Circuitbanden-Topic

Je moet het in de achterkant zoeken als het wijd lopen begint zodra je het gas opent. Je achterveer zit diep en bij het 1e gasgeven gaat er extra gewicht naar achter waardoor je naloop te groot kan worden en hij wijd loopt.
Achtershock 0,5mm langer maken kan al helpen. Gewoon proberen.
 
Heren,

Graag jullie advies.

Heb een leuke RSV Mille gekocht en gelijk op Supercorsa's (BSB compound) gezet om mee op het circuit te rijden. De Supercorsa's bevallen perfect, maar ik vrees dat de levensduur niet al te lang zal zijn. Ook omdat ik er mee van- en naar het circuit rijd. Dus ik zoek een bandje waarmee je qua grip leuk op het circuit kunt rijden die ook wel een poosje mee gaat, en die qua prijs ook nog leuk is.

Ik zat te denken aan Pirelli Diablo Rosso II of III's, Rosso Corsa's of eventueel Supercorsa SP.
Ik doe er geen wedstrijden, alleen voor- en vrij rijden.
Om hier even op terug te komen; de Supercorsa BSB's hebben na 3 circuitdagen en wat op-en aanrijden naar het circuit (schat zo'n 1000 km) hun beste tijd wel gehad (vooral achter).

Opvolger zal een Rosso Corsa of Metzeler K3 worden maar kwam laatst ook een actie voorbij van Dunlop Qualifier 2's voor 180 euro/set. Is dit wat en waar zijn deze mee te vergelijken?
 
Laat die Qualifiers maar mooi liggen. De Qualifier 2 is de voorloper van de Sportsmart 1 in feite. En we zijn inmiddels al weer bij de Sportsmart 2. Gewone sportband dus, niet per definitie voor het circuit. Meer iets voor een dagje Lelystad met je straatmotor ;)

Doe gewoon die Rosso Corsa's. Iedere beginnende circuitrijder die daarop rijdt is tevreden (maar je kunt er ook 1.46 mee rijden op Assen heb ik van ene WT#77 vernomen). Lijkt me de perfecte band voor jou om ook mee heen-en-weer naar het circuit te rijden. Beetje rustig aan doen op de snelweg en die slijtage is bijna verwaarloosbaar.
 
Om hier even op terug te komen; de Supercorsa BSB's hebben na 3 circuitdagen en wat op-en aanrijden naar het circuit (schat zo'n 1000 km) hun beste tijd wel gehad (vooral achter).

Opvolger zal een Rosso Corsa of Metzeler K3 worden maar kwam laatst ook een actie voorbij van Dunlop Qualifier 2's voor 180 euro/set. Is dit wat en waar zijn deze mee te vergelijken?


Wil je Dunlops neem dan de GP 211 ( of GP212) ze bevallen mij goed.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een mooie set supercorsa's te koop. 180 achter , 120 voor. Straatlegaal en een perfecte circuitband.

Pb/mail maar als je interesse hebt.

Gr.

Mark
 








Pirelli sbk sc2 1.8 bar warm van de baan gemeten. Wat is dit vreetspoor rechts? De sessie ervoor nergens last van met gelijke rondetijden.
 
Laatst bewerkt:

Hoe warm was het die dag? Ik heb afgelopen maandag de hele dag op 2.0 warm achter gereden aangezien het asfalt niet warmer werd dan 20 graden. Met deze spanning geen vreetspoor gehad (nieuwe band). Mogelijk een cold tear maar ben geen expert. Daarnaast lijkt het erop dat je veel accelereert op één deel van de band. Het is haast altijd wel een combi van meerdere factoren.
 
Laatst bewerkt:
Hoe warm was het die dag? Ik heb afgelopen maandag de hele dag op 2.0 warm achter gereden aangezien het asfalt niet warmer werd dan 20 graden. Met deze spanning geen vreetspoor gehad (nieuwe band). Mogelijk een cold tear maar ben geen expert. Daarnaast lijkt het erop dat je veel accelereert op één deel van de band. Het is haast altijd wel een combi van meerdere factoren.

23 graden asfalt temp. Wellicht heb je gelijk! De sessie ervoor was de spanning iets hoger en slijtage mooier!

Heeft iemand trouwens ervaring met ContiRaceAttack slick soft voor en achter medium? Setje kost me 242 euro. Schappelijke prijs of laten liggen en op Pirelli of Metzeler verder rijden?
 
23 graden asfalt temp. Wellicht heb je gelijk! De sessie ervoor was de spanning iets hoger en slijtage mooier!

Heeft iemand trouwens ervaring met ContiRaceAttack slick soft voor en achter medium? Setje kost me 242 euro. Schappelijke prijs of laten liggen en op Pirelli of Metzeler verder rijden?

Prima banden, heb ik altijd op mijn Mille gehad. Kon er zonder problemen 1.55 mee rijden op Assen (snelle Rusken)
 
Mensen even voor de duidelijkheid: nu niet allemaal aan de vering gaan draaien, dit is specifiek voor de Kawasaki van Pippen !

Hallo Henk,
heb je misschien de sag waarden voor een R6 uit 2007 met een K-tech Ddslite shock (95 veer) en voorvork met volledige pistonkit van KTech (ssrk met 90 veren).
 
Ik heb nog een set ongebruikte Pirelli Dragon Supercorsa's liggen, DOTxx12, al wat ouder dus. Hoe kritisch is de leeftijd bij een dergelijke band?
 
Ik heb nog een set ongebruikte Pirelli Dragon Supercorsa's liggen, DOTxx12, al wat ouder dus. Hoe kritisch is de leeftijd bij een dergelijke band?

Kan zeker nog mee gereden worden. Als ze goed gestockeerd zijn geweest uiteraard. Ik heb tot dit seizoen met dot 2012 gereden, nu zijn ze op en rij ik met recentere banden.
 
23 graden asfalt temp. Wellicht heb je gelijk! De sessie ervoor was de spanning iets hoger en slijtage mooier!

Heeft iemand trouwens ervaring met ContiRaceAttack slick soft voor en achter medium? Setje kost me 242 euro. Schappelijke prijs of laten liggen en op Pirelli of Metzeler verder rijden?

Is dit hetzelfde setje?

http://www.gp503.de/index.php/angebot-specials/contiraceattack-preisknueller-fuer-600ccm.html

Achterband heeft dot 13,dus 3 jaar oud,zou dit een probleem zijn?

Zit zelf ook aan zo'n setje te denken want mijn achterband,supercorsa BSB is op :') ,en ik neem aan dat deze raceattack achterband beter is dan een supercorsa BSB?
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een paar pirellie's over als ik mijn racekalender bekijk
Diablo super Corsa V1 180/55 sc2 149€
Diablo super Corsa V1 120/70/17 sc1-2 119€
Diablo super Corsa V2 180/60/17 sc2 199€
 
Hoe warm was het die dag? Ik heb afgelopen maandag de hele dag op 2.0 warm achter gereden aangezien het asfalt niet warmer werd dan 20 graden. Met deze spanning geen vreetspoor gehad (nieuwe band). Mogelijk een cold tear maar ben geen expert. Daarnaast lijkt het erop dat je veel accelereert op één deel van de band. Het is haast altijd wel een combi van meerdere factoren.


Jep, dit is cold tear. Band heeft wat te zacht gestaan. Met zulke baan temperaturen kun je 'm gerust op 2.0 bar laten staan, niet verlagen.

Als dan 's middags de zon flink gaat schijnen, kun je 'm altijd nog een tiende laten zakken.
 
Is dit hetzelfde setje?

http://www.gp503.de/index.php/angebot-specials/contiraceattack-preisknueller-fuer-600ccm.html

Achterband heeft dot 13,dus 3 jaar oud,zou dit een probleem zijn?

Zit zelf ook aan zo'n setje te denken want mijn achterband,supercorsa BSB is op :') ,en ik neem aan dat deze raceattack achterband beter is dan een supercorsa BSB

Onder het mom : geen nieuws,is goed nieuws :P ,heb ik een set aangeschaft,en ik moet zeggen geen spijt van :]
De banden geven veel vertrouwen,grip is prima(voelt beter dan de supercorsa bsb),stuurt precies en mooie gelijkmatige slijtage :)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Gisteren op circuit zolder gereden.
Voor mij was het de tweede dag om m'n nieuwe motor een R1 uit 2008 met een WP Closed Cartridge voor en een ttx36 shock.

Ik heb gisteren een vreetspoor ontwikkeld, met name op de rechterzijde van de band welke ik niet weg krijg. Mijn voorvering is perfect en de band ziet ook perfect uit.

Ik rij met Metzeler Racetec Slicks 120/70 K1 voor en 190/60 K2 achter. Bandenspanning was voor 2.2 en achter 1.6 warm gemeten bij een baantemperatuur tussen de 30 en 45 graden (afhankelijk of de zon door kwam). ik was begonnen met 1.9 warm, ik ben echter omlaag gegaan waardoor het vreetspoor wel minder werd.

Mijn veervoorspanning is 40mm voor en 32mm achter.

Bij de ttx rij ik met een 100kg veer (weeg zelf 88kg excl.) De veervoorspanning op de veer is 13mm.

De lengte van de shock was conform Ohlins opgave. Ik heb deze echter 1mm verlengd omdat ik veel last had van onderstuur bij het uitkomen van de bochten.

Mijn ingaande demping staat op 11 clicks en mijn uitgaande op 14 clicks.

Onderstaand de foto's van de achterband.
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Ik hoor graag jullie meningen!

groet,

Chris
 
Laatst bewerkt:
Bij mij moet mn preload achter tussen de 14 en 17mm zijn. Heb je achter ook niet veel negatief?

maar jij rijd een 1000rr ;) 13mm is opzich prima voor een 2008 r1.

ik zou het zoeken in de uitgaande demping, dat laat de slijtage ook wel beetje zien. 14 clicks is vrij los. zou het terug brengen naar 12 en kijken hoe het dan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan