Circuitbanden-Topic

Moet je er nog vanaf? Heb je pbtje gestuurd
Ik heb ook een licht gebruikte regen voorband te koop voor je, slechts 22 rondjes gereden

14063959_1141374835937521_7270083388558324796_n.jpg
 
weet misschien iemand het verschil tussen een Pirelli diablo supercorsa BSB en de sc2
De prijs is prima van een BSB band maar kan ik daar lekker mn rondjes rijden van 1:56?

alvast bedankt .
 
weet misschien iemand het verschil tussen een Pirelli diablo supercorsa BSB en de sc2
De prijs is prima van een BSB band maar kan ik daar lekker mn rondjes rijden van 1:56?

alvast bedankt .
Bsb is een sportieve straatband,de sc2 een circuit band.
Of je met een bsb een rondje van 1:56 kunt rijden kan ik je niet zeggen :) ,in ieder geval niet op spa :P

Ikzelf vind de bsb een harde tadderak,die mij te weinig vertrouwen geeft,maar ik rij uberhaupt als een zak hooi :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit jaar met een bsb band op assen gereden bij gebrek aan beter. Was eigenlijk zeer tevreden. Misschien omdat het asfalt van assen zeer veel grip biedt. Ik rij daar net onder de 2 minuten. Op zandvoort heb ik met dezelfde band 2.05 gereden. Was die dag wel wat vochtig. En ik vind zandvoort al snel glibberig bij een paar druppels. Slijtage van de bsb band is veel minder tov de sc2. Dat in combinatie met aanschafprijs maakt dat de bsb een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
 
Vorige week endurance op zandvoort gereden en aan het eind van de dag had mijn voorband een mooi spoortje (zie foto's)
Pirelli SC1 op 2.1 bar, dot 2014.
Voorheen nooit last van gehad maar heb een nieuwe achtershock gemonteerd (ktech) en deze op 296mm lengte gezet. +/- 3mm hoger dan de oude shock en 1 mm langer dan zoals die uit die Ktech doos komt.

Tijden waren gelijk, wel meer vertrouwen en zeer weinig slijtage aan de achterband.
De huidige achterband gaat nu al 4 dagen mee. 2 dagen Endurance op zandvoort (2.01), 1 dag endurance op de nurburgring (2.14) en wat half natte sessies op Assen (1.51).

Natuurlijk hartstikkelijk fijn maar ik haal zo niet de optimale grip uit mijn achterband lijkt mij toch?


Iemand tips? Teveel gewicht op de voorkant? Te lief met het gas?
Motor is stabiel op de remmen, midcorner wat problemen met een wegstappende achterkant (opgelost door wat meer rebound), bocht uit netjes op lijn en goede grip (mag wat eerder op het gas denk ik).

full
 
Sowiso moet de Pirelli slick warm tussen de 2.3 en 2.5 bar. Ook de Pirellu profoelbanden tegenwoordig minimaal 2.3 bar. Ik vertrek bijna altijd met 2.4 tot 2.5. Onder de 2.4 vind ik de sc1 en sc2 voorbanden teveel vervormen.

Achtershock gewoon 1mm inkorten om heb je een grondspeling probleem? Zoja dan de voorkant 2mm hoger zetten.
 
Laatst bewerkt:
Sowiso moet de Pirelli slick warm tussen de 2.3 en 2.5 bar. Ook de Pirellu profoelbanden tegenwoordig minimaal 2.3 bar. Ik vertrek bijna altijd met 2.4 tot 2.5. Onder de 2.4 vind ik de sc1 en sc2 voorbanden teveel vervormen.

Achtershock gewoon 1mm inkorten om heb je een grondspeling probleem? Zoja dan de voorkant 2mm hoger zetten.

Dan zal het bandenspanning geweest zijn, thanks.
Heb geen problemen met grondspeling, ik zal hem weer 1mm inkorten.
Zal dat meer grip geven achter?
 
Gisteren een heerlijke dag gehad op Zolder. Wel ontiegelijk warm.
De eerste sessie moest de nieuwe voorband, ondanks geruime tijd verwarmd in de bandenwarmer, echt nog wel ingereden worden hoor. De eerste aantal ronden ging de voorkant alle kanten op, de band was enorm aan het zoeken. Dit was met 2,1 bar warm gemeten.

Vanaf de tweede sessie ging het echt lekker, steeds wat later remmen, platter door de bochten en eerder op het gas.

Bij de middagsessies heb ik de bandenspanning verlaagd naar 2,0 voor en 1,75 achter. Dit was goed, want de banden gaven een mooie slijtage. Geen vreetsporen of zo.

De Termorace One bandenwarmers bevallen super trouwens. Ze verwarmen goed en houden de temperatuur ook mooi constant.

Al met al een geslaagde dag met de oude GSX-R 1100 gehad. Ook tussen de sessies door de nodige aandacht gehad, zo'n 1100 is geen gebruikelijke circuit fiets natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een heerlijke dag gehad op Zolder. Wel ontiegelijk warm.
De eerste sessie moest de nieuwe voorband, ondanks geruime tijd verwarmd in de bandenwarmer, echt nog wel ingereden worden hoor. De eerste aantal ronden ging de voorkant alle kanten op, de band was enorm aan het zoeken. Dit was met 2,1 bar warm gemeten.

Vanaf de tweede sessie ging het echt lekker, steeds wat later remmen, platter door de bochten en eerder op het gas.

Bij de middagsessies heb ik de bandenspanning verlaagd naar 2,0 voor en 1,75 achter. Dit was goed, want de banden gaven een mooie slijtage. Geen vreetsporen of zo.

De Termorace One bandenwarmers bevallen super trouwens. Ze verwarmen goed en houden de temperatuur ook mooi constant.

Al met al een geslaagde dag met de oude GSX-R 1100 gehad. Ook tussen de sessies door de nodige aandacht gehad, zo'n 1100 is geen gebruikelijke circuit fiets natuurlijk.

Welke banden heb je op gereden?
 
full

Gisteren een heerlijke dag gehad op Zolder. Wel ontiegelijk warm.
De eerste sessie moest de nieuwe voorband, ondanks geruime tijd verwarmd in de bandenwarmer, echt nog wel ingereden worden hoor. De eerste aantal ronden ging de voorkant alle kanten op, de band was enorm aan het zoeken. Dit was met 2,1 bar warm gemeten.

Vanaf de tweede sessie ging het echt lekker, steeds wat later remmen, platter door de bochten en eerder op het gas.

Bij de middagsessies heb ik de bandenspanning verlaagd naar 2,0 voor en 1,75 achter. Dit was goed, want de banden gaven een mooie slijtage. Geen vreetsporen of zo.

De Termorace One bandenwarmers bevallen super trouwens. Ze verwarmen goed en houden de temperatuur ook mooi constant.

Al met al een geslaagde dag met de oude GSX-R 1100 gehad. Ook tussen de sessies door de nodige aandacht gehad, zo'n 1100 is geen gebruikelijke circuit fiets natuurlijk.

Destijds reed ik er met de 1990 er 750(oliekoeler)
full

full

:P
 
Laatst bewerkt:
Pirelli Superbike Pro voor en SC2 achter
Mmhh, ik heb geen problemen met verschillende type's of merken door elkaar..........maar ik zou dat toch liever andersom zien.

Met een SC2 heb je meer grip dan met zo'n Pro......en ik heb liever voor meer grip.
 
Mmhh, ik heb geen problemen met verschillende type's of merken door elkaar..........maar ik zou dat toch liever andersom zien.

Met een SC2 heb je meer grip dan met zo'n Pro......en ik heb liever voor meer grip.
Ja idd hoewel een sc1 achter en een sc2 wel weer heel goed gaat bij warm weer.Is zelfs advies Pirelli. Maar de pro zou ik achter doen en voor ook een pro of een sc2.
 
Ik heb die hete donderdag op Zolder gereden met een SC1 slick voor en een K2 profiel achter. 2.2 warm in de SC1 en 1.7 in de K2. Ging perfect, geen tearing of smeren :)
 
Uuh, het was toch juist spanning omlaag bij warm weer? Iets met betere warmte afgifte door meer contactoppervlak? Ik heb beide banden dus juist express helemaal onderin hun opgegeven spanningsbereik gehouden.
 
Nee, een langere schokdemper geeft een steilere achterbrug (hoger zwaartepunt)voor meer mechanische grip.

Ok, dus lengte zo laten? Motor stuurde en remde goed.
Hoe zou ik dan meer grip kunnen genereren achter? Met name over hobbels bocht uit en midcorner lijkt er weinig grip te zijn.Bij elk hobbeltje voelt het alsof hij weg wil stappen en durf ik het gas niet verder open te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan