Motor-Forum

Select Forum

Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden BelgiŽ ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:

_O- _O- _O-

quote:
PeeJay schreef op 26 september 2017 @ 11:00:
Even doorrekenen:

4 autolengtes is ongeveer 18 meter? Dan schat ik het voordelig in denk ik.
Met een eenparig versnelde beweging en een maximale versnelling van 0,5G (wederom voordelig ingeschat).

Om die 18 meter af te leggen vanuit stilstand is dan 2,6 seconden (naar beneden afgerond) nodig. Ik geloof direct dat je wint van mensen die pas na meer dan 2,5 seconde het gas intrappen als het ligt op groen gaat.

Je onderschat het wel he ... bij een E klasse mag je daar al 20 meter van maken :P
(maar ik begrijp je punt wel, zoals je zelf zegt, je rekent het "voordelig" ;)
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

DŤ mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:
DKP schreef op 26 september 2017 @ 11:13:
[...]

Je onderschat het wel he ... bij een E klasse mag je daar al 20 meter van maken :P
(maar ik begrijp je punt wel, zoals je zelf zegt, je rekent het "voordelig" ;)

Anders krijg ik gezeur dat ik in het voordeel van de motorfiets aan het rekenen ben ;)
De realiteit qua afgelegde weg en versnelling is eerder dat hij 3 seconden of meer nodig heeft om die 4 autolengtes af te leggen.
FZR600R, KTM620SC, KTM 300 EXC, GSXR1100W, VTR1000SP2
Don't play dumb with me. That's a game you can't win.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
De echte sprinters zullen de functie niet gebruiken natuurlijk, maar menig auto zet tegenwoordig de motor uit bij stilstand. Dus dan heb je reactietijd + starttijd, dan zit je al gauw aan de 2 a 3 seconden :z
Ik heb al verschillende keren gehad dat ik al thuis op de bank aan de thee zat, terwijl de Mercedes in kwestie net over de stopstreep was.
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

DŤ mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:
Gilles schreef op 26 september 2017 @ 11:22:
De echte sprinters zullen de functie niet gebruiken natuurlijk, maar menig auto zet tegenwoordig de motor uit bij stilstand. Dus dan heb je reactietijd + starttijd, dan zit je al gauw aan de 2 a 3 seconden :z
Ik heb al verschillende keren gehad dat ik al thuis op de bank aan de thee zat, terwijl de Mercedes in kwestie net over de stopstreep was.

Een sprinter zal wel in de eerste versnelling staan. En dan wordt bij mijn auto de motor niet uitgeschakeld. Dat is pas in de vrij en met de koppeling los. Op het moment dat ik de koppeling intrap om de eerste versnelling te kiezen, is de motor alweer gestart voordat de koppeling helemaal ingetrapt is. In dat opzicht verlies ik geen tijd. Maar ik sta zowel met de motor als met de auto in de versnelling bij het verkeerslicht.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
PeeJay schreef op 26 september 2017 @ 11:30:

[...]

Een sprinter zal wel in de eerste versnelling staan. En dan wordt bij mijn auto de motor niet uitgeschakeld. Dat is pas in de vrij en met de koppeling los. Op het moment dat ik de koppeling intrap om de eerste versnelling te kiezen, is de motor alweer gestart voordat de koppeling helemaal ingetrapt is. In dat opzicht verlies ik geen tijd. Maar ik sta zowel met de motor als met de auto in de versnelling bij het verkeerslicht.

Klopt, maar bij automaat werkt het gewoon als je hem in D laat staan en de rem in trapt. Maar je kan die functie dan ook even uit zetten, als je wil sprinten natuurlijk :)
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
In een Sprinter zitten altijd postbezorgers, die rijden meestal wel flink door hoor
Monster 620

Alles went, behalve een Drent

Reg. datum:
25 feb. 2007
quote:
Gilles schreef op 26 september 2017 @ 11:32:

[...]

Klopt, maar bij automaat werkt het gewoon als je hem in D laat staan en de rem in trapt. Maar je kan die functie dan ook even uit zetten, als je wil sprinten natuurlijk :)

Je kunt met een automaat ook handmatig schakelen, kun je hem wat langer door laten trekken.
Youth is wasted on the young

Triumph '13 1050 TS

Reg. datum:
26 sep. 2017
RS Q3

Dat ding is nog verassend vlot. Herkende het niet als dusdanig, leek me je reguliere crossover lease mobiel. Wist nog aardig bij te hangen tot de 100 km/h.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
reinhoud schreef op 26 september 2017 @ 11:46:

[...]

Je kunt met een automaat ook handmatig schakelen, kun je hem wat langer door laten trekken.

Sportstand jonguhhh... no way dat ik sneller of beter kan schakelen dan mijn automaatje :P Alleen Max Verstappen kan dat, maar dat kost je dan wel een auto per rit, en dat is me ook weer iets te gortig :P

DŤ mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:
Gilles schreef op 26 september 2017 @ 11:32:

[...]

Heb je gelijk in uiteraard.

Reg. datum:
29 mei. 2009
De enige auto die mij heeft kunnen bijhouden tot nu toe was een Tesla P100D, die liep zelfs nog langzaam weg. Maar de rest is fscking kansloos, ik draai aan de accelerator tot de motor net niet aanslaat. Zodra het groen is zet ik um op het stuitje en stuurt de regelaar vol vermogen naar de motor met een ramp-up curve van iets van 0,3 seconde. Met mij erop is 0-100 dan 4 seconden, mede omdat ik niet hoef te schakelen. Fijne wedstrijd met je koekblik.
Overigens, als ik vooraan sta bij een stoplicht kijk ik ff wat er achter me staat. Huisvrouwtjes in FiŽsta's en ouwe mannen in Agila's hoef ik nie zo hard weg, maar als ik maar een beetje twijfel is het van 0-vmax in 3 seconden.
GSF600 Bandit S 1996(exit 100k km) BMW F650GS(exit 100k km) Zero DSR ZF13

Hung Hung

Reg. datum:
03 jul. 2014
quote:
ferry34 schreef op 11 september 2017 @ 09:56:

[...]

Meer dan de helft verliest t en van de auto's allemaal. Heb porsche panamera, masserati, audi rs etc etc.
Op papier rijden die me helemaal zoek natuurlijk, maar t reactievermogen van mensen is zo traag.
Of ze moeten de koppeling voelen aangrijpen (motor) of ze moeten met hun voet van rem naar gas....bij groen ga ik er onmiddelijk vandoor en hebben ze meteen verloren, terwijl ze daarvoor al gassend naast me komen staan.
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.
Ben ik de enige die het niet bepaald slim vind om meteen bij groen licht weg te sprinten?
Mensen die vol door rood blaffen zijn er namelijk, helaas, genoeg. -O-
'99 ZXR400 '99 XF650

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
Solis560 schreef op 26 september 2017 @ 16:18:

[...]
Ben ik de enige die het niet bepaald slim vind om meteen bij groen licht weg te sprinten?

De truc hier is: kijken. Niet domweg wachten, maar kijken. Het helpt!
Roodrijders vind ik altijd mooi, want die laat ik altijd flink schrikken, in de hoop dat ze het noooooit meer doen :9
Gilles wijzigde dit bericht op dinsdag 26 september 2017 16:27 (14%)

XT 350

Reg. datum:
02 dec. 2010
Is dit dan een serieus topic? kan niet waar zijn :N

quote:
Gilles schreef op 26 september 2017 @ 16:26:

[...]

Roodrijders vind ik altijd mooi, want die laat ik altijd flink schrikken, in de hoop dat ze het noooooit meer doen :9

Je kan gelijk hebben ,maar uiteindelijk verlies je -O-
*Jan* wijzigde dit bericht op dinsdag 26 september 2017 16:30 (78%)

Reg. datum:
01 aug. 2010
quote:

[...]

Nee.
Inderdaad.

Reg. datum:
01 aug. 2010
quote:
Gilles schreef op 26 september 2017 @ 16:26:

[...]

Je hebt er alleen zo verrekte weinig aan als je in de ambulance afgevoerd of van het asfalt gekrabd moet worden..

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
quote:
Skidz schreef op 26 september 2017 @ 13:46:
De enige auto die mij heeft kunnen bijhouden tot nu toe was een Tesla P100D, die liep zelfs nog langzaam weg. Maar de rest is fscking kansloos, ik draai aan de accelerator tot de motor net niet aanslaat. Zodra het groen is zet ik um op het stuitje en stuurt de regelaar vol vermogen naar de motor met een ramp-up curve van iets van 0,3 seconde. Met mij erop is 0-100 dan 4 seconden, mede omdat ik niet hoef te schakelen. Fijne wedstrijd met je koekblik.
Overigens, als ik vooraan sta bij een stoplicht kijk ik ff wat er achter me staat. Huisvrouwtjes in FiŽsta's en ouwe mannen in Agila's hoef ik nie zo hard weg, maar als ik maar een beetje twijfel is het van 0-vmax in 3 seconden.

https://www.youtube.com/watch?v=HxKJyeCRVek
Offerings to the God of Speed

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
*Jan* schreef op 26 september 2017 @ 16:27:
Is dit dan een serieus topic? kan niet waar zijn :N

[...]

Je kan gelijk hebben ,maar uiteindelijk verlies je -O-

:? Hoe dan?
quote:
WizzAd schreef op 26 september 2017 @ 17:54:

[...]

Je hebt er alleen zo verrekte weinig aan als je in de ambulance afgevoerd of van het asfalt gekrabd moet worden..

Hoe dan? :?

Reg. datum:
01 aug. 2010
quote:

Omdat je toch nooit te weten komt of ze het nooooit meer zullen doen..

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
WizzAd schreef op 27 september 2017 @ 09:37:
Omdat je toch nooit te weten komt of ze het nooooit meer zullen doen..

Da's geen verlies, ik heb mijn lolletje al gehad :)

Reg. datum:
01 aug. 2010
quote:
Gilles schreef op 27 september 2017 @ 11:21:

[...]

Da's geen verlies, ik heb mijn lolletje al gehad :)

Laten we het er maar op houden dat jij een andere kijk hebt op 'lolletjes' dan ik..

:Y

Triumph '13 1050 TS

Reg. datum:
26 sep. 2017
quote:

[...]

Idem,

of die ene laatste auto die nog denkt door oranje te kruipen wat toch echt rood is.

VRFORTYSIX

Reg. datum:
29 apr. 2015
Inmiddels al een paar weekjes geleden. Maar reed op een gegeven moment naast een GT3 waarbij ik dacht dat het leuk was om te kijken of hij bij het stoplicht even wedstrijdje wilde doen.

Wilde hij, en ik had er spijt van :+
Kawa ER6N '10 - Kawa ZZR 600 '96 - BMW F650GS '12

altijd leuk als het opschiet..

Reg. datum:
20 jun. 2012
Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.
SH300: Zo'n rechtop modelletje met een lage instap waarop ook middelbare scholieren en pizzajongens rondrossen...

Reg. datum:
23 jul. 2015
quote:
Bulldozer schreef op 27 september 2017 @ 17:29:
Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.

Nee hoor, dat valt vies tegen!

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.