KTM 390 Duke

Via een stekker onder het zitje van de duo (zo meen ik)
kunnen ze de ECU flashen.

Net effe proefgereden: de scherpe kantjes zijn (wat) eraf. Maar
echt weg zijn de trillingen nog niet. Kijken of de zijstandaard
nu wel blijft zitten ....
 
Ik ben benieuwd. Doen ze dat flashen tijdens een beurt of krijg je daar bericht van, net als bij een terugroep actie?
 
Nee, gewoon om zeuren. Ik snap niet dat KTM dit niet meteen
bij het uitleveren doet.

Hij loopt wel een stuk fijner in het middengebied en daaronder.
 
Laatst bewerkt:
'Spy' shot nieuwe Duke 125

KTM-Duke-390-spied-810x541.jpg
 
Nice! En meteen bevestiging dat het TFT-display van de Duke 690 er op zit. Heb de Duke 690R afgelopen week van de importeur een paar dagen meegenomen en kan zeggen dat het nieuwe display een grote verbetering is t.o.v. de displays op de lichtere Duke en RC. Nu is de toerenteller wel fatsoenlijk te lezen.

Zit wel een behoorlijke schijf op het voorwiel, zie ik. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al even mee hier en reageer af en toe. Ik zal me bij deze even voorstellen.

2cctno1.jpg


Mister black and miss white.

De zwarte is voor mij en heb ik gister bij de dealer opgehaald en komt in de plaats van de GSR 600 (die nu te koop staat en zolang elders gestald is)

De witte is van me vriendin en heeft na het Winterberg tripje van afgelopen week nu zo'n 2400 km op de teller en is 5,5 week oud. Deze vervangt een oude Trans Alp die al verkocht is.
 
Handig een witte en een zwarte, krijg je ook geen ruzie ( ... kenteken ...)
Passen samen mooi in die wat kleinere ruimte lijkt me.
 
Zijn er mensen die binnenkort zin en tijd hebben om een klein rondje te rijden met de ktm duke? Omgeving Alkmaar?
 
Hallo allemaal! Ik zit een Duke 390 te overwegen als tweede motor. Maar eigenlijk alleen als tie door de schuurdeur past ;) Ik kan het zo gauw op internet even niet vinden, maar ben op zoek naar de breedte van het stuur van de 390. Mijn schuurdeur opening is iets van 82 cm (erg smal), ben bang dat het stuur van de 390 net iets te breed is...

Iemand die misschien even zijn stuur kan opmeten? :P
 
Heb de motor niet bij de hand nu. Maar de gang naar mijn berging heeft een normale deur en daar kom ik doorheen met de Duke. En de Duke is niet zwaar, dus scheef houden en sturen kan je ook nog iets mee winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet mijn motor achteruit de schuur inrijden. Hierbij moet ik het stuur schuin draaien. Eigenlijk is hij te breed door de spiegels. Deze kun je helaas niet genoeg inklappen. Ik zet mijn voorwiel op een motor mover , hou dus het stuur scheef en rij hem naar binnen.

edit, stuur gemeten is 82 cm. de spiegels "ingeklapt" 84 cm.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Duke is ook net iets te breed maar door eerst de rechter en dan de linker stuurhelft
door de deur te steken lukt het prima.
 
Vorige week zag ik zo een Duke staan in Amsterdam, voor een hotel op de Oudezijds Achterburgwal. Ernaast stond de 390c, die met de kuip dus. Een klein uurtje later zag ik de berijders zich klaar maken voor vertrek. Zadeltassen vastmaken, helm op, handschoenen aan, je kent het wel. Jonge mensen, de bestuurder van de Duke had een jongedame achterop. Even een leuk tripje met de motor. Niets bijzonders dus. Ik heb ze even uitgezwaaid.


Oh ja, had ik al verteld dat beide motoren waren voorzien van Russische kentekens?

Dan krijg je toch wel respect voor die "kleine" machines. En hun berijders. Je niet laten beperken door het feit dat je even geen 1600cc zescilinder toerbuffel kunt betalen, maar gewoon bij een wodka afspreken dat je op de motor naar Amsterdam gaat. Ach, de jeugd.....
 
Dat zeg je nou wel, maar ik krijg steeds meer de indruk dat daar minstens 1000 cc voor nodig is. In mijn tijd kwam ik nog wel eens Duitsers tegen op 125 cc Honda custom motortjes. De bagage was zo hoog opgestapeld dat het boven de bestuurder uitstak. En dan maar op weg naar Zuid-Frankrijk. Als ik dan die jongelui zie die gewoon "even" vanuit Rusland hierheen komen, en God weet waar ze nog heen gaan, dan word ik daar blij van. En stiekem denk ik dan: zal ik dat ook nog eens doen?
 
Wij hadden in Middelburg op de camping (+/-1980) een Duitser met een echte 80 cc motorfiets naast ons staan.
Mijn zus was behoorlijk gek van die stoere jongen. :X _O-
 
Van het weekeinde de Duke 390 naast een Kawa Z300 getest. Komende
van de Duke was de Kawa een beetje een afknapper. Wat erg opviel
is het gewicht van de Kawa, voelt meer aan als een SuperSport 600
dan een 300. Daarnaast was de acceleratie van de Kawa niet om over naar
huis te schrijven. De Kawa had nog de standaard uitlaat maar mijn Duke ook.
Met de Kawa moet je op binnenwegen veel meer oppassen dan met de Duke
want de Kawa is moeilijk van een eenmaal gekozen lijn af te krijgen.
De Duke stuurt en remt veel strakker en directer. Waar de Duke een sportmotor
is is de Kawa hoogstens een toerbuffel.
 
Laatst bewerkt:
Aanbieding extra garantie:

Van 15 augustus t/m 30 september 2016 kun je als KTM familielid gebruik maken van deze speciale promotie. Je kunt 2 jaar extra garantie bijkopen voor onderstaande actieprijzen:

Normale prijs: Actieprijs:

Tot 450cc 235,00 euro 125,00 euro
Van 451cc tot 750cc 345,00 euro 189,00 euro
Vanaf 751 cc 440,00 euro 244,00 euro

Ga snel naar je dichtstbijzijnde KTM Dealer en garandeer jezelf van nog eens 2 jaar zekerheid!
 
Laatst bewerkt:
Kreeg jij de mail ook 2 keer ? De dealer bood mij dit bij de koop al gelijk aan en heb ik toen ook gedaan.

Pas geleden me motorinstructeur weer eens gesproken en zijn Duke 390 heeft al 55.000 probleemloze kilometers op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan