KTM 390 Duke

What is to be done: - The 390 is on a paddock stand and/or vertical. - The engine must be cold. - It should be a cool ambient temperature when performing the procedure. - Start the bike and let it idle for 15 minutes. - Do not touch the bike while it’s idling: Do not operate throttle or other functions. - Do not let the bike idle for less than 15 minutes or more than 16 minutes. - If the bike stops, restart the 15 minutes again. - Should the procedure be incomplete or faulty, it must be repeated again 100% accurately or you can take it to the KTM dealer for a faster resolution.

Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Als ik mijn bok gefabriceerd heb zou ik het een keer proberen op een koude ochtend.
 
En als de Duke afslaat dan weet je dat de milieu ristricies het hebben gewonnen en de motor te schraal is afgesteld?
 
Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Als ik mijn bok gefabriceerd heb zou ik het een keer proberen op een koude ochtend.

Hebben alle injectie KTM's (en ook andere merken) is een reset procedure voor de sensoren (O2 etc) in je motor. Werkt prima, maar zo anaal als deze heer in het Engels het beschrijft is idioot, kan ook gewoon op de zijstandaard en dat het precies tussen de 15 en 16 minuten moet _O- nou ja als de goeie man er blij van wordt :') Bij m'n 990's ook gedaan, ongeveer kwartiertje laten lopen en inderdaad van het gas afblijven.
 
Laatst bewerkt:
Alleen zo'n 15 minuten laten lopen zonder wat te doen ? Ook van te voren geen knopje of iets ?

Zonder wat te doen?....nou ja je zou de krant kunnen lezen, de tuin aanvegen ;) ...wat jij wil. Maar verder gewoon je motor starten en 15 minuten laten draaien.
 
Maar dit zou ik gewoon kunnen uitvoeren dus ondanks dat et een andere mapping in mn ecu zit?
Aangezien ik dat niet wil verneuken. Ben wel van plan er een k&n filter te monteren.
 
Maar dit zou ik gewoon kunnen uitvoeren dus ondanks dat et een andere mapping in mn ecu zit?
Aangezien ik dat niet wil verneuken. Ben wel van plan er een k&n filter te monteren.
Mijn dealer deed dit destijds op mijn Duke 200. ECU mapping inladen en daarna inderdaad 15 minuten laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
iemand die hier weet hoeveel mm de bout is waarmee de spiegels vast staan? :) kben aant kijken voor kleinere spiegeltjes :) Bar end spiegels worden het zeker niet!

Gr Davy
 
zie werkplaatshandboek.
volgens mij hoofdstuk 24 of 26 zo uit mijn hoofd.
Als je die repair manual nog niet hebt gedownload:
OneDrive
 
Laatst bewerkt:
net de post aangepast
werkplaatshandboek, repair manual zoals KTM het noemt.
OneDrive
een 'must have!'
 
Laatst bewerkt:
gewoon de link klikken, dan staat links 1 bestand bij 'gedeeld' en dat downloaden.
Zo heb ik het in elk geval gedaan en is in één keer gelukt.
full

Ik heb zelf geen onedrive account, dus dat lijkt me niet noodzakelijk.
Waarschijnlijk is deze link gedeeld voor 'iedereen.'
 
Laatst bewerkt:
mooi dat de download is gelukt. handig boek!
Ik weet niet welke bout je bedoelt.
Bedoel je soms de moer die om de spiegelsteun zit waarmee je voorkomt dat de spiegel verdraaid?
Die je met steeksleutel 17 aan moet draaien?
 
mooi dat de download is gelukt. handig boek!
Ik weet niet welke bout je bedoelt.
Bedoel je soms de moer die om de spiegelsteun zit waarmee je voorkomt dat de spiegel verdraaid?
Die je met steeksleutel 17 aan moet draaien?

Nee ik vermoed 8 of 10 mm maarja kben niet zeker... de bout zie je niet zitten Roger, ze zit in die standaard op het stuur aan de ene kant, en aan de onderkant van de spiegelarm aan de andere kant ;)

snappie? :t
 
O, nee nu snap ik je vraag. Niet goed gelezen,sorry.
Je bedoelt de diameter van de spiegelsteun zelf.
Ik verwacht 10 mm, M10 draad dus.
Maar je kunt 'm er toch gewoon uitdraaien en opmeten?
 
Als je je nieuwe spiegels wilt plaatsen zul je dat ook moeten doen.
Daar hoef je echt niet handig voor te zijn.
Rubber omhoog trekken steeksleutel 17 om de moer, losdraaien (het is gewoon rechtse draad dus van bovenaf gezien linksom draaien). Als je dat gedaan hebt kun je de hele spiegel met steun en al eruit draaien.
Erin zetten in omgekeerde volgorde.
 
Als je je nieuwe spiegels wilt plaatsen zul je dat ook moeten doen.
Daar hoef je echt niet handig voor te zijn.
Rubber omhoog trekken steeksleutel 17 om de moer, losdraaien (het is gewoon rechtse draad dus van bovenaf gezien linksom draaien). Als je dat gedaan hebt kun je de hele spiegel met steun en al eruit draaien.
Erin zetten in omgekeerde volgorde.


Oke dankje :) !
 
Iemand hier nog een voorkeur kwa olie? Motorex is beetje aan de dure kant met hun 16 eu de liter
 
Iemand hier nog een voorkeur kwa olie? Motorex is beetje aan de dure kant met hun 16 eu de liter
12,50 per liter als je 4 liter in een keer koopt. Motorex Top Speed 4T 15W50 is een volsynthetische motor olie.
Aangezien je nu volsyntheet erin hebt (neem ik aan) is het eigenlijk het verstandigst om dat erin te blijven doen. Wisselen tussen halfsyntheet en volsyntheet is slecht. Volsyntheten zijn allemaal duurder dan halfsyntheten en 15W50 is niet zo gangbaar, dus echt goedkoop zul je 'm waarschijnlijk niet vinden. Ik hou het bij het merk en type hierboven. Voor die twee liter die erin gaat. Zeker aangezien het blokje relatief zwaar belast wordt kan goed verwennen geen kwaad.

Top Speed 4T 15W50 1L - Oliehandel.nl

Afgelopen zaterdag is een 4 liter can bij mij thuis afgeleverd voor 5 tientjes.
Verzending boven 39.95 is gratis. Ik bestel er wel vaker wat. Tot heden altijd perfect gegaan.
Losse litertjes van deze olie kosten 12.95 en als je meer koopt krijg je een lagere literprijs.
Je kunt 'm zelfs voor 7.57 per liter kopen!!
Dan heb je gelijk voor zo'n 90 verversingen genoeg. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een jaartje fabrieksgarantie houden en om die reden heb ik het 1000 km beurtje LATEN doen. Dat moet bij de KTM dealer.
Deze keer heb ik dus inderdaad 16 Euro per liter olie betaald, 32 Euro voor zo'n kitje of iets in de buurt, en nog een uur werk en kleinmateriaal. Garantie betaal je uiteindelijk zelf.

Om deze reden heb ik zelf nog geen olie ververst bij de Duke. Ik geloof dat je één filter kunt reinigen in benzine en droog blazen met perslucht (meer een 'zeefje' dan een filter) en één filter (het echte papieren filter) moet je uiteraard vervangen. Alleen het papieren filter kost maar 4 Euro, en mijn ervaring met andere motoren is dat rubberen en koperen ringen etc veel meer dan 1 keer gebruikt kunnen worden. Nog geen ervaring mee, maar ik verwacht dat de complete kit slechts eens in de 4 oliefilterwissels ècht nodig zal zijn.

Controleer even op internet wat ik nu ga zeggen. Ik weet het niet zeker, maar het staat me bij dat halfsyntheet na volsyntheet niet goed is. Andersom is geen (of minder) probleem, en daarna volsyntheet blijven gebruiken. Als je niet weet wat er nu in zit kan overstappen naar volsyntheet dus altijd. Of het zit er al in, of je gaat naar 'beter.' Maar controleer dit even, ik heb het nooit bij de hand gehad.
Er bestaat ook zoiets als een motorflush. Nooit gedaan, maar je zou op kunnen zoeken wanneer zoiets zinvol is en hoe je het moet doen. Het lijkt me trouwens sterk dat er geen 'olie-topic' op MF zal bestaan....
Daar moet de voor jouw juiste aanpak gegarandeerd uitgelegd zijn of kunnen worden door iemand die het wèl zeker weet.
Succes, en post je de 'uitkomst' even?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan