KTM 390 Duke

Wat rechtoe-rechtaan maar wel echte toerenteller.

IMG_3002.jpg
 
Vind wel mooi. Vooral de toerenteller. Wat betekent die drivemod? Zou je verschillende in kunnen stellen ofzo?
 
Ik zie LC8 staan op het display. De nieuwe 390 schijnt een
display te krijgen als de 690. Moet je van houden ....

pho_bike_det.jpg
 
Mooi klokkie. Is dat van het nieuwe 2017 model? Gaaf als ze voor dat prijssegment ook rijmodi hebben. Misschien dan maar toch even wachten met aanschaffen!

Met ride-by-wire heb je rijmodi, maar met lichte motoren voel je niet veel verschil.
Als je nou met een dikke 1000 gaat rijden, dan wel.
 
Vraagje! Heeft iemand ervarimg met bepaalde tassen die ke lint vastmaken op de ktm duke? Zoja welke en wat zijn de pro's en con's
 
Heb gister even de roltas getest voor een weekendje weg op de KTM voldende week. Met een sjorbandje of elastiek binders zet je die zo achterop vast.
 
Weekendje weg is prima gegaan met beide Duke's. Beide een roltas achterop en zelfs op het hobbellende Belgische wegdek bleef alles zitten. Aangezien de Duke geen lusjes aan de buddy heeft voor montage, de binders maar onder de kont en het spatbord door gedaan.

10faqme.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben aan het denken om een Duke 390 te kopen als tweede motor. Wat voor mij erg belangrijk is dat die met gemak een auto moet kunnen inhalen die 100 kmh rijdt en niet dat dat kan maar een halve minuut kost. Ik moet "gehakt" kunnen maken van "gewone" auto's anders overleeft ik het verkeer hier niet op Curacao. Verder zou je hem kopen zonder dealer back up??

Ik heb momenteel een '07 Speed triple die de 100.000 km bijna aantipt, waarvoor ik een backup plan voor wil hebben. Daarnaast nog een '11 KTM SX450F om mijn frustraties kwijt te raken. Die willen bijde snel genoeg vooruit...

Proefrijden is moeilijk voor mij, dan moet ik naar Miami of NL. Ach onderhoud, dat lukt wel gezien ik zelf die 100k van de Speed triple bij elkaar gereden heb en ze doet het nog steeds met mijn onderhouds uitvoering. Trouwens die crosser is ook een van het sensitieve type qua onderhoud. Bergen spulletjes en dingetjes thuis liggen, mijn beste maat noent mijn huis "onze shop"....
 
Auto inhalen die 100 rijdt is totaal geen probleem.
Hoe zijn de wegen daar ? De vering van de Duke 390
is standaard niet erg geschikt voor wat hobbelige wegen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, dus je kunt een soort van langs die auto's "flitsen"?
De wegen, WHOHAHAHAHAHAHAHHAHA, mijn tacktiek is zo hard rijden dat je alleen de toppen raakt en niet de boden van de gaten. Alhoewel ze driftig aan het asfalteren zijn, GELUKKIG!

Wegen zijn slecht maar vooral glad, spek glad. Gewoon glad is normaal. Na de eerste regen na 3 - 5 maanden droogte dan is het net als het geeizeld heeft.

Dank je voor die waarschuwing.
 
Top Speed 160 ofzo van de 390. Maar iemand die 100 rijd kom je zo voorbij. Eventueel even terug schakelen en gas erop.

Onderhoud houd ook in kleppen controleren/stellen. Dus het is iets meer als alleen een filter en olie vervangen.
 
Top Speed 160 ofzo van de 390. Maar iemand die 100 rijd kom je zo voorbij. Eventueel even terug schakelen en gas erop.

Onderhoud houd ook in kleppen controleren/stellen. Dus het is iets meer als alleen een filter en olie vervangen.


Ach onderhoud, breek mijn de bek niet open. Heb zo'n oranje/zwart crossmonster die vooral zwart is. Das kleppen checken, luchtfilter wassen en ruilen en olie wisselen als een malle. Daarbij is het onderhoud voor een 390 pindas bij :P

Ik wil wel 3x terug schakele om een auto voorbij te vlammen }) })


Aan de vering is wel relatief eenvoudig en goedkoop wat aan te doen.


Ik heb me nog niet echt verdiept in deze materie. Wil je het delen??


Of stikum toch een MT03 (zo'n 300 cc) kopen bij lokale shop. Heeft iemand op bijde gereden? Zijn nagenoeg het zelfde geld...


*D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel de Kawa Z300 gereden en die is goed vergelijkbaar.
Zelfs 2x, jaar geleden en onlangs, een hele middag en dan vergelijken
met de Duke 390. De Z300 is lompig zwaar en er zit geen gang in.
Je moet die dingen echt helemaal uitmelken voordat er wat gebeurt.
Vermogens en koppelkromme is redelijk vergelijkbaar met de MT03.
Die twinnetjes bouwen nu eenmaal zwaar en veel koppel hebben ze niet.

En sturen/remmen idem, niet te vergelijken met een Duke. Met de Duke kun je op
een binnenweg van je lijn afwijken als er wat gebeurt, de Z300 is
zo zwaar dat ie van een eenmaal gekozen lijn nauwelijks af wil.

De Z300 is wel veel gecultiveerder dan de Duke, vooral qua
afstemming van de injectie (mapping) en wat zachter afgeveerd.
 
Laatst bewerkt:
Sua is totaal ongecultiveerd en sociaal uhum gestoort. Mijn andere 2 brommer geven dit weer. Ik denk dat de grote kleine Duke dan wel past. Dat je zo negatief bent over die Kwalijkzakie?? Het zou wel zo zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat een merk zoiets bouwd en verkoopt.

Iemand nog de Yamadrama 03 gereden? dat is de eigenlijke concurrent. Die kan ik lokaal kopen (waarschijnlijk). Maar ik ben niet echt een fan van die staande kleine twins.

Misschien maar een crossblok in de duke lepelen, 450 ofzo. Whoehahaha als dat zou gaan dan heb je een serieus gestoorde brommert })

Nu eerst maar eens serieus gaan sparen voor eentje erbij.
 
In oktober komt de nieuwe BMW G310R op de markt, misschien is dat iets voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan