Cbr 900 rr Schakel & Motorisch probleem?

mastermuppet

Rookie
24 jan 2011
21
0
Grave
Hallo mede MF'rs

Ik heb paar maanden terug een Cbr 900 rr gekocht.
Nu heb ik de twee volgende problemen geconstateerd,

1. De motor schakelt wat zwaarder, en in de 1ste 2de en 3de versnelling klakt hij echt de versnelling erin, ik weet hoe het normaal hoort te klinken zoals bijv de eerste versnelling als je stilstaat maar dan nog iets harder en ben er zeker van dat dit echt teveel is.

2. tweede probleem mischien dezelfde oorzaak, Als je gas loslaat en weer gas geeft, stoekt de motor ( overbrenging ) ik kan het beste uitleggen lijkt net als bij een auto dat de motorsteun eruit ligt. echt op en neer gaan gevoel.. gas los stoek gas erop weer stoek... hoop dat het overkomt zoals ik het bedoel.

ik heb zelf wel een paar ideen maar hoop dat jullie mij de juiste richting op kunnen sturen nu het nog sleutel weer is!

Alvast Bedankt voor jullie tijd en kennis !!!
 
Klevende koppeling kan ook als je te weinig vrije slag hebt maar ook door kromme tussenplaten,ingeslagen koppelingshuis,verkeerde olie of een combinatie van de genoemde.
Transmissie dempers(rubbers) zitten achter de kettingwiel drager van de achterwiel.
 
volgens mij staat de ketting gewoon op spanning de transmissie rubbers zal ik nakijken, als je motor achter omhoog staat hoor je dan je voorste tandwiel iets te kunnen bewegen ( draaien )? want ik had geconstateerd dat daar wat speling zat en ook bij achterwiel iets dus mischien combinatie van transmissie rubbers en uitgeslagen koppelingshuis? is dat mogelijk :? en moet ik daarvoor heel koppelingshuis vervangen? alvast bedankt voor alle reacties
 
De motor schakelt gewoon een beetje zwaar, maar ik denk ook dat je wat last hebt van je koppeling klevende koppelingsplaten. Of misschien zijn de koppelingsplaten nieuw en moeten ze nog wat inslijten.

Een SC28 schakelt trouwens lichter dan een SC33. Welke heb je?
 
volgens mij staat de ketting gewoon op spanning de transmissie rubbers zal ik nakijken, als je motor achter omhoog staat hoor je dan je voorste tandwiel iets te kunnen bewegen ( draaien )? want ik had geconstateerd dat daar wat speling zat en ook bij achterwiel iets dus mischien combinatie van transmissie rubbers en uitgeslagen koppelingshuis? is dat mogelijk :? en moet ik daarvoor heel koppelingshuis vervangen? alvast bedankt voor alle reacties
Staat je ketting op spanning, te slap of is deze goed afgesteld ?? Koppeling heb je trouwens alleen maar in zijn één nodig.
 
ketting staat goed afgesteld, ( ik denk voor het schakelen dat het de platen zijn, haal van het weekend alles uit elkaar om te kijken) verder hebben de transmissieblokken in het achterwiel ook wel wat geleden die vielen er zomaar uit na demontage van het wiel. dus ik denk dat het stoeken daardoor kwam. En inderdaad koppeling niet heel vaak nodig :)
 
ketting staat goed afgesteld, ( ik denk voor het schakelen dat het de platen zijn, haal van het weekend alles uit elkaar om te kijken) verder hebben de transmissieblokken in het achterwiel ook wel wat geleden die vielen er zomaar uit na demontage van het wiel. dus ik denk dat het stoeken daardoor kwam. En inderdaad koppeling niet heel vaak nodig :)

Dat ze eruit vallen is niet erg. Ligt er maar net aan hoe ze normaal in je velg zitten. Ze moeten er alleen nog goed uit zien.
 
Als je transmissie dempers versleten zijn dan krijg je idd een rukkerige gedrag tijdens gas los en open draaien tijdens het accelereren . Je kan ook het achterwiel met de hand heen en weer halen , kom je eer gauw genoeg achter of ze versleten zijn. Kosten zijn rond de 35 euro voor nieuwe dempers.
Voor je koppeling even de boel loshalen en opmeten of de platen ruim binnen de tolerantie vallen .
 
Laatst bewerkt:
ik heb de achterkant omhoog gelift en met de hand gevoelt of er speling op zat en inderdaad speling op het achterwiel, ik heb transmissie blokken besteld in totaal 55,- valt wel mee als het daarmee is opgelost, ik twijfel daar wel aan aangezien er op het voorste tandwiel ook wat speling zat maar dat zullen we merken, ik hou jullie op de hoogte!
 
heb ook een 93 blade en er zit ook iets speling op dat tandwiel ! maar dat rukkerige herken ik en dat waren bij mij de transmissie dempers. Dat schakelen daar heb ik het schakel pookje 2 tandjes naar beneden gezet om het schakelen te optimaliseren . Olie halfsytheet erin heb zelf Belray EXP 10W40
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan