Frans Motoren Schijndel

Rob Roy

MF'er
2 sep 2009
126
20
St-Oedenrode
Bij Frans Motoren Schijndel staat de volgende motor te koop.


Honda Cb600f hornet
Bouwjaar: 2008
Honda cb600f hornet bj aug 2008 In showroom staat verkeerende motor de teller staat op 3200km maar er is na een defecte teller een nieuwe geplaatst de orginele stand is niet bekend Dat is de reden dat de prijs ook lager is als de meeste de motor is door inruil binnen gekomen
Prijs: € 4750,00


Ik ken de motor en weet dat hij deze zomer is ingeruild bij van Gerwen Motoren in Bergeijk. Deze gaf aan dat de motor "de handel" in ging.

De teller gaf toen 44.000 km aan. :Y

Destijds deed de kilometerteller het prima.
Blijkbaar is de teller plotseling kapot gegaan, is de oude teller "vermist" geraakt en daarmee de oude kilometerstand. :N

Trek zelf je conclusie.

Groeten uit Rooi
 
Ik hoop dat je zeker bent over datgene wat je zegt.
Zo ja: als ze dit opzettelijk gedaan heb is het niet netjes (/understatement)
 
Dat dit een betrouwbare zaak is die eerlijk vemeld dat hij een motor ingeruild heeft met een nieuwe teller en dat hij dus een onbekende km. stand heeft.

Toch?

Dit staat op de site:

Honda Cb600f hornet
Bouwjaar: 2008
Honda cb600f hornet bj aug 2008 In showroom staat verkeerende motor de teller staat op 3200km maar er is na een defecte teller een nieuwe geplaatst de orginele stand is niet bekend Dat is de reden dat de prijs ook lager is als de meeste de motor is door inruil binnen gekomen
Prijs: € 4750,00

Duidelijker kan niet. Toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bedoelt de Street die onder het kopje "schademotoren" staat?

De omschrijvingen bij Frans Motoren lijken mij betrouwbaarder dan al die in topconditie / showroomstaat / als nieuw zijnde gebakjes die particulieren wel eens te koop aanbieden.
 
Met de motor is genoeg mis. De helft vd schade wordt niet benoemd.

Dat zal best maar hij staat bij de schademotoren en je gaat toch eerst kijken voor je zo'n ding koopt. Over de meeste motoren die te koop staan is een hele hoop meer te vertellen dan dat er in de drie zinnen bij de advertentie staat.
Kijk voor de gein maar eens in het te koop topic bij alle motoren van MotoPort. Daar staan vaak maar een paar woorden bij. Meer dan "goede motor, met topkoffer" o.i.d. staat er niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Ofwel: hij is gewoon eerlijk, maar jij draait het zo dat hij zich "indekt".......


Yep zoiets Jan.

Natuurlijk wist de handelaar welke km erop stond.Was na tevragen,meestal staat het ook vermeldt op het inkoop contract van de dealer.Stel van niet,en de teller is na de inruil bij de dealer stuk gegaan,dan treft de handelaar in deze geen blaam.

Volgens mij is de oude tellerstand uit te lezen op de chip in de oude teller ;)
 
Laatst bewerkt:
Wel opvallend dat niemand vragen stelt of twijfels uit bij TS en de info in zijn openingspost. Maar er komen wel meteen allerlei aannames over de motorhandelaar.
M.a.w. we zijn blijkbaar sneller geneigd om iemand te geloven die anoniem iets schrijft of eigenlijk alleen maar iets suggereert dan een motorzaak die met naam en toenaam een motor op zijn site aanbiedt.

-Kent TS deze motor echt? Er zijn meerdere 600 hornet's.
-klopt het wel dat er eigenlijk 44.000 km op de teller stond?
-Hoe weten we dat de teller het destijds prima deed?
-Heeft TS dit ook aan Frans motoren gemeld? Zo ja, wat was zijn kant van het verhaal en zo nee, waarom eigenlijk niet?

Ik weet het allemaal niet maar volgens mij niemand hier.
Maar als je nu googelt op "Frans motoren Schijndel" is dit draadje al de 4e hit. Het effect is dus best groot.
 
Hij is toch best eerlijk?

Hij verteld dat er een andere teller op zit (met daarop 3200km) dus je weet dat er in het echt veel meer op staat. Dat dit een redelijk groot verschil is, is niet zo mooi, maar hij geeft het in ieder geval aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan