1 jaar na behalen rijbewijs pas de weg op?

Heb ik destijds ook gedaan, niet te veel over nadenken, opstappen met droog weer en lekker gaan rijden, alleen dan krijg je ervaring.
 
En?????????
Lekker proefgereden afgelopen weekend of was het te slecht weer.

Oh,topic was van afgelopen weekend zie ik nu.
Dan komend weekend maar :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het probleem, ik had een half jaar niet gereden na mijn rijexamen (sept. '11) en ik kneep 'm ook een beetje voor mijn eerste rit... Maar toch maar in februari '12 een motor gekocht in Tilburg, en terug naar Amsterdam gereden. Het vroor vreselijk dus dat maakte het extra spannend :) Maar, netjes thuisgekomen en dus meteen een paar uur flink doorgereden. Ik zeg: gewoon gaan! Voorzichtig doen en rustig rijden, geen rare trucs uithalen, maar gewoon lekker rijden!

Misschien even een leeg parkeerplaatsje opzoeken en een paar van je AVB-oefeningen herhalen? Maar dan zonder pionnen en mensen die in je oor schreeuwen met zo'n intercom etc. oftewel gewoon lekker spelen, gewoon voor jezelf en omdat het kan. Geniet ervan!
 
Ik heb samen met mijn instructeur soms een soort "recap day" waar ik nog even de kleine kneepjes van het vak doorneem, simpele dingen zoals hoe je kijkt als je door een bocht gaat en de bijzondere handelingen nog een keer herhalen. kan sowieso geen kwaad omdat de meeste les motoren makkelijk sturen en je nieuwe motor wellicht heel anders reageert en stuurt.
 
Ik zou gewoon zelf gaan rijden zonder opfrislessen of zo.maar tijdens de proefrit is het misschien wel handig als er iemand meegaat die ook op de motor kan rijden. Jij bent waarschijnlijk heel veel met jezelf en het rijden bezig. Een ander kan dan rijden en letten op rammeltjes, kraakjes, werking van koppeling en bak etc.... De dingen waar je eigenlijk een proefrit voor maakt.
 
Wat leuk dat jullie nog reageren! DE proefrit staat gepland voor dit weekend. Nu nog ff duimen voor droog weer!
 
Wat leuk dat jullie nog reageren! DE proefrit staat gepland voor dit weekend. Nu nog ff duimen voor droog weer!






Ben bang dat dat er niet in zit. Maar dat maakt toch ook niks uit?
Oké, het bochtenwerk zal niet meteen een reactie op het 'Knee down' topic bewerkstelligen, maar vroeg of laat moet je toch bij/in nat weer rijden.
Als de banden goed zijn is er zoveel niet aan de hand. En je zoekt gewoon een redelijk rustige weg op, geloof me; zoveel kan er niet gebeuren.
Als je geen goed gevoel mét de motor binnen 500 meter hebt krijg je dat toch nooit, dan wordt het toch nooit 'jouw' motor.

Veel succes.
 
Ben bang dat dat er niet in zit. Maar dat maakt toch ook niks uit?
Oké, het bochtenwerk zal niet meteen een reactie op het 'Knee down' topic bewerkstelligen, maar vroeg of laat moet je toch bij/in nat weer rijden.
Als de banden goed zijn is er zoveel niet aan de hand. En je zoekt gewoon een redelijk rustige weg op, geloof me; zoveel kan er niet gebeuren.
Als je geen goed gevoel mét de motor binnen 500 meter hebt krijg je dat toch nooit, dan wordt het toch nooit 'jouw' motor.

Veel succes.


Mij maakt het ook niet uit, maar ik krijg de motor niet mee van de verkoper als er sprake is van een nat wegdek :-(
 
Later dan laat, maar toch een update voor de geïnteresseerden:
Ik heb een motor gekocht, eindelijk!! Proefrit ging goed, eerst beetje onwennig de straat uit, toen even rustig door een woonwijk en toen kwam het gevoel heel snel weer terug. Nachtje erover geslapen en het ding toen naar huis gereden. Beetje met klemvaste handjes op de snelweg, maar geen onveilig gevoel.
En nu staat ie te glimmen in de garage :-)
Morgen de verzekering overzetten, en dan gaan genieten van het mooie weer!!
 
Goed bezig :)

Veel plezier en geniet er van.

Dat heb ik, samen met heel veel anderen, vandaag al weer gedaan...

Het was weer heel veel :W onderweg :)
 
Had vandaag soms het gevoel dat ik steeds in een veel te lage versnelling bleef rijden, je kreeg gewoon geen tijd om te schakelen/koppelen omdat er steeds :W moest worden.
Wel lekker btw :)
Maar Ronja heb je die CBR gekocht of iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Een VFR :-)

Toen ik gisteren voor het eerst met mijn eigen motor over de weg reed, ook mijn eerste zwaai uitgedeeld :-) TROTS dat ik me voelde hehehehe!
 
als je zo twijfelt zou ik toch bij een rijschool vragen of je niet even een uurtje kan rijden met instructeur.

Kost wat maar je krijgt alles weer even te horen en je kan ongestoord oefenen (al is het al op het terrein zelf).

Ben zelf nadat ik ongeveer 2 maanden me rijbewijs had begonnen op een GSXR 750. Niet de ideale beginnersfiets maar alles is goed gekomen.
Het zit tussen je oren en zoals ze zeggen je verstand zit in je rechterhand.


Edit,

zie net dat je een motor hebt aangeschaft, Veel plezier ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan