Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Vandaag tijdens een ritje met de NX250 een C63 AMG W204 tegen gekomen: 29 trappelende shetlandpony's (of wat er na 27 jaar nog van over is :+ ) tegen 457 volwassen paarden. Keihard verloren, maar wel even genoten van het geluid van die dikke V8.
Gaaf he :9~ Ik kwam onlangs een SLS AMG tegen. Ik trok stevig op en bleef rond de 110 hangen, hij schoot er vandoor. Dikke bakken 8-)
 
Een Dodge Ram RT... ik toen nog op een werkende R1100S.

Ik had niet eens opgemerkt dat hij links van mij stond tot "het" bij groen licht een enorm lawaai produceerde.

Het idee was om 'm even lekker naast me te laten zwoegen maar ik moest toch extra gas geven om er overtuigend voor te blijven. :+

Dit is wel een mooie lijst om te kijken hoe veel/ weinig of niet je met een vierwieler kan spelen voor de "kill".

http://www.autosnout.com/0-100kph-Times/0-100kph-in-less-than-7-seconds.php

Ik mis de Tesla Model S P90D in het lijstje. De P100D komt met 2,7 sec meteen in de top 10 te staan :}
Best aardig voor een gezinsauto 8-)
 
Laatst bewerkt:
Verloren van een Peugeot 106... -O-

Gelukkig vertelde hij me later dat dat ding 380pk had tegen mijn 33 begrensde ponys :+
 
Laatst bewerkt:
Dat zei hij alleen maar om jou op te beuren, peugeot 106 met meer als 300 pk bestaat niet!
:W

Ik moet zeggen dat ik niet heel veel verstand van auto tjoening heb maar heb onder z'n motorkap gekeken en heb em weg zien/horen trekken en ik denk dat het wel redelijk in de buurt van de 380 kwam...
Het was sws al een 106gti met daar nog eens een dikke toerbo, intercooler, opmaat spruitstukken en de hele reutemeteut op geschroefd.

Hij gebruikte het ding normaal gesproken ook alleen voor trackdays.
 
...
Dat zei hij alleen maar om jou op te beuren, peugeot 106 met meer als 300 pk bestaat niet!
:W
Een nonkel van mij heeft ooit een Citroën 2CV6 gehad met +300PK.




... Oke, die +300pk werd niet uitgebraakt door de voorin liggende twee cilinder boxer van 650cc, maar wel door de achterin liggende Porsche boxer motor. Maar uiterlijk was er amper wat te zien aan dat geitje! Wel was het raar als je binnen in keek, die had twee versnellingspoken ...
Ging beestig goed rechtdoor, en ook in de bochten, voor zover de originele bandjes het aankonden _O-

... het was ook alles behalve legaal, maar toendertijd kon je nog wel eens iets uithalen :P
 
Een Tesla model S.

Ik sorteerde links voor bij een stoplicht, hij stond al rechts.
Ik wist natuurlijk wel dat het een snelle auto was maar had pas later door dat hij alles op alles zou zetten om de wereld te redden van overbodige stroom. :+

Daardoor wel kunnen winnen, maar niet "ruim".
 
Laatst bewerkt:
Op mn PCX heb ik nog niet heel veel sprintjes gedaan, maar merk toch dat ik menig vrachtwagen eruit trek:P

Probeer het weleens met de 'echte' motoren, hoef natuurlijk niet te schakelen, dus tot de 80 km/u blijf ik ze in het begin wel even voor, totdat men op stoom is, dan ben ik geklopt natuurlijk.

Qua auto's moet je ook goed kunnen schakelen om me al snel voorbij te komen. alles boven de 80 km/u wordt je natuurlijk voorbij geblazen.

Dan voel je je namelijk hetzelfde als dat je met een 55cc scooter gaat racen tegen een 150cc ;)
 
Een Skoda Octavia diesel. Kwam vanmorgen naast me staan en deed iets dat moest klinken als "Vroem, vroaam", maar omdat het een leasedieseltje is klonk het als "prrrrööng, Prrrröööng".

Ik reed weg op mijn gemak, schakelde in een keer van 1 naar 3 en had echt niet het idee dat ik in ging op zijn uitnodiging, maar hoorde toch nog de Skoda vol in zijn toerenbegrenzer hikken.

:z
 
Gister tot twee keer toe een of ander geval met een ster op de grill, in de tunnels van de N14 bij Rijswijk. Vlak na de verkeerslichten ligt een drempel en als ik dan vol wegga dan tilt ie het wiel op en das niet zo comfy, dus die auto kon me een beetje bij houden. Opgetrokken tot de 80, autootje komt me voorbij, volgende verkeerslichten allebei vooraan... Ah, hij wilde sporten. Okidoki dan. Sportmode aan, en op groen vol weg... Drempel, wieltje los tot de 90 dus niet echt tijd om in de spiegels te kijken.... Achter me een wolkje rook met een ster er in ;)
En dat met slechts 67pk en 144nm koppel. Moet er wel bij vertellen dat dat dan zonder schakelen is, en die 67pk en 144nm zijn vanaf 13km/h beschikbaar op een elektrische fiets ;)
 
Daardoor wel kunnen winnen, maar niet "ruim".

De Tesla won? Is niet echt een schande. Niet alleen extreem snel, maar ook maximaal instant koppel en een superdirecte tractie controle. Wil je op de motor je theoretisch beschikbare vermogen echt maximaal naar het asfalt krijgen dan moet je ook nog wel een beetje kunnen rijden. Die Tesla rijder hoeft alleen maar het acceleratiepdedaal te vloeren en het daar te houden.
 
Een Skoda Octavia diesel ...
Ik ben er enkele dagen geleden anders weluitgereden door zo eentje.

Ik rijd op een 50 weg, die daarna overgaat in een 70weg, en die laatste was voor de wetsweiziging een 90 weg. Ik trek door tot 70 en houd het daarbij.

De betreffende Skoda was al aan het bumperwielkleven van in de 50 zone, mede door het feit wellicht dat die tot over enkele weken nog een 70 zone was.

Toen ik het hield bij 70 hoor ik ook een (mooie) "broooaaap", zie ze in mijn spiegel opschuiven en, wat ik zelden voorheb, uit irritatie ook het gas volledig openzet.

Auto trekt mij lichtjes voorbij, en op het moment dat ik de 130 aantikte had ik weer dezelfde snelheid, op dat moment zit ik aan 6000rpm en ik weet, als ik toen nog effe volhield, had ik ze. Mijn motor trekt pas goed door aan +6000rpm.

Ik rijd bij 50 al in 6de, in normale omstandigheden. Dus bij die 70 stond ik ook al in 6de uiteraard. 1 tikje naar beneden had ervoor kunnen zorgen dat ze achter me bleef.

Maar bij 130km/u vind ik het meer dan genoeg en hield mijn gas in. Ze zou de kl**tzak kunnen uithanhen door voor mij in te rijden en dan plots de rem tegen de plank. Dan heb je het gezien en ben je de klos ... en je bent dan nog in fout ook.

Nee hoor, laat ze dan maar lekker gaan. 't zal wel "de periode van de maand" geweest zijn probeer ik mezelf dan te sussen :+

Nu leek mij die Skoda ook niet de minste. Geen opschrift achteraan. En geen zwarte rook bij het optrekken. Ik vermoed dus dat het wel eens een dikke benzine motor bevatte met ruim 250PK.
 
Ik ben er enkele dagen geleden anders weluitgereden door zo eentje.

Ik rijd op een 50 weg, die daarna overgaat in een 70weg, en die laatste was voor de wetsweiziging een 90 weg. Ik trek door tot 70 en houd het daarbij.

De betreffende Skoda was al aan het bumperwielkleven van in de 50 zone, mede door het feit wellicht dat die tot over enkele weken nog een 70 zone was.

Toen ik het hield bij 70 hoor ik ook een (mooie) "broooaaap", zie ze in mijn spiegel opschuiven en, wat ik zelden voorheb, uit irritatie ook het gas volledig openzet.

Auto trekt mij lichtjes voorbij, en op het moment dat ik de 130 aantikte had ik weer dezelfde snelheid, op dat moment zit ik aan 6000rpm en ik weet, als ik toen nog effe volhield, had ik ze. Mijn motor trekt pas goed door aan +6000rpm.

Ik rijd bij 50 al in 6de, in normale omstandigheden. Dus bij die 70 stond ik ook al in 6de uiteraard. 1 tikje naar beneden had ervoor kunnen zorgen dat ze achter me bleef.

Maar bij 130km/u vind ik het meer dan genoeg en hield mijn gas in. Ze zou de kl**tzak kunnen uithanhen door voor mij in te rijden en dan plots de rem tegen de plank. Dan heb je het gezien en ben je de klos ... en je bent dan nog in fout ook.

Nee hoor, laat ze dan maar lekker gaan. 't zal wel "de periode van de maand" geweest zijn probeer ik mezelf dan te sussen :+

Nu leek mij die Skoda ook niet de minste. Geen opschrift achteraan. En geen zwarte rook bij het optrekken. Ik vermoed dus dat het wel eens een dikke benzine motor bevatte met ruim 250PK.

2.0 TSI met 220pk... zou kunnen

Mijn 600 trekt ook amper onder de 6000rpm.. voor de meeste inhaalacties is het meer dan genoeg, maar wil je iemand echt achter je laten die ook het gas er op gooit dan moet je toch echt in de 8000-12000rpm regionen.
 
Een Mercedes AMG. Die ging heel stoer twee van die Chinese motorscootertjes eruit trekken :z Toen moest ik het toch even voor ze opnemen, want het blijven toch een soort van motorrijders he :P
 
Heb in het verleden een auto gehad waarmee ik menig motorijder mee kon pesten :).

Ik ga met auto's alleen de uitdaging aan als ik 150pk of meer onder mijn kont heb :p. Ooit in beginfase van motorijden een bmw m5 400pk generatie en een peugeot wrc (rond 200 gelof ik die wagens) geprobeerd bij te houden maar die laatste was maar enkele meters verschil haha had wel gedacht er makkelijk van weg te lopen, bmw was niet bij te houden ook niet voor cbr900r van maatje

Met al die geblazen 2.0 tfsi, 1.8T etc krijg je het al lastig met je 600cc als die auto's gechipt zijn en of andere downpipe hebben
 
Laatst bewerkt:
had vandaag een oude dame met schoothondje in een hyundai.
gaat licht op groen: geeft die flink gas om als eerste bij de wegversmalling te zijn _O-
koekblikkie vs motor = natuurlijk niet eerlijk O-)
maar verder geen ´drag-racers´ meer tegengekomen :]
 
dat is niet rijden, dat is stationair vooruit rollen.
Ja hoor, in normale omstandigheden (geen steile bergop, geen wind tegen met 7b enz) gaat dat allemaal vanzelf. En dat is niet rijden in 'bompamodus". Maar voor woon werk heb ik wel echt een rustige rijstijl.

Het is ook niet voor niets dat ik 475km haal uit 21L E10 (met de '95 kon ik nog verder B| ).

Maar als je wil racen tegen auto's is dat niet voldoende natuurlijk.

Ik had wel verwacht dat ze me voorbij ging gaan, maar ik had niet verwacht dat ik er zo onverstandig op zou ingaan ook door te willen doortrekken :$

Had ik dat bewust gedaan ipv in een opwelling, had ik voor het uitrijden van de 50 zone wel terug geschakeld tot 4de, of zelfs 3de. Dan had ze geen schijn van kans.

2.0 TSI met 220pk... zou kunnen

Mijn 600 trekt ook amper onder de 6000rpm ...
Kan het ook geen 2.5 TSI geweest zijn? Van de huidige VW motoren ben ik niet zo op de hoogte, en al zeker niet ven welke er dan ook beschikbaar zijn in de VW's met Skoda jasje.

Maar het zou me niet verbazen dat deze ook nog eens gechipt was. Was sportief aangekleed, minstens 18" velgen, en laag, uitlaten waren niet zichtbaar.

Blijft een feit zoals je zegt, onder de 6000rpm is onze motor geen bom. Voor een GSX F 750 geen probleem bij normaal rijden, die staan, in tegenstelling tot de GSX F 600, bekend om schakellui te kunnen rijden met meer dan gemiddelde prestaties, maar wil je explosief kunnen hernemen moet je ze idd boven de 6000 rpm houden. Voor woon werk heb ik die behoefte lang niet.



Edit: rpm's in 6de -
50km/u = 2300
70km/u = 3200

Innbeide gevallen meer dan genoeg om de motor zelfs met twee opzittenden en bagage vlot vooruit te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dan 2300rpm niet erg weinig? Mijn 600 cc wordt er niet heel blij van om lager dan 3000rpm te draaien. laat staan vermogen leveren.
 
Heb in het verleden een auto gehad waarmee ik menig motorijder mee kon pesten :).

Ik ga met auto's alleen de uitdaging aan als ik 150pk of meer onder mijn kont heb :p. Ooit in beginfase van motorijden een bmw m5 400pk generatie en een peugeot wrc (rond 200 gelof ik die wagens) geprobeerd bij te houden maar die laatste was maar enkele meters verschil haha had wel gedacht er makkelijk van weg te lopen, bmw was niet bij te houden ook niet voor cbr900r van maatje

Met al die geblazen 2.0 tfsi, 1.8T etc krijg je het al lastig met je 600cc als die auto's gechipt zijn en of andere downpipe hebben
Geen probleem met maar 72pk tegen die 2.0TSI,1.8T gechipt of niet.
Als je met een 600cc 4cilinder problemen hebt tegen die auto's moet je gewoon eens een versnelling lager rijden of met een beetje meer dan 1200 tpm optrekken.
 
Is dan 2300rpm niet erg weinig? Mijn 600 cc wordt er niet heel blij van om lager dan 3000rpm te draaien. laat staan vermogen leveren.
Geen probleem mee. De GSX 750 F is daar best goed in. Die is daarop ontworpen, waar de GSX 600 F meer naar het sportieve neigt. Beide zijn uiteraard geen racers, maar sport/tourings. De 750 neigt meer naar toering dan sportief, de 600 andersom.
Geen probleem met maar 72pk tegen die 2.0TSI,1.8T gechipt of niet.
Als je met een 600cc 4cilinder problemen hebt tegen die auto's moet je gewoon eens een versnelling lager rijden of met een beetje meer dan 1200 tpm optrekken.
Da zei ik dan ook al. Twee versnellingskes lager en ze had geen schijn van kans ;)
 
Heb in het verleden een auto gehad waarmee ik menig motorijder mee kon pesten :).

Met al die geblazen 2.0 tfsi, 1.8T etc krijg je het al lastig met je 600cc als die auto's gechipt zijn en of andere downpipe hebben

een +110pk 600cc sportfiets is tot de +/-170kmph absoluut (aanzienlijk) sneller dan een opgefokte tfsi olieboot met +/-250pk :P Moet je die 600cc wel boven de 9000rpm houden natuurlijk. Boven de 200 kan je waarschijnlijk gaan zwaaien :W

Het probleem is dat dit soort ogenschijnlijk normale auto's onderschat worden waardoor de motorrijder in kwestie vaak één of twee versnellingen te hoog rijdt en dan verlies je inderdaad.

Tot 200kmph heb je motor het pk/kg voordeel, daarboven heeft een auto het voordeel van de lagere luchtweerstandscoëfficiënt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan