Z1000 going Café

Twee mooie ohlins shocks erop!

Helemaal mee eens, maar doordat het frame gericht moest worden is de buidel wat leeg geworden. Ik maak het eerst af met de koni's die ik heb liggen en dan ff sparen voor een paar mooie duo's.
Fist things first.

Net een paar beugels gemaakt voor de zedbut.
Ik wil hem naar voren toe openklapbaar hebben (eventueel met gasveer :P )


full
 
Laatst bewerkt:
Deze is voor de achterkant waar de zedbut op moet rusten, uiteraard met rubber ertussen. Aan de onderkant van de beugel komt een rvs valraamslotje om hem te vergrendelen.

full


Als alles is vast gelast alleen nog een beugeltje die achter het slotje valt

De rest van de beugels, voor de bevestiging van de gelijkrichter die voor het blok en onder het balhoofd komt, voor elektra bodemplaat onder het zadel, en voor de bevestiging van het startrelais zijn klaar.

Jammer dat ik zelf niet kan lassen '(
 
Laatst bewerkt:
En dan heb ik een paar Z1000 zijkappen, accubak en een verzaagde (korte) kont in de verkoop ;)

full
 
Laatst bewerkt:
maar eens een begin gemaakt met de voorvork. Ik vond het goudbruine van honda een nogal vies kleurtje bovendien zag het er alles behalve schoon uit.
Ik had al e.e.a. gelezen over dé-anodiseren maar daaar had ik niet zo'n zin in dus ben ik de onderpoten te lijf gegaan met een rvs staaltol, een schuurmachientje, schuurpapier p240 en p500. Een langdurig klusje om de ribbels uit het aluminium te schuren maar het resultaat na twee uurtjes vlijtig bezig mag er zijn.
Morgen even p1000, p1500 en p2000 scoren bij de verfhandel en dan weer verder :)

full
 
Laatst bewerkt:
het resultaat tot nu toe *O*

full


Eens kijken of ik het straks ergens kan polijsten.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is dat ik straks steeds de poten kan blijven poetsen om het mooi te houden.
Zou blanke lak een oplossing zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Sluit me bij de vorige spreker aan, geen blanke lak doen, als je het 1 keer netjes hebt is het eenvoudig bij te houden met belgom alu. :W
 
Ziet er goed uit! Sluit me bij de vorige spreker aan, geen blanke lak doen, als je het 1 keer netjes hebt is het eenvoudig bij te houden met belgom alu. :W

Ik ben er inmiddels uit wat betreft blanke lak.
Bij houtwerk wordt voor een goede hechting van verf/lak de ondergrond "ingekrast" met schuurpapier. doe je dit niet, dan laat de verf op een gegeven moment los. Vooral met hoogglans aluminium zal lak in welke vorm dan ook niet hechten en in het begin alleen blijven zitten omdat het als een soort hard geworden huls om de vorkpoot zit. Het zal dus altijd los bladderen ;(

dat wordt dus poetsen ;)
 
Ik heb afgelopen paar dagen de bevestigingspunten van de duo-shocks aan het frame geregeld bij metaalwinkel en die voor op de achterbrug gemaakt van 8mm aluminium.
Vanmiddag ff een uurtje zitten klooien aan beugels voor o.a. het achterlicht en zo.
Van de week nog ff een paar bussen laten draaien voor het voorwiel en de ophanging van de rem-schakelset.

Langzaam maar gestaag...

Foto's volgen ;)
 
ja weet ik, maar vergeet telkens me telefoon voor foto's... ;(


o.a. de beugels voor ophanging van de achterveren zijn klaar.
Ik heb voor bevestiging op de achterbrug 8,5 cm gemeten van de achterkant van de brug tot aan de bevestigingsogen van de veren.
Als ik nu ga meten vanaf de ogen waar de achterbrug in het frame hangt tot aan de ogen waar de veren mee aan het frame vastzitten, meet ik een verschil van 3,5 mm.
Achterbrug zit er 100% recht in.

Kan het zijn dat ze in de kawafabriek niet naukeurig zijn met het in elkaar lassen van het frame?

Alle ogen die ik heb gemaakt voor bevestiging zijn op de mm naukeurig.
Ik heb alles wat ik heb gemaakt iets van 6 x nagemeten maar dat is allemaal goed.

Iemand hier ervaring mee? Leo, Chris, Ton?
 
sub scheef ? (scheluw)

ik heb ook zoiets..

alleen bij het zadel...heb een plankje boord,als mal liggen maar die is ook zo scheeff als de pest.. :?
 
gaat om deze achtervork toch?[afbeelding]


als ik het goed begrijp meet je dus verschil vanaf de as/scharnierpunt van het frame tot aan de bevestigingspunten van de schokkers op de achterbrug?

als je de losse brug zelf meet, links en rechts en van voor naar achter zijn beide kanten gelijk?

meet je buitenkant frame bij de as tot aan schokker bevestiging? En hoe zit het tot aan achterkant achterbrug?

zitten aan beide kanten de bussen / lagers in de achterbrug voor de as? (ik vraag het maar... :+ )

fotos zouden helpen... -O-
 
Laatst bewerkt:
gaat om deze achtervork toch?[afbeelding]


als ik het goed begrijp meet je dus verschil vanaf de as/scharnierpunt van het frame tot aan de bevestigingspunten van de schokkers op de achterbrug?

als je de losse brug zelf meet, links en rechts en van voor naar achter zijn beide kanten gelijk?

meet je buitenkant frame bij de as tot aan schokker bevestiging? En hoe zit het tot aan achterkant achterbrug?



zitten aan beide kanten de bussen / lagers in de achterbrug voor de as? (ik vraag het maar... :+ )

fotos zouden helpen... -O-

gaat om deze achtervork toch?


Yep, gaat om die achterbrug. Lagers, bussen zitten er in.

als ik het goed begrijp meet je dus verschil vanaf de as/scharnierpunt van het frame tot aan de bevestigingspunten van de schokkers op de achterbrug?

Yep

als je de losse brug zelf meet, links en rechts en van voor naar achter zijn beide kanten gelijk?

Kzal morgen eens meten en meteen wat foto's maken. Moet ik sowiezo doen want ik loop achter |(

Eerst maar es ff slapuh.
:W
 
Laatst bewerkt:
rob..wat voor rem/schakelset heb je ?
en hoe is die bevestigd ?

Setje komt van een GSXR1000 K3/K4

Ik heb 4 ogen laten draaien (moet ik nog ophalen) met een plat kantje in de bolling, 15mm dik, 32mm doorsnee en een gat van 10 mm voor de bouten. De platte kant is omdat dat makkelijker is op zn plek te houden met lassen. komt wel nog een schetsplaat tussen om ze onder een mooie hoek tov het frame te zetten.

full


Voor de bevestiging van de achterknippers gebruik ik zefde soort ogen en die komen boven de achterveren
 
Laatst bewerkt:
vanuit de oorspronkelijke originele achterbrug ophanging (en deze kan niet anders dan recht in het frame zitten)

full
 
Laatst bewerkt:
tot de bovenkant van de ophanging van de veer aan het frame

full


de andere kant heb ik niet op foto maar aan de ene kant meet ik 42 cm en aan de andere kant 42,4.
Op de achterbrug heb ik alles goed staan

Het verschil is dus maar 4 mm, maar toch...

kan dit kwaad?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan