Circuitbanden-Topic

sjefke32

Die hard MF'er
29 apr 2011
406
0
Hier gaan we weer, weer een topic over banden.....

Aangezien ik geen recent topic meer kon vinden leek het me wel een goed idee om de ervaringen met circuitbanden van het afgelopen jaar te delen.

Ik lees nogal dat sommige banden per jaar nogal verschillen dus vandaar.

Is er iemand die ervaring heeft met Pirelli Superbike Slicks (niet de Pro's)..?
Of eventueel Metzeler Racetec Slicks?

Ik kreeg de indruk dat Pirelli stopt met de Dragon Supercorsa Pro's, iemand hier al een vervanger voor gevonden?
 
tja ik zit ook te wachten op het verhaal van de dragon's maar heb tot op heden nog niet echt een antwoord gekregen van de invoerder.

en uiteraard ook nog even afwachten met welke banden er in de ZAC gereden mag worden
 
Nou, ik rij lekker op alles, Pirelli, Bridgestone, Michelin als het maar goedkoop is ;)

Oja, alleen die Pro slicks van Pirelli wil ik nooit meer...harde glijdingen :P
 
Ik heb net met HocoParts gesproken en die geven inderdaad aan dat de Dragons komen te vervallen.
 
Op de vraag die ik stelde betreft een opvolger voor de Dragons werd heel snel geantwoord: Dat zijn de Diablo's...

Wordt een duur grapje als opvolger dan.
 
Afgelopen jaar de overstap gemaakt van Pirelli Dragons naar Continental Race Attack. Het verschil in grip is enorm, de prijs niet! :)
 
Afgelopen jaar de overstap gemaakt van Pirelli Dragons naar Continental Race Attack. Het verschil in grip is enorm, de prijs niet! :)

Vindt de Conti RaceAttack voorband een beetje dwijlerig, ik durf er niet echt keihard mee aan te remmen ten opzichte wat ik met een pirelli diablo supercorsa/superbike doe.

Heeft de conti voorband zachter karkas??
[edit] Zelf rijd ik overigens met een Pirelli Diablo Superbike SC2 voorband en een Bridgestone R01z YCY (medium) achterband, ben per set iets van 280 euro kwijt dacht ik.
Volgend jaar wil ik ook de SC1 voorband proberen al denk ik niet dat ik dat echt zal merken
Daarnaast wil ik de pirelli diablo superbike 200/55 achterband een keer uitproberen[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Vindt de Conti RaceAttack voorband een beetje dwijlerig, ik durf er niet echt keihard mee aan te remmen ten opzichte wat ik met een pirelli diablo supercorsa/superbike doe.

Heeft de conti voorband zachter karkas??
[edit] Zelf rijd ik overigens met een Pirelli Diablo Superbike SC2 voorband en een Bridgestone R01z YCY (medium) achterband, ben per set iets van 280 euro kwijt dacht ik.
Volgend jaar wil ik ook de SC1 voorband proberen al denk ik niet dat ik dat echt zal merken
Daarnaast wil ik de pirelli diablo superbike 200/55 achterband een keer uitproberen[/edit]

Het zal ook allemaal afhangen van je rondetijden, vering, rijstijl blabla etc. :)
 
Laatst bewerkt:
Vindt de Conti RaceAttack voorband een beetje dwijlerig, ik durf er niet echt keihard mee aan te remmen ten opzichte wat ik met een pirelli diablo supercorsa/superbike doe.

Heeft de conti voorband zachter karkas??
[edit] Zelf rijd ik overigens met een Pirelli Diablo Superbike SC2 voorband en een Bridgestone R01z YCY (medium) achterband, ben per set iets van 280 euro kwijt dacht ik.
Volgend jaar wil ik ook de SC1 voorband proberen al denk ik niet dat ik dat echt zal merken
Daarnaast wil ik de pirelli diablo superbike 200/55 achterband een keer uitproberen[/edit]

Advies, niet de SC1 doen. Tenzij je op Assen tegen de 1.43 rijdt.
 
Vindt de Conti RaceAttack voorband een beetje dwijlerig, ik durf er niet echt keihard mee aan te remmen ten opzichte wat ik met een pirelli diablo supercorsa/superbike doe.

Heeft de conti voorband zachter karkas??
[edit] Zelf rijd ik overigens met een Pirelli Diablo Superbike SC2 voorband en een Bridgestone R01z YCY (medium) achterband, ben per set iets van 280 euro kwijt dacht ik.
Volgend jaar wil ik ook de SC1 voorband proberen al denk ik niet dat ik dat echt zal merken
Daarnaast wil ik de pirelli diablo superbike 200/55 achterband een keer uitproberen[/edit]
SC1 voorband kan je gerust proberen! Zeker als de baantemp onder de 35 graden is. En dat is het meestal in Nederland.
SC2 achterband van 2012 gaat lang mee! Goede band!
Ik heb nog een paar SC2 200/60 Superbike slicks over. 150,- per stuk. Alleen ophalen.

Toevoeging: Lees nu dat Roel de SC1 alleen voor echt sneller rijders adviseert. Waarom Roel? Ik adviseer ze juist ook voor rijders die geen top tijden rijden omdat deze groep rijders meer moeite heeft om temperatuur in de voorband te krijgen. De SC1 vervormt meer dus betere opwarming.
 
Laatst bewerkt:
SC1 voorband kan je gerust proberen! Zeker als de baantemp onder de 35 graden is. En dat is het meestal in Nederland.
SC2 achterband van 2012 gaat lang mee! Goede band!
Ik heb nog een paar SC2 200/60 Superbike slicks over. 150,- per stuk. Alleen ophalen.

Toevoeging: Lees nu dat Roel de SC1 alleen voor echt sneller rijders adviseert. Waarom Roel? Ik adviseer ze juist ook voor rijders die geen top tijden rijden omdat deze groep rijders meer moeite heeft om temperatuur in de voorband te krijgen. De SC1 vervormt meer dus betere opwarming.


Wat is dan het voordeel van een 200/60 ten opzichte van een 190/55

Oja moeten bij mij als minder snelle rijder om een s1000RR
 
SC1 voorband kan je gerust proberen! Zeker als de baantemp onder de 35 graden is. En dat is het meestal in Nederland.
SC2 achterband van 2012 gaat lang mee! Goede band!

De SC1 vervormt meer dus betere opwarming.

+1

De SC1 is een goede voorband en kan je tot 2.5 warm in de bandenspanning gaan om meer stabiliteit te geven bij aanremmen. De grip haalt de band voornamelijk uit de compound en is de SC1 de juiste keuze bij lagere temperaturen. Bij hogere asfalt temperaturen kan je wat lager gaan met de bandenspanning. De laatste SC1 voorbanden zijn alround met een breed temperatuurvenster.

Mijn keuze zou bij Pirelli SC1 voor en SC2 achter zijn. (profiel en slick)
 
Laatst bewerkt:
Vindt de Conti RaceAttack voorband een beetje dwijlerig, ik durf er niet echt keihard mee aan te remmen ten opzichte wat ik met een pirelli diablo supercorsa/superbike doe.

Heeft de conti voorband zachter karkas??

Conti heeft een harder karkas en de soft voorbanden zijn goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan