advies navigatiehouder

MCM

MF'er
28 aug 2011
61
1
Beste mederijders,

Ik heb een gps houder van givi , die ik op mijn vorige motor gebruikte.
het gaat om deze

givi_s950.jpg


Zoals je kunt zien is het voor rond vormige sturen te gebruiken.
Nou ga ik een vfr 800 aanschaffen, waar geen ronde gedeelte op zit

cockpit.jpg


Die er zo uitziet, dus geen ruimte voor de houder.

Nou kan ik natuurlijk deze verkopen en een andere kopen, maar ik vroeg mij af of hier een oplossing voor zou kunnen zijn.

Ik heb de houder namelijk amper gebruikt, deze is als nieuw.

Alle advies is welkom , bedankt !
 
Iedereen komt aanzetten met een ronde bal waarop de houder geschroefd/geklemd kan worden maar de Givi heeft een ander soort bevestiging nodig.

21-21571-equipement-givi-s950.jpg


De bevestiging is een stuurdeel met een stangetje en een bovendeel met een klem om dat stangetje. Waarschijnlijk kan je iets met een stangetje maken waarop het bovenste deel geklemd kan worden en onderaan onder een klembout van een klipon of een hendel.
 
Je balhoofdpen is hol, misschien kun je daar wat mee.

Klopt, ik heb een soort "stuurpen" van een Engelse fabrikant. Er zit een rubbertje aan, je steekt 'm in je balhoofd en draait het zaakje aan waardoor dat rubber uitzet en het spul in het balhoofd klemt. Probleem is alleen dat daar zo'n RAM kogeltje op zit en daar gaat die Givi niet op passen.
 
Men pakt een (lange) (m8?) bout en een stuk rubber uit bv een stuureind-demper en draait deze in de balhoofdpen met 2 moeren . Zet daarna de klem op de bout, je kunt natuurlijk de boutkop afzagen als je dat wilt.

Het koste mij wel 5 seconden om dit te verzinnen, maak er wat moois van.
 
Laatst bewerkt:
Ik dank u voor de ideeën en reacties , ik zal even kijken of de garage hier met een idee komt, anders moet ik toch een andere houder aanschaffen.
Ik heb nog even de tijd : )
 
Ik dank u voor de ideeën en reacties , ik zal even kijken of de garage hier met een idee komt, anders moet ik toch een andere houder aanschaffen.
Ik heb nog even de tijd : )
Als je het van een ander af laat hangen gaat het je geld kosten.
Het idee hierboven kost vrijwel niets en is in een uurtje zelf geknutseld. Zo te lezen ga je voorlopig niet rijden, ga dan lekker op je gemakkie met boutjes en een beugeltje aan de slag.
 
Als je het van een ander af laat hangen gaat het je geld kosten.
Het idee hierboven kost vrijwel niets en is in een uurtje zelf geknutseld. Zo te lezen ga je voorlopig niet rijden, ga dan lekker op je gemakkie met boutjes en een beugeltje aan de slag.

Ja, ik wil er geen geld aan uitgeven. vindt ik ook zonde van het geld.
Op de vorige motor was het geen probleem, de aansluiting voor de stroom heb ik toen ook zelf kunnen aansluiten.
Ik begrijp alleen de uitleg van Bikerfreak niet zo goed, ik heb al gekeken wat hij met een m8 bout bedoelt. Verder is het niet zo duidelijk voor me .

Is dit de balhoofdpen? ( omcirkeld )

vfr_800_by_mcmusi-d5n1qgk.jpg


Ik zit ook te denken aan de plekken naast de hendels ( pijltje ) .

Mischien dat het net ertussen past, maar ben bang van niet.
 
In het cirkeltje is dus je balhoofd, waarin een pen past die zichzelf vastzet door aandraaien van een rubber plug.

Wat makkelijker zelf te maken is is een beugel die je met een langere bout vastzet. Deze bout komt in de plaats van de verzonken imbusbout en klemt dus de beugel en de clipon of de hendel op het stuur vast.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze tegengekomen

img00110-20101018-1845-218ba9f.jpg


zo te zien heeft hij het stuurklem gedeelte weggelaten en met een langere bout gelijk vastgemaakt aan de remvloeistof reservoir ?
 
Super ! Het is vrij duidelijk, bedankt voor de tekening !
De uitleg op de link is ook erg duidelijk. Ik denk dat ik die spullen bij de
Ijzerwinkel kan halen.

Thanks!
 
Monkey ik heb de navigatie houder toch maar te koop gezet. heb een andere houder op het oog. Voor de niet ronde sturen bedoeld, waar ik voor ga.

So, case unsolved.. :(
 
Op mijn reeds verkochte vfr750 precies dezelfde gemonteerd. Ik heb de klembeugel eraf gezaagd (niet het gedeelte waar de bout doorheen gaat) Vervolgens de bout van de Clipon eruit gedraaid en de houder met bout op de Clipon geschroefd. Zit als een huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan