Circuitbanden-Topic

Heb even jullie advies nodig met betrekking tot een aantal banden :)
Ik rij nu op straat bandjes die ook wel geschikt zijn voor een circuitdagje. Maar ik heb toch liever wat meer grip marge om eventuele foutjes wat minder hard af te straffen :X Ik rij geen wereld tijden maar het tempo begint er wel steeds iets beter in te komen.

Pirelli Superbike pro - hard en gaan lang mee, en lees er niet al te veel goede verhalen over
Pirelli Supercorsa - veel grip (nog te veel voor mijn tempo) en slijten hard.
Metzeler Racetec Interact K2 - zelfde opgebouwd als de supercorsa, maar gaan iets langer mee?
Dunlop GP racer - veel grip maar gevoelig voor bandendruk
Continental - niet veel over te vinden, behalve een wiebelig karkas :?

Nu zoek ik eigenlijk iets wat niet binnen een circuitdag ver op is, en toch een redelijke marge van grip levert.

ps: waarom zijn de slick versies (van dezelfde compound) vaak een stuk goedkoper? Op een metzeler k2 scheelt het direct een paar tientjes.
 
Heb even jullie advies nodig met betrekking tot een aantal banden :)
Ik rij nu op straat bandjes die ook wel geschikt zijn voor een circuitdagje. Maar ik heb toch liever wat meer grip marge om eventuele foutjes wat minder hard af te straffen :X Ik rij geen wereld tijden maar het tempo begint er wel steeds iets beter in te komen.

Pirelli Superbike pro - hard en gaan lang mee, en lees er niet al te veel goede verhalen over
Pirelli Supercorsa - veel grip (nog te veel voor mijn tempo) en slijten hard.
Metzeler Racetec Interact K2 - zelfde opgebouwd als de supercorsa, maar gaan iets langer mee?
Dunlop GP racer - veel grip maar gevoelig voor bandendruk
Continental - niet veel over te vinden, behalve een wiebelig karkas :?

Nu zoek ik eigenlijk iets wat niet binnen een circuitdag ver op is, en toch een redelijke marge van grip levert.

ps: waarom zijn de slick versies (van dezelfde compound) vaak een stuk goedkoper? Op een metzeler k2 scheelt het direct een paar tientjes.

Ik doe een 3-tal dagen met een R10 en hebben voldoende grip.

Ik vermoed dat de banden goedkoper zijn omdat er maar een enkele compound hebben ipv 2 tot 5 voor de straat en omdat er voor slicks misschien minder onderzoek moet gestoken worden in de effecten van de groeven.
 
Ik doe een 3-tal dagen met een R10 en hebben voldoende grip.

Ik vermoed dat de banden goedkoper zijn omdat er maar een enkele compound hebben ipv 2 tot 5 voor de straat en omdat er voor slicks misschien minder onderzoek moet gestoken worden in de effecten van de groeven.
Goeie tip, eens even zoeken naar wat informatie/reviews :) thanks
 
Even mijn ervaringen over de Bridgestone R10 type 3:

Erg goede band, ik was wat bang voor de slijtage maar doen het vooralsnog erg goed.
4 band: 3dgn Val du vienne+1dag Mettet+1dag ZAC Assen (denk dat ik hem er 16 mei ook onder laat zitten.)
achterband: 1ste band na 2 dgn gewisseld uit voorzorg maar was nog erg goed. 2de achterband zit er 1 dag vdv op, 1 dag mettet en 1 dag assen ZAC, die is nu wel an zijn einde bijna.

Heb gereden met 2.1 en 1.9 achter warm gemeten. dit is niet het advies van bridgestone, maar goed hiermee reed ik goed en was er een nette slijtage.

Iemand andere ervaringen ermee???
 
voor de liefhebbers heb ik nog een setje Bridgestone V01 slicks te koop.
voorband (120/600) is 4 sessies gebruikt en ziet er nog toppie uit, de achterband (190/650) is nieuw.
200,- voor de set. kan ze meenemen bij de volgende ZAC dag.

Op zich doen ze het best goed die V01's maar ik krijg de vering niet optimaal voor ze. de achterband blijft uitstapjes doen bij mij en dat werkt niet goed voor mn vertrouwen. qua tijden rij je dan nog 46-ers op Assen (en had beter gekunt) dus echt een probleem is het ook weer niet.
maar toch stap ik terug naar de (fakking dure pfff) Pirelli's. never change a winning team :)
 
Even mijn ervaringen over de Bridgestone R10 type 3:

Erg goede band, ik was wat bang voor de slijtage maar doen het vooralsnog erg goed.
4 band: 3dgn Val du vienne+1dag Mettet+1dag ZAC Assen (denk dat ik hem er 16 mei ook onder laat zitten.)
achterband: 1ste band na 2 dgn gewisseld uit voorzorg maar was nog erg goed. 2de achterband zit er 1 dag vdv op, 1 dag mettet en 1 dag assen ZAC, die is nu wel an zijn einde bijna.

Heb gereden met 2.1 en 1.9 achter warm gemeten. dit is niet het advies van bridgestone, maar goed hiermee reed ik goed en was er een nette slijtage.

Iemand andere ervaringen ermee???


kun je deze met de sc2 diablo van pirelli vergelijken ?
 
voor de liefhebbers heb ik nog een setje Bridgestone V01 slicks te koop.
voorband (120/600) is 4 sessies gebruikt en ziet er nog toppie uit, de achterband (190/650) is nieuw.
200,- voor de set. kan ze meenemen bij de volgende ZAC dag.

Op zich doen ze het best goed die V01's maar ik krijg de vering niet optimaal voor ze. de achterband blijft uitstapjes doen bij mij en dat werkt niet goed voor mn vertrouwen. qua tijden rij je dan nog 46-ers op Assen (en had beter gekunt) dus echt een probleem is het ook weer niet.
maar toch stap ik terug naar de (fakking dure pfff) Pirelli's. never change a winning team :)

toch een kwestie van gevoel en vertrouwen ?

:Y
 
gelijk maar bij deze een vraag ,


welke slick van pirelli is de juiste opvolger vanuit de sc2 diablo supercorsa ?

greets hjm
 
gelijk maar bij deze een vraag ,


welke slick van pirelli is de juiste opvolger vanuit de sc2 diablo supercorsa ?

greets hjm
Dat is de Superbike toch :?

-------

Denk dat ik voor de Continental raceattack mediums ga. Betaalbaar en bieden meer dan voldoende grip voor mijn tijden. Prijsverschil tussen de semi-slicks en slicks is hetzelfde. Na even gezocht naar info op dit forum, blijkt dat wel hetzelfde rubber wordt gebruikt in beide versies. Welke zou ik het beste kunnen gebruiken, de slick of de semi :? heb de beschikking over bandenwarmers en een deftige shock.
 
Laatst bewerkt:
toch een kwestie van gevoel en vertrouwen ?
:Y

jep, denk het wel ja. heb al eerder met BT003's gereden en die deden het ook niet voor me. denk dat de Bridgestones een harder karkas hebben waardoor je je vering toch heel anders moet zetten. maar moet ook toegeven dat het voor een deel ook wel tussen de oortjes zit. uiteindelijk heb ik met oude BT003's nog bijna dezelfde tijden gereden als met de Supercorsa's.
 
Dat is de Superbike toch :?

-------

Denk dat ik voor de Continental raceattack mediums ga. Betaalbaar en bieden meer dan voldoende grip voor mijn tijden. Prijsverschil tussen de semi-slicks en slicks is hetzelfde. Na even gezocht naar info op dit forum, blijkt dat wel hetzelfde rubber wordt gebruikt in beide versies. Welke zou ik het beste kunnen gebruiken, de slick of de semi :? heb de beschikking over bandenwarmers en een deftige shock.


dus de superbike slick en dan als sc2 compound bestellen ?


zou dan voor de full slick gaan die kun je op je vering fatsoenlijk afstellen
dan haal je het meeste resultaat :) lijkt me :Y
 
dus de superbike slick en dan als sc2 compound bestellen ?


zou dan voor de full slick gaan die kun je op je vering fatsoenlijk afstellen
dan haal je het meeste resultaat :) lijkt me :Y
Volgens mij wel ja (check deze maar klikkerdeklik). De pro is die baksteen slick, die gaat lang mee.
Heb verder geen ervaring met de banden. Maar dit is wat ik gelezen heb tot nu toe :P
 
jep, denk het wel ja. heb al eerder met BT003's gereden en die deden het ook niet voor me. denk dat de Bridgestones een harder karkas hebben waardoor je je vering toch heel anders moet zetten. maar moet ook toegeven dat het voor een deel ook wel tussen de oortjes zit. uiteindelijk heb ik met oude BT003's nog bijna dezelfde tijden gereden als met de Supercorsa's.


vandaar mijn bovenstaande vraag ,

ik rijd geen toptijden maar ik voel met de supercorsa 's alles goed aan :Y
of ik dat gevoel ook heb met slicks vraag ik me dus af
mettet 1.19., assen 2,03. ,zolder 1.54. spa durf ik niet meer te zeggen :$
oja en ales via RA 1.33

dit jaar dan toch maar een set slicks aanschaffen ? :9

:9
 
dus de superbike slick en dan als sc2 compound bestellen ?


zou dan voor de full slick gaan die kun je op je vering fatsoenlijk afstellen
dan haal je het meeste resultaat :) lijkt me :Y

Hangt volgens mij ook een beetje van je tijden af? Je moet wel aardig doorkarren om de temperatuur er in te houden. Zo lang je niet onder de 1.50 op Assen doet heeft het volgens mij weinig voordelen.
Denk dat je beter af bent met een setje dragons of diablo's
 
Laatst bewerkt:
Hangt volgens mij ook een beetje van je tijden af? Je moet wel aardig doorkarren om de temperatuur er in te houden. Zo lang je niet onder de 1.50 op Assen doet heeft het volgens mij weinig voordelen.
Denk dat je beter af bent met een setje dragons of diablo's

:^

Al scheelt het qua aanschaf niet veel
 
Volgens mij wel ja (check deze maar klikkerdeklik). De pro is die baksteen slick, die gaat lang mee.
Heb verder geen ervaring met de banden. Maar dit is wat ik gelezen heb tot nu toe :P



over de pro had ik dat ook inderdaad gelezen

dank u voor de link :P


ik had nog wat foto's van pricken gezien mooi houding :Y :Y
 
Hangt volgens mij ook een beetje van je tijden af? Je moet wel aardig doorkarren om de temperatuur er in te houden. Zo lang je niet onder de 1.50 op Assen doet heeft het volgens mij weinig voordelen.
Denk dat je beter af bent met een setje dragons of diablo's


dat is wat ik me dus afvraag roeland ;)

verschil tussen dragons en diablo's merkte ik wel degelijk ,

tja op assen 1.50 rijden ben ik nog wel even bezig tenzij ik het licht gezien heb ;)
 
Trouwens, wil ik toch even graag weten wwaar jullie banden vandaan toveren, zelf ken ik deze sites:

https://www.mopedreifen.de/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html

http://www.dietrich.motorrad-daten.de/index.php?mode=shop_start&catID=mc&searchmode=

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/Carrito.aspx


Iemand anders nog goedkope adressen? :)


ik had ze afgelopen jaar van danielc gekocht zijn broer rijdt onk en die setjes die ik had gekocht waren meestal 4 a 6 sessie oud ;)

100 euro tot 80 euro per set
 
Laatst bewerkt:
:^

Al scheelt het qua aanschaf niet veel

Ik was 225 kwijt voor een setje dragons. Scheelt toch aardig.

dat is wat ik me dus afvraag roeland ;)

verschil tussen dragons en diablo's merkte ik wel degelijk ,

tja op assen 1.50 rijden ben ik nog wel even bezig tenzij ik het licht gezien heb ;)

Dan zou ik lekker op dragons of diablo's blijven rijden ;)

Set (120/180) Rosso Corsa's heb ik bij mopedreifen gekocht laatst. Ben ze nog niet goedkoper tegengekomen iig.

De 'oude' diablo supercorsa sc2 180/55 laatst voor 167 gezien, nu niet meer helaas.


Is nog te krijgen voor €156.13
 
Ik was 225 kwijt voor een setje dragons. Scheelt toch aardig.Dan zou ik lekker op dragons of diablo's blijven rijden ;)Is nog te krijgen voor €156.13



thybocing toch ?

heb ik in februari een pm van gehad, dan maar gelijk daar 2 setjes van bestellen dragons od diablo's, :P

en het slick verhaal voor volgend jaar maar bewaren ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan