Z1000 going Café

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ik vond dat het eens tijd werd een eigen topic te starten over mijn Z1000.

Ik heb deze motor gekocht in 1999, een week nadat een zekere eikel op het idee kwam mijn vorige Z in de fik te steken.

Toen ik hem kocht stond hij er zo bij :9~
full
 
Na 1,5 jaar reed ik hem in een Alpha 164 en was de tank flink gedeukt en de vork naar god.

Deuken weggeplamuurd en een andere vork er ingehangen van een Fazer 600 met 16` wiel. Omdat de uitlaat erg veel herrie maakte heb ik er een andere ondergehangen.
 
Na uiteindelijk het spuitwerk gedaan te hebben en dyna kitje er in te hebben gezet was dit het resultaat

full
 
Ik heb een pc-crash gehad en had alleen nog maar kleine foto´tjes over :?

Maar goed... Tijdje op rondgereden, maar vond eigenlijk altijd al de vork nogal ielig.
Vorig jaar dus een vork van een Honda Fireblade SC28 er in gezet. Was meteen al een stuk beter en het remde nu tenminste zoals zou horen.
Bij Willem Hendriks ook meteen een 4-1 gemodificeerde Marving gekocht toen ik daar was voor e.e.a. Doordat de Blade vork vrij kort is had ik de 4cm extra grondspeling die de Marving opleverde wel nodig ook.

Dit is zoals hij er nu bij staat. Alleen laatst nog even tellers geplaatst.

full
 
Laatst bewerkt:
Het rijd lekker, hij is fel genoeg, maar ik wil eigenlijk iets anders.
Omdat het geen optie is een andere motor te kopen, lees minder werk door crisis, dus verbouwen.
Ik ben flink aan het zoeken geweest om inspiratie op te doen en vond dit :9~ :9~ :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Er zijn een aantal dingen die iig anders worden. De accu moet onzichtbaar, de café seat 1 streep korter, de blade vork blijft want die is een stuk dikker en de Marving 4-1 blijft ook i.v.m. de grondspeling.

De afgelopen twee maanden ben ik aan het zoeken geweest naar goodies om dit te realiseren en ben al best opgeschoten :)

Zal morgen even foto´s plaatsen van wat is binnengekomen 8-)

Nu eerst ff pitten :Z :z
 
Laatst bewerkt:
Ha! nog een Z *O*

wat ga je doen met je achtervork, die mag een stuk dikker met zón Blade voorvork er in :Y
 
Heb nog een mooie fireblade sc28 achterbrug met zxr velg voor je.
[afbeelding]

SC28 brug heb ik idd overwogen en ook bijna gekocht, maar dan moest ik te veel aan het frame aanpassen aangezien hij iets van 25mm te breed is.
Ik heb bij roukama een brug van een suzuki RF900 gekocht. Die heeft een inbouwmaat van 22 cm waar ik maximaal 23 kwijt kan. Waarschijnlijk hoef ik dan alleen een offset tandwiel aan het blok te prutsen. Moea, zie ik dan wel.
Eerst maar even wachten of de pakjesmannen. Er komen er drie binnenkort. :P
 
Laatst bewerkt:
btw, is het trouwens mogelijk het goud-geannodiseerde van de vorkpoten af te polijsten of wordt dat spuiten? Is van dichtbij nl niet echt netjes meer...
 
Dat geannodiseerde kan je er heel makkelijk af krijgen, Je legt je voorvork in een bad met soda dan gaat het er vanzelf af. Kost wel veel tijd. Ik heb wel eens loog gebruikt en toen ging het vele malen sneller. Loog kan wel het aluminium aantasten als je het te lang erin laat zitten maar dat is een kwestie van opletten en de loogconcentratie niet te hoog maken.
 
Dat geannodiseerde kan je er heel makkelijk af krijgen, Je legt je voorvork in een bad met soda dan gaat het er vanzelf af. Kost wel veel tijd. Ik heb wel eens loog gebruikt en toen ging het vele malen sneller. Loog kan wel het aluminium aantasten als je het te lang erin laat zitten maar dat is een kwestie van opletten en de loogconcentratie niet te hoog maken.

Is dat gewoon soda van de supermarkt
en de mengverhouding
en dan bijvoorbeeld een nacht er in laten staan

*D
 
Ik heb eens een velg van een fiets zo gedeanodiseerd. Daar zat een matte dikke laag op. Met gewone soda schoot het niet echt op. Toen heb ik wat loog gebruikt. Ik schat een 200ml op 25 liter warm water en toen begon de pret. Het werd een bruisend bad en in een uur of 2 was de velg helemaal glanzend. Dus soda werkte niet echt goed in mijn geval.
 
Vanmiddag even wat plaatjes gemaakt van reeds binnengekomen goodies :P

plug & play plunjer voor ombouwen naar hydraulische koppeling

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan