Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Het lijkt me sterk dat hij lag te slapen aangezien hij bij het stoplicht gebaarde om te racen. Een GT3 doet er wel iets meer dan 2,6 seconden over naar de 100. Misschien is 'ie op papier 0,1 seconde sneller, maar gelukkig reden we op afsfalt. ;)

Lekker belangrijk of hij lag te pitten of niet, jij was sneller dus *O*
 
Het lijkt me sterk dat hij lag te slapen aangezien hij bij het stoplicht gebaarde om te racen. Een GT3 doet er wel iets meer dan 2,6 seconden over naar de 100. Misschien is 'ie op papier 0,1 seconde sneller, maar gelukkig reden we op afsfalt. ;)

:Z jij ook
 
Die 2,6 seconden was gebaseerd op dat de GT3 0,6 seconden sneller zou zijn, 3,2 - 0,6 dus.

Zelfs een GT3RSR krijgt het in de praktijk nauwelijks voor elkaar om onder de 4 sec. naar de 100 te accelereren. Dan moet je al met opgewarmde (semi) slicks rijden en moeten alle parameters kloppen, tank bijna leeg, spoiler onder minimale hoek etc...

Wat motoren betreft: er zijn maar weinig motorrijders die een motor binnen de 4 seconden naar de 100 kunnen katapulteren. Zelfs met een 1000 supersport vergt dit ervaring en optimale condities.

Ik maak redelijk wat kilometers in de Eifel / regio Nordschleife. Daar rijden heel veel testosteron kerels rond met snelle auto's. *D :} Zodra die serieus op het gas gaan moet je alles bijzetten met de motor om bij te blijven. Laat staan ze eruit te rijden.
En dan heb je niet eens een GT3RS nodig. Een "simple" M3 met een bestuurder die kan rijden en echt op het gas gaat, is al nauwelijks bij te houden.

Maar goed ik zie dat je in Helmond woont. 1,5 uurtje rijden en je kan zelf de proef op de som nemen :]
 
Laatst bewerkt:
Zelfs een GT3RSR krijgt het in de praktijk nauwelijks voor elkaar om onder de 4 sec. naar de 100 te accelereren. Dan moet je al met opgewarmde (semi) slicks rijden en moeten alle parameters kloppen, tank bijna leeg, spoiler onder minimale hoek etc...

Wat motoren betreft: er zijn maar weinig motorrijders die een motor binnen de 4 seconden naar de 100 kunnen katapulteren. Zelfs met een 1000 supersport vergt dit ervaring en optimale condities.

Ik maak redelijk wat kilometers in de Eifel / regio Nordschleife. Daar rijden heel veel testosteron kerels rond met snelle auto's. *D :} Zodra die serieus op het gas gaan moet je alles bijzetten met de motor om bij te blijven. Laat staan ze eruit te rijden.
En dan heb je niet eens een GT3RS nodig. Een "simple" M3 met een bestuurder die kan rijden en echt op het gas gaat, is al nauwelijks bij te houden.

Maar goed ik zie dat je in Helmond woont. 1,5 uurtje rijden en je kan zelf de proef op de som nemen :]
:^

Meer plakoppervlak :Y
 
Zelfs een GT3RSR krijgt het in de praktijk nauwelijks voor elkaar om onder de 4 sec. naar de 100 te accelereren. Dan moet je al met opgewarmde (semi) slicks rijden en moeten alle parameters kloppen, tank bijna leeg, spoiler onder minimale hoek etc...

Wat motoren betreft: er zijn maar weinig motorrijders die een motor binnen de 4 seconden naar de 100 kunnen katapulteren. Zelfs met een 1000 supersport vergt dit ervaring en optimale condities.

Ik maak redelijk wat kilometers in de Eifel / regio Nordschleife. Daar rijden heel veel testosteron kerels rond met snelle auto's. *D :} Zodra die serieus op het gas gaan moet je alles bijzetten met de motor om bij te blijven. Laat staan ze eruit te rijden.
En dan heb je niet eens een GT3RS nodig. Een "simple" M3 met een bestuurder die kan rijden en echt op het gas gaat, is al nauwelijks bij te houden.

Maar goed ik zie dat je in Helmond woont. 1,5 uurtje rijden en je kan zelf de proef op de som nemen :]

Maar dan heb je het niet over de stoplichtsprint meer. In bochten op de Nordschleife weet iedereen wel dat je met een motor in het nadeel bent. Maar in de sprint, maak je goede kansen mits je een beetje weet wat je doet.
 
Gisteren een kennis van me gesproken.

Heeft net zijn nieuwe Audi A6 bi-turbo diesel bij JD laten kietelen.
Op de rollerbank gemeten: 438pk en 983Nm :9

Dan moet je dus van goede huize komen om die er uit te trekken.
Denk dat 9 vd 10 motorrijders het afleggen tegen zo'n diesel.
 
Maar dan heb je het niet over de stoplichtsprint meer. In bochten op de Nordschleife weet iedereen wel dat je met een motor in het nadeel bent. Maar in de sprint, maak je goede kansen mits je een beetje weet wat je doet.

In de Eifel heb je ook kruispunten, stoplichten en bochten waarna er rechte stukken komen ;)

Maar ok, zelfs bij alleen maar een simpel stoplichtsprintje waarbij beiden voluit gaan, trekt een SV650 een GT3(RS) er niet uit.
 
WELK KOEKBLIK PROBEERDE JOU ER UIT TE TREKKEN ........

nog niet meegemaakt.........wel andersom trouwens ( lees dat ik die koekblikker uit zijn auto wilde trekken)
 
In de Eifel heb je ook kruispunten, stoplichten en bochten waarna er rechte stukken komen ;)

Maar ok, zelfs bij alleen maar een simpel stoplichtsprintje waarbij beiden voluit gaan, trekt een SV650 een GT3(RS) er niet uit.

En toch gebeurde het. Ik kan natuurlijk niet nakijken wat die Porsche bestuurder precies deed, maar aangezien ik mijn eigen motor niet meer hoorde door het geluid wat er uit die auto kwam ga ik er een beetje vanuit dat hij 'm flink liet werken.

Maar als jij zegt dat het niet kan dan geloof ik dat meteen. :+
 
In de Eifel heb je ook kruispunten, stoplichten en bochten waarna er rechte stukken komen ;)

Maar ok, zelfs bij alleen maar een simpel stoplichtsprintje waarbij beiden voluit gaan, trekt een SV650 een GT3(RS) er niet uit.
indien beide de fabrieksspecs weten te behalen, heb jij helemaal gelijk. :)
 
Vanmorgen een Mini Cooper S naast me.
Was steeds gas aan het geven bij het stoplicht, en hij kwam best snel van de streep.
Alleen zag ie niet dat ik mijn knipper aanhad en afsloeg :P.

Was dus lekker met zichzelf aan het racen O-)
 
Laatst bewerkt:
Een Porsche 911 uit '92. was niet eens de bedoeling, maar ik stond met een tuono v4, Hornet, HD 1200 en een cbr bij een stoplicht met een openweg voor ons toen een bus roet in het eten dreigde te gooien. Links was er nog een invoegstrook. Dus groen; met z'n alle op die bus af om ervoor te kruipen. Porsche besloot mee te doen. Maar aan de rook en de klap die uit de porsche kwam dacht de auto er anders over :+
 
Maar dan heb je het niet over de stoplichtsprint meer. In bochten op de Nordschleife weet iedereen wel dat je met een motor in het nadeel bent. Maar in de sprint, maak je goede kansen mits je een beetje weet wat je doet.
Maar daar zit het hem nu net. Hoeveel onder ons kunnen het acceleratievermogen van een motorfiets 100% benutten?

Volgens wat ik al gevonden heb over mijn GSX 750 F, kan die het in amper 3,9sec. Dat geloof ik best. Maar of IK het er ook mee kan? Ik geef eerlijk toe dat ik dat betwijfel. Heb het nog nooit precies kunnen opmeten (niet de juiste apparatuur), maar ik denk dat ik tijd verlies bij het schakelen. Ik moet minstens 1 keer schakelen alvorens ik de 100 kan bereiken.

Nochtans al veel dikke bakken eruit gereden. Ik denk dat ik het haal op 5sec. Zou het best eens willen correct opgemeten zien, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Zo een GT3 (RS) kan ik er theoretisch niet uitrijden. Praktisch nog veel minder ...
Maar die zware A6 gekietelde diesel, die rijd je er theoretisch zo uit met de motor, maar die Audi is dan weer voorzien van een supersonisch schakelende automaat (dus niet zo een automaat als in mijn Citroën die lijkt voor elke schakelactie opnieuw te moeten nadenken ...) en lounch control en nog zoveel andere "auto-pilot" functies, die ervoor zorgen dat de auto jou er uit trekt, maar niet de bestuurder :+

Tijdje geleden, toen ik mijn huidige motor pas had, op een militair vliegveld met drie runways waarvan er twee openlijk door publiek gebruik mogen worden voor "meetings" (om al dat "krapuul" zich daar te laten uitleven ipv op straat) eens getest, mijn motor komt zelfs bij volgas geven niet los met het voorwiel. Om wheelies te maken moet je volgens mij echt een bepaalde techniek toepassen. Toch heb ik op de baan zelf ook de neiging niet te hard op te trekken om te vermijden een ongewilde wheelie te maken, en dat inhouden is al genoeg om te verliezen tegen een auto met pakweg 400pk en automaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige week op de snelweg A16>A17 een GT-R R35 tegengekomen, heerlijk!
Vlammetjes uit de uitlaat, dan vindt ik het niet erg om er achter te (moeten) blijven

100-200 kon ik hem niet bijhouden, al scheelde het gelukkig niet heel veel.
Boven de 200 trok hij er gewoon hard vandoor.
 
Gisteren er uitgetrokken bij het stoplicht door een C4 Cactus......


Maar ja, ik reed op een Hyosung EZ100 met 8 pk.
Hij was iets eerder bij de 60. Top van de EZ ligt op ongeveer 70.

If only he knew.
 
Vorige week op de snelweg A16>A17 een GT-R R35 tegengekomen, heerlijk!
Vlammetjes uit de uitlaat, dan vindt ik het niet erg om er achter te (moeten) blijven

100-200 kon ik hem niet bijhouden, al scheelde het gelukkig niet heel veel.
Boven de 200 trok hij er gewoon hard vandoor.
Ben ook eens zoeen tegengekomen op weg naar de autobahn. Heb er leuk mee opgereden en kon m aardig bijhouden
 
Vandaag tijdens een ritje met de NX250 een C63 AMG W204 tegen gekomen: 29 trappelende shetlandpony's (of wat er na 27 jaar nog van over is :+ ) tegen 457 volwassen paarden. Keihard verloren, maar wel even genoten van het geluid van die dikke V8.
 
Terug
Bovenaan Onderaan