KTM 390 Duke

Tja misschien maar ik heb iets tegen een BMW. Zo'n apparaat hoort hangtieten te hebben en die mag ik niet. Mijn Pa wel, ik ken ze dus...

tien peekaa minder en 15 kg meer dan een Duke. Denk niet dat het hem gaat worden. Maar zeg nooit nooit. Ben wel vaker van die koude kermis thuis gekomen.

Tis vooral een prijs dingetje. Heb nu niet veel geld over dus budget fun bike.

Maar bedankt voor het noemen.
 
Dat je zo negatief bent over die Kwalijkzakie?? Het zou wel zo zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat een merk zoiets bouwt en verkoopt.
Negatief ? Test ze zelf eens naast elkaar.
De Z300 zal best een prima toerfiets zijn maar
de sportieve genen ontbreken. Is net wat je zoekt.
Voor dagelijks woon en werkverkeer zou ik weer
geen Duke nemen.
Zo'n apparaat hoort hangtieten te hebben en die mag ik niet. Mijn Pa wel, ik ken ze dus...
Een BMW is een Guzzi met hangtieten. Dus een BMW boxer welteverstaan.
Maar ik ben niet echt een fan van die staande kleine twins
De enige echt 'goede' kleine twin is de Aprilia 450/550 V twin.
Helaas geen 6 bak en notoir onbetrouwbaar.
Wonderschoon compact blokkie. Doodzonde dat ze het niet upgraden
en er meer mee doen.

aprilia-rxv-4-5---5--13w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Negatief ? Test ze zelf eens naast elkaar.
De Z300 zal best een prima toerfiets zijn maar
de sportieve genen ontbreken. Is net wat je zoekt.
Voor dagelijks woon en werkverkeer zou ik weer
geen Duke nemen.Een BMW is een Guzzi met hangtieten. Dus een BMW boxer welteverstaan.De enige echt 'goede' kleine twin is de Aprilia 450/550 V twin.
Helaas geen 5 bak en notoir onbetrouwbaarheid.
Wonderschoon compact blokkie. Doodzonde dat ze het niet upgraden
en er meer mee doen.

[afbeelding]


Dat zelf testen dat gaat nie nee niet. Daar is geen kleine ninja op het eiland.Ook bina geen nieuwe grote ninja... Kawasaki crossers wel en daar is niets mis mee }) Nee Sua heeft een KTM. Mijn rij style past niet echt meer in het buitenland. Hier rijd ik altijd zo snel als ik wil en durf. Inhalen waar maar plaats is. Dat gaat niet lang goed in NL of USA de landen waar ik nogwel eens uithang.



Met deze dame ff naar een beurs in Stuttgard gereden. Trekt niet op (autos zijn sneller) remt niet en frame is freaking flexible. Ik draaide van de ene naar de andere snelweg met een mooie overpas en dacht dat ik zou crashen. Wat een beweging in het frame, het leek alle kanten op te gaan. Ik was te verrast om er op te reageren en dat heeft mij gered. Ik was in een keer nat van het zweet.

Klopt maar das een V twin en geen staande :P Jammer dat ze er geen derde generatie mee gemaakt hebben of een weg motor met zo'n blokkie. Gemiste kans.

De Duke gaat toch een commuter worden. Mijn route naar het werk is net een cart circuit, optrekken remmen afslaan en weer. Ik had een route die was 2 km lang en had 17 haakse bochten. Ik denk dat een Dukkie daar wel blij van wordt. Anders mot tie er maar aan wennen })


:W
 
Zoals je het beschrijft is dat echt Duke-land !
Ik gebruik de 390 vrijwel uitsluitend op kleine binnenwegen.
Korte en lange bochten, haakse bochten, de Duke komt mooi
snel de hoek uit en stuurt en remt strak.
 
Laatst bewerkt:
Klopt echt een duke en nog meer SM land. Vooral door de slechte wegen en de alternatieve wegen die een SM nou eenmaal makkelijk kan nemen.
Hahaha bochten vreten, dat zeker. Gas geven bij rechtdoor rijden kan iedereen. De bochten zijn voor mij d enige gein die er nog te halen is. Knee down is hier bijna niet te doen. Het asfalt is erg glad. Ik moet in de sporen rijden, vooral in de bochten. Als ik erg enthousiast ga en ben wat onnauwkeurig, dan is het eerste wat er gebeurt dat de band het diepste punt opzoekt en er zo inglijdt. Dan als je het gas erop houdt voel je hem naar boven kruipen, dan moet de bocht wel snel over zijn of je moet van het gas af. Als je uit het spoor schiet ga je op je plaat, gegarandeerd. Ach beetje extra spanning.

Ben wel benieuwd hoe de Duke het zal doen met zijn vlieggewicht (tov mijn speed triple)....
 
Zo de grootste concurrent de MT 03 gaat iig nioet door. De dealer kan hem niet leveren. Kan ze alleen per container bestellen in Japan....

Kijk dan wordt het alweer gemakkelijker
 
Kun je er niet een uit nederland laten overkomen, en dan zelf in voeren.
 
Kun je er niet een uit nederland laten overkomen, en dan zelf in voeren.


Uhh, als ik het geld bij elkaar heb haal ik hem uit de joe naait me steeds. Das dichterbij en die dealer daar is echt gewelding. Niet te vergeten dat het ook nog eens goedkoper is. $4999 time being...

Maar ik kan beter geld uitgeven dan sparen.
 
Oww das niet gunstig nee. Zoveel kan ik niet afvallen om dat te compenseren

5 kg voor de extra uitlaat. Wat vroeger de demper was is
nu waarschijnlijk een dubbele katalysator. Geen idee
waar ze die andere 5 kg dan laten. Maar 10kg is erg veel
voor zo'n fietsje. Dat merk je met sturen.

Misschien past de uitlaat van de huidige versie nog.
Die kun je voor een habbekrats kopen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ziet er nog steeds wel sjiek uit. Maar ja voor het echt brute heb ik nog een MX-er staan. Dat is instand bruut, niets dat daar aan kan tippen. Ook niet aan dat gewicht.
 
KTM lost de verplichte reflectors aan de zijkant van de motor wel netjes op. Ik heb het nog niet bij alle merken gezien, maar bij Yamaha en Kawasaki is het huilen zo lelijk. Gelukkig kan het er wel allemaal makkelijk af bij die merken, bij KTM twijfel ik, bij die andere merken zit het vast met een boutje en een moertje. Hoe dan ook, bij KTM ziet het er niet storend uit.

Misschien zit het extra gewicht 'm in die 20mm grotere schijf voor. :+
 
Het is hier wel een beetje stil...

Ik overweeg om van het voorjaar/zomer een KTM 390 te kopen, als het mee zit krijg ik mijn vriendin ook aan het motorrijden, als de 390 me dan gaat vervelen kan deze naar haar en kan ik upgraden naar een 690 wellicht :)

Als ik op zoek ga naar een 390 zijn er dan nog zaken waar ik op moet letten?
 
Ik heb er 2 staan nu, 1 voor mezelf en 1 voor me vriendin. Nu nog krapjes in de berging, maar wellicht in de toekomst een grotere KTM erbij en een 390 er uit.

Afhankelijk van je budget en leeftijd van de 390 die je zoekt overweeg de aanschaf van een nieuwe. Wellicht is er nog een nieuwe voorraad 390 te koop met een leuke korting. Toen ik de 390 zocht waren ze tweedehands aardig aan de prijs en is het toen ook een nieuwe, naja 2 nieuwe geworden met interessante korting en natuurlijk garantie (met verleng aanbieding)
 
Oja de 390 heeft genoeg holigan gehalte om je niet snel te vervelen, tenzij je alleen maar snelweg gaat rijden.
 
Gisteren mijn nieuwe KTM Duke 390 opgehaald (overjarig model 2016). Deze gebruik ik als 2e motor bij solo-ritten. Verrassend leuk gooi- en smijtfietsje. Daar gaan we nog veel lol mee hebben!

screenshot_147.png
 
Ik heb er 2 staan nu, 1 voor mezelf en 1 voor me vriendin. Nu nog krapjes in de berging, maar wellicht in de toekomst een grotere KTM erbij en een 390 er uit.

Afhankelijk van je budget en leeftijd van de 390 die je zoekt overweeg de aanschaf van een nieuwe. Wellicht is er nog een nieuwe voorraad 390 te koop met een leuke korting. Toen ik de 390 zocht waren ze tweedehands aardig aan de prijs en is het toen ook een nieuwe, naja 2 nieuwe geworden met interessante korting en natuurlijk garantie (met verleng aanbieding)

Ik vind het nieuwe model echt heel erg bruut, maar ik neig denk ik toch naar de volgende ivm gewicht en zithoogte. Op zich sta ik wel open voor een nieuwe (mijn vorige motor was ook nieuw gekocht en dat beviel erg goed), alleen weet ik niet of ze nog nieuw te krijgen zijn zodra ik toe ben om er 1 aan te schaffen.

Oja de 390 heeft genoeg holigan gehalte om je niet snel te vervelen, tenzij je alleen maar snelweg gaat rijden.

Dat lijkt mij ook, helemaal gezien ik altijd veel plezier heb gehad met mijn geknepen cb500.

Gisteren mijn nieuwe KTM Duke 390 opgehaald (overjarig model 2016). Deze gebruik ik als 2e motor bij solo-ritten. Verrassend leuk gooi- en smijtfietsje. Daar gaan we nog veel lol mee hebben!

[afbeelding]

Nice!
 
Terug
Bovenaan Onderaan