Keihin carb voor snellere cbr919?

blade609

Rookie
1 dec 2012
16
0
gent
hoi jongens
ik heb een vraagje
ik een cbr 919 rr van 1996 ik ben op zoek naar keihin race carbu om op een cbr 919 rr te plaatsen om meer vermogen te krijgen waar kan ik die vinden of kopen
ik dank u van harte
blade609
 
hallo
mijn motor cbr919 heeft geen injectie het is carburatie.
maar ik vind dat hij te weinig pk heeft
dus ben ik op zoek naar een race carbu van keihin
en wat de prijs er van is
ik dank u van harte
 
De standaardcarburateurs zijn op zich al goed genoeg hoor. Ik denk dat je met andere carbs vooral een andere gasreactie zult krijgen en niet zozeer pk's.

Zitten er al grotere sproeiers in de originele carburateurs? Daar kun je wel maat 130 in zetten. Loopt 'ie misschien wat rijk, maar dat is zelfs wat beter als je veel in hoge toeren rijdt.

Als je carburateurs nog niet aangepast zijn, dan kan ik je dat aanraden. Je motorfiets gaat er zeker meer pk's van krijgen (minstens 5), en over de hele linie. Het 'gat' rond de 3500 toeren is dan weg. Top pk's krijg je er ook bij, maar die zijn niet zo belangrijk. :)

Je kan ook nog de gaatjes in de gasschuiven wat uitboren, volgens mij zit er in dat kitje speciaal een boortje voor bij. Samen met de lichtere gasschuifveren (ook in het kitje), wordt de gasreactie ook wat beter.

http://www.ebay.nl/itm/KIT-CARBURAT...ssori_Moto&hash=item256bfeadf2#ht_2758wt_1120

Edit:

Dit in combinatie met een meer open luchtfilter en een meer open uitlaatdemper, natuurlijk. Anders heb je er nog niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het enige echt merkbare verschil is dat de Keihin lichtere en misschien soepeler lopende gasschuiven heeft. Dus weer alleen de gasreactie, en niets met de hoeveelheid PK's te maken. Ze zullen ook wel meer

Ik zou het alleen doen als je meer afstelmogelijkheden wil, dus echt wil gaan racen en mee wil komen met de toppers. Maar volgens mij kun je dan nog veel beter investeren in een modernere motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Valkschuifcarburateurs in combinatie met aanzuigkelen en een luchtfilterkast zonder luchtfilter element geven 5-10pk topvermogen winst.

De echte goede hebben een acceleratiepomp(en) waardoor je gasreactie vanuit lagere toeren met veel gasgeven gunstiger is.

Als je de gaten van gasschuiven van je cv carburateur te groot opboort krijg je een slechte gasreactie omdat de schuif sneller stijgt dan dat de benzine de kans krijgt om goed te mengen met de lucht.

Op dat moment zuig je alleen lucht aan en valt de motorfiets dood.

Daarom zijn acceleratiepompen op vlakschuifcarburateurs best wel handig.
 
Laatst bewerkt:
Wat klopt er dan niet van mijn uitleg?

Dat bij van die opgeboorde gasschuiven heb ik zelf ondervonden bij mijn gsx-r750w, die reed voor geen meter meer op lagere toeren met relatief weinig gas.

Meer gas geven was helemaal een ramp.

Van alles geprobeerd (benzine niveau,gasnaald,sproeiers,....) maar alleen toen ik terug originele gasschuiven stak was het probleem weg.

Ik ben niet de enige die met opgeboorde gasschuiven problemen had op lagere toeren.

Mijn broer met zijn vtr1000f die een jetkit stak heeft net het zelfde probleem en dat is een dikke 2 cil die wel goed hoort te rijden op lagere toeren en direct op de gas hoort te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Als je de gaten groter maakt, dan stijgt de schuif juist minder snel en bij een andere luchtstroomsnelheid. En daarom moet je het combineren met lichtere veren.

De schuiven hoeven niet sneller of minder snel te stijgen. Je wil dat ze op een ander moment stijgen, bijvoorbeeld om het 'gat' in de fueling van het 919 blok rond de 3500 rpm te dichten.

Of heb ik dat nou verkeerd? Ik zie geen andere reden om gasschuiven te modificeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens de handleiding van mijn motorfiets kijken, daar staat een goede uitleg met foto van de carburateurs :9

Tis een tijdje geleden dan ik nog eens met cv carbs heb gewerkt omdat mijn beide motorfietsen alleen maar vlakschuiven hebben.

Wel was de gasreactie bij midden en hoge toeren en gasgeven wel verbeterd.

Dus volgens jou zou de motorfiets dan moeten verzuipen met te grote gaten in de gasschuiven?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan