Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 6 'The last banaan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg je een vraag als bijvoorbeeld, je banden, hoe zit dat nou? Waar let je op? Beetje die strekking, als je bravo-a of bravok kent is het niet zo'n punt om daar op te antwoorden.
 
Zo, gisteren in 1x geslaagd voor m'n AVD :]

Maar man man, wat een dramatisch slechte rit.

Uurtje voor het examen nog een les gehad, in de stromende regen en met heel veel wind. Voor wie het kent, Arnhem - Driel over de dijk. M'n pak hield het wel droog, maar m'n schoenen waren doorweekt en ook m'n handschoenen waren flink nat aan de binnenkant.
Maar de rit ging verder prima.
Bij het CBR binnen had ik een uur om mezelf weer op te warmen, de andere deelnemer mocht eerst examen doen.
Nah, en toen was ik. Verhaaltje over de ketting, tandwiel en choke gehouden, helm op m'n kop geduwd en rijden maar. Helaas, niet starten dus en door de zenuwen niet aan de choke gedacht, waar ik dus net daarvoor een heel verhaal over had staan vertellen. Even later vertrokken we, ik moest voorrang verlenen bij het verlaten van de parkeerplaats en ja hoor, motor slaat weer af. Gecombineerd met de al aanwezige zenuwen, werkt dat niet echt lekker ;)

Uiteindelijk toch de weg op, waar het al flink druk was. Vond mezelf heel slecht rijden, zat niet lekker op de fiets, maar probeerde er toch maar het beste van te maken. 40 minuten mezelf opvreten:
* meisje op fiets op voorrangsweg, geeft aan naar rechts te willen, en op het moment dat ik er voor langs wil, rijdt ze toch maar rechtdoor. Dat scheelde heel weinig! -O-
* Invoegen op snelweg, keuze tussen vrachtwagen voorbij rijden en daar invoegen en mezelf daardoor insluiten tussen 2 vrachtwagens of even inhouden en daarna er voorbij. Ik koos het laatste, helaas. Ik was er nog niet voorbij of ik mocht er bij 't tankstation weer af voor een herkansing. -O-
* dorpstraat vol met moeders + kinderen + nauwe straat + mensen met haast. -O-

Uiteindelijk terug gereden via landweggetjes naar het CBR. De examinator vond het maar een erg matige rit, net als ik, maar vond het wel net voldoende *O*.

Nu op zoek naar een motorfiets.
En ik kreeg op mijn donder van mijn instructeur als ik ertussen ging..
 
Zo, gisteren in 1x geslaagd voor m'n AVD :]

Maar man man, wat een dramatisch slechte rit.

Uurtje voor het examen nog een les gehad, in de stromende regen en met heel veel wind. Voor wie het kent, Arnhem - Driel over de dijk. M'n pak hield het wel droog, maar m'n schoenen waren doorweekt en ook m'n handschoenen waren flink nat aan de binnenkant.
Maar de rit ging verder prima.
Bij het CBR binnen had ik een uur om mezelf weer op te warmen, de andere deelnemer mocht eerst examen doen.
Nah, en toen was ik. Verhaaltje over de ketting, tandwiel en choke gehouden, helm op m'n kop geduwd en rijden maar. Helaas, niet starten dus en door de zenuwen niet aan de choke gedacht, waar ik dus net daarvoor een heel verhaal over had staan vertellen. Even later vertrokken we, ik moest voorrang verlenen bij het verlaten van de parkeerplaats en ja hoor, motor slaat weer af. Gecombineerd met de al aanwezige zenuwen, werkt dat niet echt lekker ;)

Uiteindelijk toch de weg op, waar het al flink druk was. Vond mezelf heel slecht rijden, zat niet lekker op de fiets, maar probeerde er toch maar het beste van te maken. 40 minuten mezelf opvreten:
* meisje op fiets op voorrangsweg, geeft aan naar rechts te willen, en op het moment dat ik er voor langs wil, rijdt ze toch maar rechtdoor. Dat scheelde heel weinig! -O-
* Invoegen op snelweg, keuze tussen vrachtwagen voorbij rijden en daar invoegen en mezelf daardoor insluiten tussen 2 vrachtwagens of even inhouden en daarna er voorbij. Ik koos het laatste, helaas. Ik was er nog niet voorbij of ik mocht er bij 't tankstation weer af voor een herkansing. -O-
* dorpstraat vol met moeders + kinderen + nauwe straat + mensen met haast. -O-

Uiteindelijk terug gereden via landweggetjes naar het CBR. De examinator vond het maar een erg matige rit, net als ik, maar vond het wel net voldoende *O*.

Nu op zoek naar een motorfiets.
Klinkt als die van mij gister!
 

Ik dacht dat je al weg zou zijn.
Voorbeelden zijn: wat moet je controleren aan je banden, hoe test je je remmen, waar kun je de olie peilen en hoe moet dat, vertel eens iets over de accu.
Mijn instructeur was nogal fel op olielekkage bij de voorvork, (keerringen die vervangen moeten worden) en dat die olie dan op je remschijf terecht kan komen. Dat remt wat rottig, met een vette schijf.... :X
 
iets minder leuke nieuws:

'Vrijdag extreme ontwrichting verkeer door sneeuw'
Het verkeer zal vrijdag in grote delen van het land door zware sneeuwval ontwricht worden, lokaal kan er tussen de 10 en 15 centimeter vallen. Dat melden Weerplaza en Meteo Consult.

Zoals het er nu naar uit ziet is de kans 90 procent dat de sneeuwbuien vrijdagochtend vlak voor de ochtendspits losbarsten, waardoor het auto-, trein- en vliegverkeer extreem ontregeld zal worden. De hevige sneeuwval gaat gepaard met een stevige wind, waardoor het zicht op wegen vrij beperkt is. De sneeuwval zal de hele dag aanhouden, aldus Weerplaza.

Weerplaza adviseert mensen die vrijdag toch ergens moeten zijn, al donderdagavond te vertrekken of de berichtgeving nauwlettend te volgen.

Het KNMI wil nog niet veel kwijt over de verwachtingen voor vrijdag, behalve dat de kans op sneeuw heel groot is.

Vandaag
Vandaag zullen er lokaal ook enkele sneeuwbuien vallen, die het verkeer kunnen hinderen. De meeste zullen in het noorden en in het westen vallen. Vooral de Waddeneilanden zullen vanavond veel last hebben van zware rukwinden en sneeuw. Door sneeuw, hagel en vorst wordt het deze Sinterklaasavond op verschillende plekken glad. De eerste sneeuwbuien trekken op dit moment ons land binnen.

Voor zaterdagnacht verwacht Meteo Consult strenge vorst, het kan lokaal tot wel tien graden vriezen. Overdag zal het kwik op de meeste plaatsen niet boven nul uit komen.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Edit: en nog een leuke afbeelding:
347a338.png
 
Laatst bewerkt:
Er staat ook een filmpje op Youtube over BRAVO A/K.

Ik las het over de sneeuw ja. Tref ik het weer dat ik vrijdag en zaterdag les heb.
En Dinsdag AVD examen.

Hopelijk valt het mee, maar je kan er toch niks aan veranderen.
 
nOg iets: zorg dat je bravok niet theorie is, maar dat je het bij je lesmotor kunt toepassen.
Je moet dus weten of die lucht- of watergekoeld is, waar het reservoir voor de koelvloeistof zit, hoe je de olie moet peilen enz.
Je moet het nl. aanwijzen.
 
Bij mij werd er toen gevraagd, over welke letter van BRAVOK wil je wat vertellen? Dus ik zei, doe maar de V van Verlichting en vering... Dus hij vroeg, wat zijn nou de belangrijkste lampen op je fiets? Ik effe nadenken, uhm, remlicht en knipperlicht denk ik.. Dat vond hij goed.. Wat vergeten mensen vaak met deze lampen.. Hier moest ik even over nadenken, maar uiteindelijk kwam ik met het goeie antwoord, het vergeten om het knipperlicht uit te doen.. Daarna even alle verlichting getest, vroeg hij nog wat over de vering, waar je op moet letten, dus ik vertelde over dat het inverende deel zegmaar, schoon moest zijn, geen butjes erin hebben zitten en niet vettig/onder olie.. Want anders zijn je keerringen slecht.. Geloof dat hij nog wat vroeg over lucht of watergekoeld inderdaad en daarna konden we vertrekken...

Hoop dat je er wat aan hebt! :) Succes iedereen in ieder geval! *O*
 
Enne, FIJN B| Ik ga zondagochtend met de ICE naar Keulen, kerstmarkt, hopen dat de NS dan wel rijdt.. Anders vermoord ik echt zo'n persoon met zo'n rood hoedje op het perron hoor.. -O-
 
Zo, vanochtend de helft van mn macaroni laten staan voor in de middag en in plek van dat een banaan gegeten.
Om 9,45 nog een uurtje les. 2 stukjes snelweg gegaan omdat ik dat wou.
1e keer ging het allemaal lekker, 2e keer snelweg had ik verkeerd uitgevoegd, toen perste ik m tussen 2 auto's die dicht op elkaar reden. Bij dat stuk komen 2 stukken snelweg bij elkaar dus heb je in plek van 2, 4 banen. En ik reed links en dacht ik moet helemaal naar rechts. Dus niet zo goed gevoel over gehad.

Vervolgens bij t CBR, ja t beste er maar van maken. De examinator was wel echt een heertje, stevige handruk jeweet. Toen begonnen met t examenritje, lekker door waddinxveen. 2 keer een woonwijk in, komt er een auto vanuit een parkeerplaats de weg op rollen, ik netjes snelheid minderen. ZIT ER NIEMAND IN DIE AUTO! Was die persoon de handrem dus vergeten. Naja die auto die ging dus niet aan de kant, ik er omheen alvorens goed gespiegeld.
Toen gingen we de snelweg op, hetzelfde stuk moest ik rijden waar t verkeerd ging.
Invoegen was erg soepel, ik zag een vrachtwagen rijden en dacht, als ik daar vfoor ga, komt t goed. Dus zo gedacht, zo gedaan. Uitvoegen ging dit keer ook goed, was een stuk rustiger op de weg. Naja de afrit op gereden en toen dacht ik, nou ik ben vast wel geslaagd.

Eenmaal aangekomen bij t CBR, zei die vent helemaal niks en mn instructeur ook niet. Toen dacht ik, oke dit is fraai. Gingen we zitten aan de tafel binnen, onderweg hadden die instructeur en examinator t over voetbal. Uhh oke. Dus ik schoof me stoel aan. En daar kwam t handje, GESLAAGD!
 
Zo, vanochtend de helft van mn macaroni laten staan voor in de middag en in plek van dat een banaan gegeten.
Om 9,45 nog een uurtje les. 2 stukjes snelweg gegaan omdat ik dat wou.
1e keer ging het allemaal lekker, 2e keer snelweg had ik verkeerd uitgevoegd, toen perste ik m tussen 2 auto's die dicht op elkaar reden. Bij dat stuk komen 2 stukken snelweg bij elkaar dus heb je in plek van 2, 4 banen. En ik reed links en dacht ik moet helemaal naar rechts. Dus niet zo goed gevoel over gehad.

Vervolgens bij t CBR, ja t beste er maar van maken. De examinator was wel echt een heertje, stevige handruk jeweet. Toen begonnen met t examenritje, lekker door waddinxveen. 2 keer een woonwijk in, komt er een auto vanuit een parkeerplaats de weg op rollen, ik netjes snelheid minderen. ZIT ER NIEMAND IN DIE AUTO! Was die persoon de handrem dus vergeten. Naja die auto die ging dus niet aan de kant, ik er omheen alvorens goed gespiegeld.
Toen gingen we de snelweg op, hetzelfde stuk moest ik rijden waar t verkeerd ging.
Invoegen was erg soepel, ik zag een vrachtwagen rijden en dacht, als ik daar vfoor ga, komt t goed. Dus zo gedacht, zo gedaan. Uitvoegen ging dit keer ook goed, was een stuk rustiger op de weg. Naja de afrit op gereden en toen dacht ik, nou ik ben vast wel geslaagd.

Eenmaal aangekomen bij t CBR, zei die vent helemaal niks en mn instructeur ook niet. Toen dacht ik, oke dit is fraai. Gingen we zitten aan de tafel binnen, onderweg hadden die instructeur en examinator t over voetbal. Uhh oke. Dus ik schoof me stoel aan. En daar kwam t handje, GESLAAGD!


Goed werk gast. Net op tijd. Morgenaaf gaat het los met de winter '(
 
Thanks! Ja ik zat gister al te balen dat t vandaag ook zou sneeuwen haha.
 
Nou vanmiddag kans 4 voor de Theorie, heb er een goed gevoel over dus duimen allemaal. anders op 14 december nie afrijden nie. De klachte over de moelijkheidsgraad stromen wel binnen, is toch lastig momenteel te slagen blijkbaar.

grt Dré
 
Thanks Simon, Ik mag sowieso nog even brommeren, ik heb geen motor en t geld er nog niet voor hahaha.
 
Aaaah gast, de hele winter een beetje shoppen en verheugen. Dadelijk weer de eerste lekkere dagen en dan koop je zo'n ding en dan vol de zomer in blaffen. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrr :9~
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan