120 op de snelweg gegaan. Op de 120 zit die best vlot. Ik ben gewend om met de cb1 snelweg te rijden en opzich doet hij daar niet voor onder. Werd wel een beetje weggeblazen, maar er stond echt veel wind. Ik zal de motor ook voor het grootste gedeelte lekker binnendoor gebruiken, want daar heb ik hem voor gekocht. Binnenkort moet ik wel een uur op de snelweg, dus ben benieuwd hoe dat is.
 
Laatst bewerkt:
Klopt het is zeker een binnendoor fiets.. En ook ik heb hem daar voor.. Heb binnen kort een toertocht door de ardennen dus ik hoop echt dat ik hem dan heb! Dat lijkt me wel leukmop de 390!
 
Het waaide vandaag idd behoorlijk. Uurtje snelweg is geen probleem.
Het is geen windvanger ofzo. Maar binnendoor is natuurlijk ook veel leuker. Een CB1 is op de snelweg behoorlijk hoogtoerig al. Maarja, dan heb je ook 4 kleine 100cc cilindertjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan