400.000 km met een Goldwing zijspan

Mr4Speed

MF'er
13 aug 2012
181
105
Asten
Hoi allemaal
dit leek me wel het vermelden waard;
Rinie Kandelaars, vader van mijn beste maat, heeft zn zijspan al een jaar of 30 en zit tegen de 400.000 km aan. Op lpg. Bijgevoegd een fotootje van de motor in huidige staat.
De motor is al een paar keer optisch gerestaureerd en om ongeveer de ton moeten de koppen gedaan worden.

Groet,
Marcel
full
 
Respect *D


Hoewel het altijd nog gekker kan, Bachus had er 578.000 km op staan...
 
Laatst bewerkt:
578.000??? Dan heeft ie wat uurtjes op de motor gezeten!!
Heb je foto's van die motor? ( of een linkje )
 
Rinie Kandelaars, vader van mijn beste maat, heeft zn zijspan al een jaar of 30 [afbeelding]

Hmmm... volgens mij heeft de zoon van Rinie een aantal jaren terug mijn GL1100 + EML overgenomen. Rinie was er bij en heeft toen nog proefgereden...

Ik ben wel benieuwd of m'n oude GL nog op de weg is, en hoe deze er nu uitziet...
 
Hoi allemaal
dit leek me wel het vermelden waard;
Rinie Kandelaars, vader van mijn beste maat, heeft zn zijspan al een jaar of 30 en zit tegen de 400.000 km aan. Op lpg. Bijgevoegd een fotootje van de motor in huidige staat.
De motor is al een paar keer optisch gerestaureerd en om ongeveer de ton moeten de koppen gedaan worden.

Groet,
Marcel [afbeelding]


Respectabele kilometerstand. Met een GL1000 kun je dat met fatsoenlijk gedrag wel verwachten. Mijn GL1000K3, aangekocht in 1980 met 4.000 op de teller wordt momenteel gesloopt met een kilometerstand van 514.000 (400.000 met zijspan). Een motorblok wat volgens de vorige eigenaar net 20.000 pas heeft gedraaid bouw ik niet meer in. Ik hoop dat mijn nog oudere CB750A als toekomstige zijspansleper ook zo'n kilometerstand zal uithouden.
Een vriend van mij benadert nu met zijn GL1000K0 met zijspan ook de 400.000

met vriendelijke groet
 
Respectabele kilometerstand. Met een GL1000 kun je dat met fatsoenlijk gedrag wel verwachten. Mijn GL1000K3, aangekocht in 1980 met 4.000 op de teller wordt momenteel gesloopt met een kilometerstand van 514.000 (400.000 met zijspan). Een motorblok wat volgens de vorige eigenaar net 20.000 pas heeft gedraaid bouw ik niet meer in. Ik hoop dat mijn nog oudere CB750A als toekomstige zijspansleper ook zo'n kilometerstand zal uithouden.
Een vriend van mij benadert nu met zijn GL1000K0 met zijspan ook de 400.000

met vriendelijke groet

hmm
mijn kawa zephyrtje hoop ik bij een huidige stand van 55.000 km ook niet meer van een ander blok te moeten voorzien.
Alhoewel er ligt er nog een met 50.000 km voor gebruik te wachten.
Dus van span veranderen is niet perse meer noodzakelijk.
Om nu beide blokken op te rijden verwacht ik met mijn eigen km stand niet meer
 
Hmmm... volgens mij heeft de zoon van Rinie een aantal jaren terug mijn GL1100 + EML overgenomen. Rinie was er bij en heeft toen nog proefgereden...

Ik ben wel benieuwd of m'n oude GL nog op de weg is, en hoe deze er nu uitziet...


Goeiemorgen! Mario rijdt er nog steeds met veel plezier mee rond; ik zit regelmatig in 't bakkie. Hij heeft er een maand of 3 geleden LPG ingebouwd;
Ik zal hem de groeten van je doen! Vind ie leuk.
 
Hoi corrosie,
Ik plaats vh weekend ff wat fotos voor je van mijn span. Op onze site(wel wat verouderd) staan al wat fotos bij de kop fotos, zwarte woud. Heb er inderdaad korte tijd geleden lpg ingebouwd, verder heb ik er best veel aan verandert, er staat een nieuw kapje op het span, de radio en zo zijn verwijderd en er zitten weer de originele klokjes op, enz
Ik rijd er met heel veel plezier op, we rijden zo'n 10 runs met gehandicapten per jaar.
Ook heb ik er sinds kort een trekhaak opgebouwd en een aanhangertje gekocht.
Samen met mr4speed heb ik hem enkele jaren geleden in duitsland moeten repareren na een kapotte koppakking op vakantie maar dit kan mr4speed leuker vertellen dan ik. Dus mr4speed......brand los
 
Laatst bewerkt:
Laat ik het verhaal in 't kort beginnen ( en in 't weekend plaats ik foto's )
Mario is m'n beste maat; en beste maten staan voor elkaar klaar; altijd en overal.
Dus...hij belde me een jaar of 3 geleden op, in 't pinksterweekend, dat ie met een kapotte koppakking langs de kant van de weg stond....of ik 'm kon komen halen!!!
Staat die grapjas in 't Zwarte Woud.
Dus...zaterdagmiddag geprobeerd om een aanhanger of autoambulance te regelen...niet gelukt helaas.
Dus toen had ik als idee om onderdelen te regelen en dan de koppakking gewoon in 't Zwarte Woud te vervangen en dan terug te rijden! Dus Mario en Ria zijn teruggekomen met een auto van de ADAC en Mario en ik zijn zondag's weer teruggereden met een koppakkingset.
Deel2 van het verhaal komt vanavond, met foto's!!!!

p.s....Mario....ik zou het zo weer doen!
 
Hoi corrosie,
Ik plaats vh weekend ff wat fotos voor je van mijn span. Op onze site(wel wat verouderd) staan al wat fotos bij de kop fotos, zwarte woud. Heb er inderdaad korte tijd geleden lpg ingebouwd, verder heb ik er best veel aan verandert, er staat een nieuw kapje op het span, de radio en zo zijn verwijderd en er zitten weer de originele klokjes op, enz
Ik rijd er met heel veel plezier op, we rijden zo'n 10 runs met gehandicapten per jaar.
Ook heb ik er sinds kort een trekhaak opgebouwd en een aanhangertje gekocht.
Samen met mr4speed heb ik hem enkele jaren geleden in duitsland moeten repareren na een kapotte koppakking op vakantie maar dit kan mr4speed leuker vertellen dan ik. Dus mr4speed......brand los

Op de foto's van je homepage is hij nog goed herkenbaar :-)
Leuk dat je er plezier van hebt. Sinds hij is verkocht, mis ik hem stiekem toch wel regelmatig...
 
Hoi allemaal
dit leek me wel het vermelden waard;
Rinie Kandelaars, vader van mijn beste maat, heeft zn zijspan al een jaar of 30 en zit tegen de 400.000 km aan. Op lpg. Bijgevoegd een fotootje van de motor in huidige staat.
De motor is al een paar keer optisch gerestaureerd en om ongeveer de ton moeten de koppen gedaan worden.

Groet,
Marcel [afbeelding]

Aan de foto's te zien een échte liefhebber,.....een brikker dus.
vraagje bij die eerste foto....
wat is dat voor een motor die er achter staat ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan