Circuitbanden-Topic

Ok, dus lengte zo laten? Motor stuurde en remde goed.
Hoe zou ik dan meer grip kunnen genereren achter? Met name over hobbels bocht uit en midcorner lijkt er weinig grip te zijn.Bij elk hobbeltje voelt het alsof hij weg wil stappen en durf ik het gas niet verder open te draaien.

Kan de achterband het asfalt snel genoeg vinden?

a, Hoeveel kan de schokdemper uitveren (negatieve veerweg)?
b, teveel uitgaande demping? Het wiel kan niet snel genoeg uitveren?

Eerst dit maar eens controleren.
 
Kan de achterband het asfalt snel genoeg vinden?

a, Hoeveel kan de schokdemper uitveren (negatieve veerweg)?
b, teveel uitgaande demping? Het wiel kan niet snel genoeg uitveren?

Eerst dit maar eens controleren.

Heb negatief achter 30mm, 12,5mm veervoorspanning.
Zou voor de volgende keer eens proberen de rebound weer wat losser te zetten. Staat nu op 10 clicks van de (ik meen) 32.
 
Weet er iemand een zaak waar ik nog een pirelli PRO 200/55 kan regelen voor vrijdag (bij oponeo zijn ze op en andere zaken hebben te langen levertijd)? of heeft er iemand toevallig nog eentje (liefst nieuw) die ik over kan nemen?
 
nou kees kan ik je een hand geven!
gister met de 4 uurs van assen 1e race na 8 rondjes een paar uitstapjes gemaakt waardoor het vertrouwen weg was.
2e keer de baan op ,nieuwe metzler slick rr k2 gemonteerd en weer na ongeveer 8 rondjes glijden als een gek.

Word mn band nou te warm ? snap er niks van heb dit nog nooit gehad B|
 
nou kees kan ik je een hand geven!
gister met de 4 uurs van assen 1e race na 8 rondjes een paar uitstapjes gemaakt waardoor het vertrouwen weg was.
2e keer de baan op ,nieuwe metzler slick rr k2 gemonteerd en weer na ongeveer 8 rondjes glijden als een gek.

Word mn band nou te warm ? snap er niks van heb dit nog nooit gehad B|

Dat is gek ook! En verder niks veranderd?
 
nou kees kan ik je een hand geven!
gister met de 4 uurs van assen 1e race na 8 rondjes een paar uitstapjes gemaakt waardoor het vertrouwen weg was.
2e keer de baan op ,nieuwe metzler slick rr k2 gemonteerd en weer na ongeveer 8 rondjes glijden als een gek.

Word mn band nou te warm ? snap er niks van heb dit nog nooit gehad B|

De grip was vrij dramatisch gisteren hoor dus ga aan de hand daarvan niet teveel veranderen. Heel veel rijders reden langzamer dan anders.
Ik was het vertrouwen ook helemaal kwijt toen de voor en achterkant begonnen te glijden in de Ramshoek ...
 
Laatst bewerkt:
Morgen op Assen, rijd met een VTR SP1 in 1+
Voorop een S20 Evo (Spanning 2.1?)
achterop een S21 (Spanning op 2.0?

Zit ik dan goed? Of moet ik hoger/lager gaan zitten?
 
Zover het lijkt zijn er geen Superbike PRO 200/55's meer te krijgen, ze lijken zelfs niet meer gemaakt te worden (aldus callcenter dame pirelli NL). Kan iemand dit bevestigen? Weet iemand of er een opvolger komt? En zo niet, weet iemand een goed alternatief wat lang mee gaat en toch veel grip heeft?
 
Morgen op Assen, rijd met een VTR SP1 in 1+
Voorop een S20 Evo (Spanning 2.1?)
achterop een S21 (Spanning op 2.0?

Zit ik dan goed? Of moet ik hoger/lager gaan zitten?

heb beste kan je even online zoeken naar de bandendruk tabel van de leverancier. Daarin staat precies de juiste waarde beschreven.
 
Zover het lijkt zijn er geen Superbike PRO 200/55's meer te krijgen, ze lijken zelfs niet meer gemaakt te worden (aldus callcenter dame pirelli NL). Kan iemand dit bevestigen? Weet iemand of er een opvolger komt? En zo niet, weet iemand een goed alternatief wat lang mee gaat en toch veel grip heeft?


Klopt, bij Pirelli niet meer leverbaar.

De banden worden nog wel gemaakt > Metzeler Racetec RR CompK slick.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje,na met veel plezier op respectievelijk een conti raceattack soft en een bridgestone R10 type 4 gereden te hebben ben ik op zoek naar een slick *:)
Waarom : de laatstgenoemde banden rij ik in 2 dagen op(circuit zolder) :') ,supergrip maar het kostenplaatje voor alleen vrij rijden wordt me te.. -O- slicks zouden langer mee gaan.
Ik gebruik bandenwarmers en altijd de correcte bandenspanningen de r10 slijten ook netjes homogeen af
Nu zit ik met het probleem dat bij mij alleen 180/55 + bandenwarmer fatsoenlijk past.
Als ik ga kijken dan kom ik al snel uit op een superbike sc2.
Nu rijdt mijn broer rond met een superbike sc1 en zijn slijtage is prima te noemen (nu reeds 4 dagen en nog niet op)maar die is 180/60

Nu vraag ik me af zijn er,nog, slicks te vinden in 180/55 met de hardheid van een sc1(soft)?
Op internet is van alles te krijgen maar dan 180/60 -O-

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, bij Pirelli niet meer leverbaar.

De banden worden nog wel gemaakt > Metzeler Racetec RR CompK slick.

Is dat precies dezelfde band als de nieuwe Pirelli Pro (dual component)? of heeft deze verouderde techniek? Iemand ervaring met beide banden?
 
Vraagje,na met veel plezier op respectievelijk een conti raceattack soft en een bridgestone R10 type 4 gereden te hebben ben ik op zoek naar een slick *:)
Waarom : de laatstgenoemde banden rij ik in 2 dagen op(circuit zolder) :') ,supergrip maar het kostenplaatje voor alleen vrij rijden wordt me te.. -O- slicks zouden langer mee gaan.
Ik gebruik bandenwarmers en altijd de correcte bandenspanningen de r10 slijten ook netjes homogeen af
Nu zit ik met het probleem dat bij mij alleen 180/55 + bandenwarmer fatsoenlijk past.
Als ik ga kijken dan kom ik al snel uit op een superbike sc2.
Nu rijdt mijn broer rond met een superbike sc1 en zijn slijtage is prima te noemen (nu reeds 4 dagen en nog niet op)maar die is 180/60

Nu vraag ik me af zijn er,nog, slicks te vinden in 180/55 met de hardheid van een sc1(soft)?
Op internet is van alles te krijgen maar dan 180/60 -O-

Alvast bedankt :)
Ik zit ff op de telefoon en met traag internet een hoop gedoe om het te checken, maar zijn dr Pirelli Superbike Pro's en de Metzeler CompK slicks niet in jouw maten te krijgen? Ik weet nietvwat je rondetijden zijn maar deze moeten volgens de brochures 7 circuitdagen mee kunnen gaan!
 
Vraagje,na met veel plezier op respectievelijk een conti raceattack soft en een bridgestone R10 type 4 gereden te hebben ben ik op zoek naar een slick *:)
Waarom : de laatstgenoemde banden rij ik in 2 dagen op(circuit zolder) :') ,supergrip maar het kostenplaatje voor alleen vrij rijden wordt me te.. -O- slicks zouden langer mee gaan.
Ik gebruik bandenwarmers en altijd de correcte bandenspanningen de r10 slijten ook netjes homogeen af
Nu zit ik met het probleem dat bij mij alleen 180/55 + bandenwarmer fatsoenlijk past.
Als ik ga kijken dan kom ik al snel uit op een superbike sc2.
Nu rijdt mijn broer rond met een superbike sc1 en zijn slijtage is prima te noemen (nu reeds 4 dagen en nog niet op)maar die is 180/60

Nu vraag ik me af zijn er,nog, slicks te vinden in 180/55 met de hardheid van een sc1(soft)?
Op internet is van alles te krijgen maar dan 180/60 -O-

Alvast bedankt :)
Slick van conti pakken i.p.v. de profielband een idee :?
Weet alleen niet hoe de nieuwe zijn (behalve qua prijs omhoog).
Maar ik heb de 180/55 slick (medium achter/soft voor) en daar kon ik best een aantal dagen op rijden (toen ik 4j geleden mijn 675 had ging ik 1:52)

Pirelli slicks, gewoon top maar natuurlijk wel snel op.

Dunlop GP racer (de ntec volgens mij) 190 band moet je hebben als je normaal 180 rijdt. In de R6 cup rijden ze best snel met een Endurance achterband :+ gaan ook een stuk langer mee.
 
Laatst bewerkt:
Als hij TE hoog is achter in verhouding met de voorkant heb je echt minder grip hoor.

Wat mij betreft zaag je de gehele voorkant van de motor er af.

Wanneer de schokdemper TE lang is heb je alleen nog maar wielspin. Je hebt nu zoveel grip dat je de schokdemper korter moet maken om de grip behoorlijk op het asfalt te krijgen.
 
Wanneer je je wielspin hebt, heb je toch juist geen grip?

Edit.
Doordat er minder gewicht op de achterkant staat wordt deze minder belast.
Overdreven gezien zal de veer dan 'harder veren/minder absorberen' dan wanneer er meer gewicht op de achterkant staat (als je geen aanpassingen aan de achterveer/schokbreker doet).
 
Laatst bewerkt:
Mijn Bridgestone regenbanden van mijn 600RR zijn aan vervanging toe.
De huidige achterband hiervan heeft de maat 170/630. In mijn zoektocht kom ik haast alleen maar de maat 180/640 tegen (bridgestone), waarvan ik altijd dacht deze eigenlijk voor de 1000's bedoeld is. Andere merken hebben vaak vanaf 190 breed.
Nu geloof ik wel dat een 180/640 op de velg past, maar rijdt dit dan ook wel goed?
Wat zijn eventuele alternatieven voor een 600?
 
Gisteren de eerste keer met het nieuwe type Metzeler RR Slicks gereden op zandvoort.
Zowel voor als achter een spoor in de band.

Spanning voor 2.2 bar (waarschijnlijk te zacht?) en na de laatste stint een spoor erop aan de rechterkant.

Achter nog mooier, eerste sessie spanning te hoog (2.0 baan af) dus een licht spoortje in de nieuwe band.
Hierna de spanning aangepast naar 1.8, nog steeds een spoor, nog verder verlaagd naar 1.7, nog steeds een spoor.
Dit alles aan de rechetrkand van de band.
Weer omhoog gegaan in spanning naar 1.9, het vreemde komt nu...
Spoort rechts mooi weg en band weer netjes, echter nu een spoor links??
Wat is hier het probleem?
Stuk rijstijl, banden/baantemperatuur?

Tevens zijn de slijtnokken op de band compleet weg aan de rechterkant na 1 dag! Zelfde veerinstellingen als voorheen en toen ging een slick zowat oneindig lang mee.Enige verschil is de hoogte, 60 hoog vs 55 hoog.
Ter indicatie, tempo van 2.00 en stints van 45 minuten.

Iemand ervaring met de nieuwe Metzeler RR slicks? Zowel qua slijtage als de te rijden bandenspanning?

Thanks
 
Gisteren de eerste keer met het nieuwe type Metzeler RR Slicks gereden op zandvoort.
Zowel voor als achter een spoor in de band.

Spanning voor 2.2 bar (waarschijnlijk te zacht?) en na de laatste stint een spoor erop aan de rechterkant.

Achter nog mooier, eerste sessie spanning te hoog (2.0 baan af) dus een licht spoortje in de nieuwe band.
Hierna de spanning aangepast naar 1.8, nog steeds een spoor, nog verder verlaagd naar 1.7, nog steeds een spoor.
Dit alles aan de rechetrkand van de band.
Weer omhoog gegaan in spanning naar 1.9, het vreemde komt nu...
Spoort rechts mooi weg en band weer netjes, echter nu een spoor links??
Wat is hier het probleem?
Stuk rijstijl, banden/baantemperatuur?

Tevens zijn de slijtnokken op de band compleet weg aan de rechterkant na 1 dag! Zelfde veerinstellingen als voorheen en toen ging een slick zowat oneindig lang mee.Enige verschil is de hoogte, 60 hoog vs 55 hoog.
Ter indicatie, tempo van 2.00 en stints van 45 minuten.

Iemand ervaring met de nieuwe Metzeler RR slicks? Zowel qua slijtage als de te rijden bandenspanning?

Thanks

Same here. Tob al tijden met slijtage, vooral achter, maar gisteren was de voorband compleet naar de klote aan de rechterkant.
Zondag veel auto's, mogelijk ligt het aan de baan. Ik zou niet te gek doen en de volgende keer weer eens kijken.
 
Same here. Tob al tijden met slijtage, vooral achter, maar gisteren was de voorband compleet naar de klote aan de rechterkant.
Zondag veel auto's, mogelijk ligt het aan de baan. Ik zou niet te gek doen en de volgende keer weer eens kijken.

vaag he, ik zag er echt veel met lelijke sporen voor en achter. Zal ook wel iets met de baan te maken hebben gehad.
We dure hobby zo, in 1 dag een set nieuwe slicks naar de getver
 
Terug
Bovenaan Onderaan