CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

CR500 Riders - Login

Cilinder 85 tot 88 zijn dezelfde.



Hallo

Ik heb een 500 met een 88'er blok. Als ik kijk op deze website (Honda CR 450) zie ik dat het 88'er blok een cilinder heeft die alleen op het 88'er blok past. Wat ik er van begrijp is dat de 88'er cilinder specifiek voor het 88' blok is en verder nergens op past. Is hier een reden voor?

Daarnaast zou ik graag willen weten uit welk bouwjaar mijn frame is. Het ding is door de vorige eigenaar omgekat (mag niet, weet ik, dom dom dom) vanaf een 86'er cr250. Maargoed, dus kan via het framenummer niet meer herleiden uit welk jaar hij komt. Het kapwerk is vervangen voor een 91> model. Zijn er visuele aspecten waar ik het bouwjaar van het frame aan kan herleiden? Ik gok dat het frame ook uit 88' is.

Het kenteken is MJ-05-GZ
Wellicht is deze motor bekend bij jullie, hij komt uit groesbeek. Het cilindertje is bij VHS geweest en de kop is uigedraait (ex zijspan blok?) en heeft een SPES uitlaat.
 
Nieuwe engine stand gemaakt om het leven een stuk makkelijker te maken:

2rhsnj9.jpg


spufrl.jpg


52dilf.jpg


11mc6km.jpg


vh3nmo.jpg


Als er iemand interesse in heeft laat maar weten, ik moet er toch al een paar extra maken!

Hij is aan beide zijdes dubbel gelagerd. Om de 30 graden vast te zetten met de blokkeerbout, met een bereik van +90 graden tot -90 graden.
 
misschien handig met spuiten, maar met sleutelen lijkt me erg onpraktisch zulke standaards.
mooi gemaakt, dat wel ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan