Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 6 'The last banaan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik reed vandaag ook erg slordig door de kou, vooral richtingaanwijzer uit zetten vergeet ik dan vaak.

Laat je niet van de wijs brengen tijdens examen als je een paar x je richtingaanwijzer vergeet uit te zetten. Ik had dit 2 x achter elkaar en ging er niet lekkerder van rijden, daarna gebeurde het nog 1 x en zat telkens in mijn hoofd van 'laat me er aub niet op zakken'..

Achteraf kreeg ik alleen commentaar of ik automatische afslag was gewend, maar toch geslaagd.
 
Oke, laatste aanpassing, ik heb mn A gehaald!
*O* *O* *O*
Gefeliciteerd!

ik mag volgende week woensdag.
Geluk: weerbericht voor die dag is nog goed. en die motor heeft handkapjes +verwarming *O*

ook nog een vraagje, ik heb hier de resevering en de eigen verklaring en Theorie.
moet ik ook nog een papiertje van AVB meenemen? of staat dat bij het cbr in het systeem? :] :]
 
Laatst bewerkt:
moet je eigenlijk wel bij hebben, maar ik had helemaal niks bij, en toen moest ik nog even een verklaring invullen en de rest kon hij zien in het systeem.. ;) :) maar gok er maar niet op.
 
moet je eigenlijk wel bij hebben, maar ik had helemaal niks bij, en toen moest ik nog even een verklaring invullen en de rest kon hij zien in het systeem.. ;) :) maar gok er maar niet op.

die heb ik helemaal niet gekregen. lang verhaal maar ben soort van overgestapt.
oude rijschool heeft alles gemaild naar me en ik uitgeprint. behalve AVB dan.
 
hmm nouja ff bellen met CBR, ik had hem dus de 2e keer ook niet bij omdat de printer van mijn rijschool weigerde, maar hij zei dat het oke was, want in het systeem stond dat ik avb gehaald had.
 
Mee eens.
Ik heb met mijn lessen geleerd dat zodra je op de oprit maar iets kan zien van de weg, je moet kijken, zodat je de snelheid op de auto-/snelweg kunt inschatten en je snelheid daarop kan aanpassen. Dan dus al gewoon opzij/even over je schouder kijken.
Is je snelheid gelijk aan de rest, dan is het immers het gemakkelijkst om in te voegen!
Zodra je echt op de invoegstrook bent, kijk je in de spiegel en bepaal je welk gat je gaat benutten. Maar neem de tijd en benut de lengte van de strook. Niet meteen bij de eerste blokken invoegen.
Check je dode hoek vóór je richting aangeeft!

Tip: heb je B? Oefen dan het hele proces, dus alle stappen, met de auto heel bewust. Want mogelijk doe je het normaal op de automatische piloot?

Ik heb geen B, maar bedankt! Bij het invoegen en wisselen van rijstrook. Dan doe je rechterspiegel linkererspiegel linkerschouder richting aangeven, maar moet je dan voordat je een plaats opschuift nog even over je schouder kijken of hoeft dat hier niet? Ik zelf denk van wel en doe t daarom ook, maar zou makkelijk zijn als iemand dat nog even kan bevestigen.
 
hmm nouja ff bellen met CBR, ik had hem dus de 2e keer ook niet bij omdat de printer van mijn rijschool weigerde, maar hij zei dat het oke was, want in het systeem stond dat ik avb gehaald had.



De examinator kan in zijn PDA zien dat, en wanneer jij je theorie en AVB gehaald hebt.
 
Ik heb geen B, maar bedankt! Bij het invoegen en wisselen van rijstrook. Dan doe je rechterspiegel linkererspiegel linkerschouder richting aangeven, maar moet je dan voordat je een plaats opschuift nog even over je schouder kijken of hoeft dat hier niet? Ik zelf denk van wel en doe t daarom ook, maar zou makkelijk zijn als iemand dat nog even kan bevestigen.

Jup, voordat je opschuift ook altijd nog effe over je schouder kijken... :) You NEVER know.. Soms zit er ineens iemand naast je... In de auto kan dat nog wel is goedgaan, maar op de motor gaat het sneller mis...
 
Net rijles gehad. Zei dat ik mooi reed, maar te snel.
Precies zo als 't bij auto rijlessen ook ging. Zo'n hekel aan als iemand constant met je mee kijkt..
 
Ik heb geen B, maar bedankt! Bij het invoegen en wisselen van rijstrook. Dan doe je rechterspiegel linkererspiegel linkerschouder richting aangeven, maar moet je dan voordat je een plaats opschuift nog even over je schouder kijken of hoeft dat hier niet? Ik zelf denk van wel en doe t daarom ook, maar zou makkelijk zijn als iemand dat nog even kan bevestigen.
Mijn instructeur heeft mij verteld dat dat niet nodig is. Als je wilt gaan wisselen van rijstrook eerst wel even beide spiegels en schouder checken alvorens je je knipperlicht aan zet. Maar als je dan opschuift van baan is het alleen even beide spiegels checken om te kijken of de situatie niet veranderd is in de tussentijd. Ik check m'n schouder soms nog wel een extra keer als ik die mogelijkheid wel makkelijk heb of als er naar mijn idee wat teveel tijd verstreken is sinds de vorige keer checken.

Maar vraag het even aan je instructeur, gewoon rijden zoals hij (of zij) zegt dat je moet rijden en dat volgen.
 
Oke bedankt Simon en Brasher. Dan doe ik t gewoon zoals ik eerst deed, vraag het morgen ook nog wel even na. Hopelijk gaat t morgen allemaal soepel en slaag ik, ik weet dat ik t kan dus nu nog laten zien, zo niet ga ik huilen.
 
Oke bedankt Simon en Brasher. Dan doe ik t gewoon zoals ik eerst deed, vraag het morgen ook nog wel even na. Hopelijk gaat t morgen allemaal soepel en slaag ik, ik weet dat ik t kan dus nu nog laten zien, zo niet ga ik huilen.

Suc6! Hoe laat moet je?
 
Bedankt beide, over een half uur aanwezig op de rijschool dan nog een uurtje lessen. Om 10,45 afrijden. Ik ga mn best doen!

De helft van mn macaroni laat ik maar staan voor een banaan hahaha
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren in 1x geslaagd voor m'n AVD :]

Maar man man, wat een dramatisch slechte rit.

Uurtje voor het examen nog een les gehad, in de stromende regen en met heel veel wind. Voor wie het kent, Arnhem - Driel over de dijk. M'n pak hield het wel droog, maar m'n schoenen waren doorweekt en ook m'n handschoenen waren flink nat aan de binnenkant.
Maar de rit ging verder prima.
Bij het CBR binnen had ik een uur om mezelf weer op te warmen, de andere deelnemer mocht eerst examen doen.
Nah, en toen was ik. Verhaaltje over de ketting, tandwiel en choke gehouden, helm op m'n kop geduwd en rijden maar. Helaas, niet starten dus en door de zenuwen niet aan de choke gedacht, waar ik dus net daarvoor een heel verhaal over had staan vertellen. Even later vertrokken we, ik moest voorrang verlenen bij het verlaten van de parkeerplaats en ja hoor, motor slaat weer af. Gecombineerd met de al aanwezige zenuwen, werkt dat niet echt lekker ;)

Uiteindelijk toch de weg op, waar het al flink druk was. Vond mezelf heel slecht rijden, zat niet lekker op de fiets, maar probeerde er toch maar het beste van te maken. 40 minuten mezelf opvreten:
* meisje op fiets op voorrangsweg, geeft aan naar rechts te willen, en op het moment dat ik er voor langs wil, rijdt ze toch maar rechtdoor. Dat scheelde heel weinig! -O-
* Invoegen op snelweg, keuze tussen vrachtwagen voorbij rijden en daar invoegen en mezelf daardoor insluiten tussen 2 vrachtwagens of even inhouden en daarna er voorbij. Ik koos het laatste, helaas. Ik was er nog niet voorbij of ik mocht er bij 't tankstation weer af voor een herkansing. -O-
* dorpstraat vol met moeders + kinderen + nauwe straat + mensen met haast. -O-

Uiteindelijk terug gereden via landweggetjes naar het CBR. De examinator vond het maar een erg matige rit, net als ik, maar vond het wel net voldoende *O*.

Nu op zoek naar een motorfiets.
 
Vorige week woensdag geslaagd voor m'n A! Morgen rijbewijs ophalen. Iemand nog leuke motorfietsen te koop zien staan voor een lange lummel van 2m06? :)
 
Ik moet zometeen op voor mijn AVD. Alleen zou mijn rij-instructeur mij dadelijk pas gaan leren over BRAVOK enzo. Maar ben wel beniewd wat voor vragen je daar over kunt krijgen op het examen?
Hebben jullie een paar voorbeelden voor mij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan