Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Audi rs6 met van die ledverlichting in de koplampen. Stond bij t stoplicht met sidney013 en nog een maat op zijn r1.

Audi kwam mij niet voorbij maar ik liep ook niet echt weg. Sidney op zn duc hing achter de audi en die maat op zn r1 kwam alles en iedereen rechtsom voorbij gevlogen
 
Ik wou met de california 3 (toen ik hem nog had) een mercedes bus in halen. Ik had hem niet in de juiste versnelling staan om maximaal op te trekken, en ik was nauwelijks sneller.
Die nieuwe turbo diesels zijn in begin heel vlot zeker met chiptuning.
Alsnog, iedereen 'rijdt een motorrijder' er weleens uit, maar om dat nou trots aan je collega's te gaan vertellen, nou nee. Ik beschouw het meestal niet oplettende rijders, of mensen die hun beestje nog aan het warm rijden zijn :) Ik heb thuis een diesel staan met zo'n 600 nm aan koppel, dat wil best wel, 50-150 is het leukste bij oprijden snelweg etc, sommige motorkameraden verkijken zich er nog wel eens op :)
 
Een Audi A6 3.0t (turbo) een S-line uitvoering (maar geen S6). Niet verwacht dat een 25kw fizzer het kon, moest trouwens wel net als de Audi flink doortrekken.
 
Ik ben er een week geleden door een GTR finaal uitgetrokken.

Maar een GPX 600 kan niet opboksen tegen een Nissan die sneller is dan de meeste Ferraries en lambo's.

2011-nissan-gt-r-spec-v-photo-251593-s-429x262.jpg
 
Laatst bewerkt:
haha , is toch erg als je zo bent
Heb het ook nog wel es aan de hand gehad, op een verjaardag:

Ventje: Jij hebt toch zo'n racebeest?
Ik: Ja, best wel eigenlijk.
Ventje: Ik ken een gozer en die rijdt een Haajaaboezaa. (hoopvolle blik op mijn reactie gericht)
Ik: Ja, dat is wel snel. Ik heb hetzelfde motorblok.
Ventje: Maar ik trek 'm er wel uit.
Ik: Waarmee?
Ventje: Ik heb een Calibra 4x4 met wat "kleine" aanpassingen. (zo trots als een aap met 7 ...)
Ik: Zo? Wat douwt dat aan paarden nu dan?
Ventje: 275 zo ongeveer.
Ik: Niet gek. Maar jij trekt een Hayabusa eruit?
Ventje: Ja, die komt niet aan 275PK natuurlijk.
Ik: Nee, natuurlijk niet. Wanneer heb je het geprobeerd?
Ventje: Neeee... Nog niet geprobeerd, nog geen kans voor gehad. Jij mag het wel proberen!
Ik: }) Wat zetten we in?
Ventje: Kratje bier!

Ik drink geen bier...
Na een kort rekensommetje over gewicht-PK verhouding tussen mijn vrot en zijn Calibra, waarbij ie eerst niet wilde geloven dat een 1300cc blok meer vermogen genereert als een 1.3 autoow, toch maar niet geprobeerd.
Hij drinkt namelijk wel bier en het zou zonde zijn als ik het achteraf had weg moeten gooien.
 
Erg galant van je. Ik had hem er uit gereden en het kratje gedoneerd aan iemand die het wel kon waarderen. Alleen maar om zijn gezicht te zien... _O-
 
Heb het ook nog wel es aan de hand gehad, op een verjaardag:

Ventje: Jij hebt toch zo'n racebeest?
Ik: Ja, best wel eigenlijk.
Ventje: Ik ken een gozer en die rijdt een Haajaaboezaa. (hoopvolle blik op mijn reactie gericht)
Ik: Ja, dat is wel snel. Ik heb hetzelfde motorblok.
Ventje: Maar ik trek 'm er wel uit.
Ik: Waarmee?
Ventje: Ik heb een Calibra 4x4 met wat "kleine" aanpassingen. (zo trots als een aap met 7 ...)
Ik: Zo? Wat douwt dat aan paarden nu dan?
Ventje: 275 zo ongeveer.
Ik: Niet gek. Maar jij trekt een Hayabusa eruit?
Ventje: Ja, die komt niet aan 275PK natuurlijk.
Ik: Nee, natuurlijk niet. Wanneer heb je het geprobeerd?
Ventje: Neeee... Nog niet geprobeerd, nog geen kans voor gehad. Jij mag het wel proberen!
Ik: }) Wat zetten we in?
Ventje: Kratje bier!

Ik drink geen bier...
Na een kort rekensommetje over gewicht-PK verhouding tussen mijn vrot en zijn Calibra, waarbij ie eerst niet wilde geloven dat een 1300cc blok meer vermogen genereert als een 1.3 autoow, toch maar niet geprobeerd.
Hij drinkt namelijk wel bier en het zou zonde zijn als ik het achteraf had weg moeten gooien.

Haha dit komt heel bekend voor ! :P _O-
 
4x4 Calibra ook... _O- zucht zucht


lol, mijn 110 pk speed triple vreet die calibra nog makkelijk op...

pas een ford focus ST nog bijgehouden zonder in de buurt van de begrenzer te komen... gewoon lekker het nieuwe rijden toegepast :')
 
Nou jongens ik heb een nieuwe (ahem) auto gekocht dus pas maar op!
PK kg verhouding 1:10!

Als je ooit nog voor 'n stoplicht een gassende toyota starlet (1.3, 75pk in 95 lol) uit 1995 ziet met een MF sticker achterop..weet je wie het is!
 
Nou jongens ik heb een nieuwe (ahem) auto gekocht dus pas maar op!
PK kg verhouding 1:10!

Als je ooit nog voor 'n stoplicht een gassende toyota starlet (1.3, 75pk in 95 lol) uit 1995 ziet met een MF sticker achterop..weet je wie het is!


Toch wel de 12 klepper uitvoering zeker?

:+
 
Zijn murcielago (als hij het was, al zou het toch straf zijn als er 2 gele murcielago's in Mol rondrijden) heb ik eruit getrokken, maar toen reed ik nog met de gsxr. Met de speed triple zal ik toch goed mijn best moeten doen tegen zijn nieuw speeltje.
Tom Boonen koopt Ferrari van bijna 300.000 euro

Schandalig eigenlijk hoeveel zo'n wielrenner mag verdienen, maar bon da's voor een ander topic...
Da's toch die coke-snuiver die onder invloed van alcohol rondrijdt? Ik zou er maar uit de buurt blijven :X
 
ja cker ja , ik heb ook zo 1 op t werk die denkt met zn gechipte golf 6 gti motoren eruit rijdt , komt ie elke keer bij me om te zeggen dat hij een motor eruit gereden heeft , om mn reactie uit te lokken...

.

Irritant die ventjes. Was laatst op een feestje waar een aantal gasten waren die zichzelf 'tuners' noemen. Je kent ze wel, die mannen die van tupperware en lampjes houden. Had geen zin in de discussie, dus maar gezegd dat ze de snelste auto uit de vriendenclub mochten inzetten. Ook tegen een kratje bier. Komen ze met een getunede Clio V6 aan... ben niet verder dan z'n 2 geweest :z Denk je er vanaf te zijn. "Jaaaaa, maar als er bochten in de weg zitten dan wint een auto altijd". Zucht.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Irritant die ventjes. Was laatst op een feestje waar een aantal gasten waren die zichzelf 'tuners' noemen. Je kent ze wel, die mannen die van tupperware en lampjes houden. Had geen zin in de discussie, dus maar gezegd dat ze de snelste auto uit de vriendenclub mochten inzetten. Ook tegen een kratje bier. Komen ze met een getunede Clio V6 aan... ben niet verder dan z'n 2 geweest :z Denk je er vanaf te zijn. "Jaaaaa, maar als er bochten in de weg zitten dan wint een auto altijd". Zucht.... -O-

dat van die bochten is ook niets van waar, als je een supersport op goed rubber tegen een achterwielaangedreven auto op goed rubber zet, wint de auto, maar zo'n clio op zomerbandjes van 100 euro per stuk verliest het nog steeds van een ss met goeie wegbanden... en dan nog, al zou die clio sneller in de bochten zijn, de gemiddelde diversion rijdt dat gat wel weer dicht op de rechte stukken :')
 
Gisteren een of andere snelle Golf station. Het leuke is dat ik m'n motor nog aan het inrijden ben, dus ik mag niet boven de 4 a 5000 toeren komen. Dus het leek nog een beetje spannend voor hem _O- Nah, heeft ie een mooi verhaal: ik kan bijna een motor bijhouden 8-)
 
Irritant die ventjes. Was laatst op een feestje waar een aantal gasten waren die zichzelf 'tuners' noemen. Je kent ze wel, die mannen die van tupperware en lampjes houden. Had geen zin in de discussie, dus maar gezegd dat ze de snelste auto uit de vriendenclub mochten inzetten. Ook tegen een kratje bier. Komen ze met een getunede Clio V6 aan... ben niet verder dan z'n 2 geweest :z Denk je er vanaf te zijn. "Jaaaaa, maar als er bochten in de weg zitten dan wint een auto altijd". Zucht.... -O-

Ja, precies... _O- tupperware, taartscheppen
en goeikope neonslierten onder de automat gids geshopte bodykit.
En maar smoezen verzinnen die mannen.

"Jaaaa... Maar als ik geen last had gehad van turbo lag, dan..."
"Jaaaa... Maar op het circuit rijd ik je zoek!"
"Jaaaa... Maar ik heb nu m'n NOS er nog niet op gebouwd!"
"Jaaaa... Maar als ik gewoon een snelle auto had gehad, dan..."

Okee, die laatste dan niet. O-)

FACE IT, FUCKER!!! YA LOST!!!
 
Ik was laatst niet aan het opletten ('sochtends voor 8u voor 't stoplicht aan 't slapen) en werd er nogal uitgetrokken door een of andere benz.
Ach goed, ik heb de beste man voorgelaten de oprit van de snelweg op, daar hij zulke moeite zat te doen om voor te blijven :)

Later op de snelweg met 160km/u achter hem aan op de linkerbaan, mooi handig, meneer seinde al het overige verkeer de linkerbaan af en ik was mooi vlot op 't werk :+
 
Ook zo dodelijk vermoeiend als de discussie ontstaat over vermogen per motorinhoud…

Hoeveel vermogen heeft die motor van jou nou dan?
-Zoals ie er nu bijstaat ongeveer 190PK.
190??? Wat voor een motorinhoud heb jij dan?
-1300 cc.
Dan kun jij never 190PK hebben.
-Nee, okee, het zullen er 191 zijn. :+
Een twee liter turbo blok in de gemiddelde af-fabriek auto komt met moeite aan de 200PK. Dan zou jij met een 1.3 bijna hetzelfde genereren? No way. (gnuif gnuif, hoofd schudden, slok van biertje nemen)
Heb je er (en dan komen de moeilijke termen die ze bij Pimp my Ride hebben gehoord) geforceerde inductie opgebouwd?
-Nee. Alleen een K&N filterje en een open brulpijp.
Op hoeveel overdruk loopt je blok?
-Eh… Ik zeg net dat ik niet met “geforceerde inductie” rij.
Maar wel cold air intake dus.
-Nee. Alleen een ander luchtfilter dat gewoon in het normale luchtfilterhuis zit.
Dan moet je in ieder geval het motormanagement en de ECU hebben aangepast. Injectoren aangepast ofzo… Brandstofpomp upgrade…
-Nope. Niets van dat alles.

Ik loog. Schijnbaar. Of ik wist niet waar ik het over had. Schijnbaar… :’)
 
Hier is het niet zo moeilijk om een motor er uit te trekken, ik zoek gewoon een lessert op zo'n 250cc-tje, de standaard automotor hier is geen 1.4 maar een 3.8 (Holden) of 4.0 (Ford) , dat wil wel dus! ;)
 
Ook zo dodelijk vermoeiend als de discussie ontstaat over vermogen per motorinhoud…

Hoeveel vermogen heeft die motor van jou nou dan?
-Zoals ie er nu bijstaat ongeveer 190PK.
190??? Wat voor een motorinhoud heb jij dan?
-1300 cc.
Dan kun jij never 190PK hebben.
-Nee, okee, het zullen er 191 zijn. :+
Een twee liter turbo blok in de gemiddelde af-fabriek auto komt met moeite aan de 200PK. Dan zou jij met een 1.3 bijna hetzelfde genereren? No way. (gnuif gnuif, hoofd schudden, slok van biertje nemen)
Heb je er (en dan komen de moeilijke termen die ze bij Pimp my Ride hebben gehoord) geforceerde inductie opgebouwd?
-Nee. Alleen een K&N filterje en een open brulpijp.
Op hoeveel overdruk loopt je blok?
-Eh… Ik zeg net dat ik niet met “geforceerde inductie” rij.
Maar wel cold air intake dus.
-Nee. Alleen een ander luchtfilter dat gewoon in het normale luchtfilterhuis zit.
Dan moet je in ieder geval het motormanagement en de ECU hebben aangepast. Injectoren aangepast ofzo… Brandstofpomp upgrade…
-Nope. Niets van dat alles.

Ik loog. Schijnbaar. Of ik wist niet waar ik het over had. Schijnbaar… :’)
Die kids hebben toch ook smartphones. Laat 't ze googlen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan