CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Bedankt! Ik ben er blij mee :) Zocht al een tijdje naar een leuke!

Planning is nu om inderdaad de motor om te bouwen voor op straat, en tzt een keer circuit.

Heb er ook nieuwe crosswielen bij met nieuwe banden.
 
Heb ook een Cr500 gekocht, een uit 1989. Stond al jaren stil in de schuur van een collega. Ding zou volgens de vader van m'n collega van Dirk Geukens zijn geweest (3e in WK 500cc in 1990 en 1991). Cilinder zou ook aangepakt zijn. Plan is om er een kenteken op te krijgen en wat offroad mee te rijden. Ook de crossbaan ermee op natuurlijk.

20150501_172726.jpg


20150501_172750.jpg


20150501_173014.jpg


Mag nog aardig wat aan gebeuren zoals jullie zien. Vond een eekhoornnest in de filterbox _O-
 
Heb ook een Cr500 gekocht, een uit 1989. Stond al jaren stil in de schuur van een collega. Ding zou volgens de vader van m'n collega van Dirk Geukens zijn geweest (3e in WK 500cc in 1990 en 1991). Cilinder zou ook aangepakt zijn. Plan is om er een kenteken op te krijgen en wat offroad mee te rijden. Ook de crossbaan ermee op natuurlijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mag nog aardig wat aan gebeuren zoals jullie zien. Vond een eekhoornnest in de filterbox _O-

Vet ding hoor!!! :}
In de pre90 ermee uiteraard!!!

En natuurlijk de RBKO????

Zo'n JDG cilinder is ook wel geld waard denk ik!!!
 
Vet ding hoor!!! :}
In de pre90 ermee uiteraard!!!

En natuurlijk de RBKO????

Zo'n JDG cilinder is ook wel geld waard denk ik!!!

Ben wel van plan een aantal pre90 wedstrijden mee te rijden, wie weet nog dit jaar. Ligt eraan wat ik allemaal tegen ga komen. RBKO dit jaar sowieso niet, wie weet volgende editie mocht die er komen.
De eerste onderdelen zijn besteld, ga aankomend weekend weer verder met de demontage. Moet wel zeggen dat zo'n cr500 enorm makkelijk sleuteld! De crf zit veel ingewikkelder in elkaar.
 
Ben wel van plan een aantal pre90 wedstrijden mee te rijden, wie weet nog dit jaar. Ligt eraan wat ik allemaal tegen ga komen. RBKO dit jaar sowieso niet, wie weet volgende editie mocht die er komen.
De eerste onderdelen zijn besteld, ga aankomend weekend weer verder met de demontage. Moet wel zeggen dat zo'n cr500 enorm makkelijk sleuteld! De crf zit veel ingewikkelder in elkaar.

Zuiger iig wel inspecteren/vervangen. De cilinder kun je gewoon laten boren.
 
Super!

Kenteken is ook binnen trouwens. *O*
 
Laatst bewerkt:
Cilinder los gehaald, viel opzich mee wat er uit kwam. Sowieso een nieuwe zuiger, wat vinden jullie van de cilinderwand? Zat er aan te denken om de cilinder naar Helimx te sturen om te honen (is geen nicasil lijkt mij?) en hun ook de zuiger te laten leveren zodat de zuigerspeling goed is..

20150508_212937.jpg


Lijkt alsof er een klein barstje tot naar het midden van de spijl loopt. Is niet voelbaar.

20150508_212805.jpg


20150508_212739.jpg
 
Cilinder is staal dus laten boren zoals ik al eerder zei. Spijl laten lassen en gelijk terug laten leggen. Laat dit doen bij een bedrijf met ervaring met de cr500. ATM bijvoorbeeld.

Ahja, liever geen prox zuiger. Als je die wel neemt let er dan op dat je de zwart gecoate versie hebt. Die zijn wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Chris, ATM heb ik zelf ook wel goede ervaring mee. Wat is precies het nut van het terugleggen van de spijl? Ik snap dat de zuiger en spijl minder heet worden maar zie dit eigenlijk bij geen enkele motor.
 
als je hem niet terug legt loopt ie erop aan (zwarte strepen.
Gaatjes of putjes boren in je zuiger op de plek van de spijl werkt ook.

Gebeurd eigenlijk bij alle motoren wel.
 
:^

Maar lang niet alle bedrijven leggen de spijl zelf terug.

Bij een 500 zal ik hem altijd terug leggen en evt nog extra gaatjes in de zuiger boren. (Wel goed en niet op de Bart methode.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan