Motor-Forum

Select Forum

CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Reg. datum:
31 aug. 2008
Ik heb mijn kickstarter jaren geleden al vervangen door een exemplaar van een TM 450. Past goed, staat alleen ietsje steiler, je moet je trap dus iets meer naar voren beginnen. Bevalt mij in ieder geval goed.

Reg. datum:
05 mrt. 2008
Zijn wielen van een cr 250 91/95 gelijk aan cr 500 wielen uit 94?

Reg. datum:
19 jun. 2007
quote:
pierelier6 schreef op 11 december 2016 @ 17:49:
Zijn wielen van een cr 250 91/95 gelijk aan cr 500 wielen uit 94?

Ja
Ja, graag

Reg. datum:
05 mrt. 2008

Schrijft wel goed nederlands!

Reg. datum:
26 dec. 2004
Nee...niet allemaal ...voorwiel uit een 1995 heeft de 20 mm vooras..
Geen onderschrift...dat wordt verwijderd zonder dat je het weet..

Reg. datum:
21 mrt. 2012
Heeft iemand hier een kenteken te koop toevallig?

Rm125 & Yzf750

Reg. datum:
05 sep. 2010
Mijn kicker "schiet weleens door" alsof de tandwielen intern langs elkaar heen schuren. Dit wordt alsmaar erger en begin nu te kijken naar de onderdelen die ik kan vervangen. Nu heb ik een 86 blok, en het tandwiel en ratchet zijn anders dan de nieuwere jaren.

http://www.hondapartshous...7bf4/kick-starter-spindle
Nummer 1, 2, 3 en 4 zouden dan naar mijn idee vervangen moeten worden.

Deze zijn echter niet meer beschikbaar (op 4 na.)
De nieuwere modellen hebben een andere ratchet, tandwiel en plate kick stopper.
http://www.hondapartshous...7cab/kick-starter-spindle

De as is wel hetzelfde en het aantal tanden op het tandwiel ook!
Is dit uitwisselbaar? Wellicht alleen als complete set?
GoPro Filmpjes -> http://www.youtube.com/user/PaulyBee23/videos

zonder '1'

Reg. datum:
04 sep. 2005
pssttt..... wisten jullie dat......?

http://www.motor.nl/nieuws/honda-werkt-aan-nieuwe-cr500/
KTM 690 SMC, 2016

Vanalles

Reg. datum:
17 mrt. 2009
Dan zullen de cr500af wel gaan kelderen met de prijs

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:

Fake
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Reg. datum:
10 jun. 2005
Hoi iedereen,
Ik heb net een cr500 blok gekocht. Nu komt die uit een zijspan, en hebben ze de tandwielen van de versnellingsbak veranderd. Ik zou graag een '93 of jongere versnellingsbak hebben, dus zoek ik beter een 2de handse, dan al de tandwielen nieuw te kopen vermoed ik :-)
Heeft er iemand toevallig nog zo 1tje rondslingeren? :-)
Alvast bedankt,

Grtz Bram

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
GiePilaar schreef op 26 september 2017 @ 20:28:
Hoi iedereen,
Ik heb net een cr500 blok gekocht. Nu komt die uit een zijspan, en hebben ze de tandwielen van de versnellingsbak veranderd. Ik zou graag een '93 of jongere versnellingsbak hebben, dus zoek ik beter een 2de handse, dan al de tandwielen nieuw te kopen vermoed ik :-)
Alvast bedankt,

Grtz Bram

Wat ga je met het blok doen? CR500AF bouwen?
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Reg. datum:
10 jun. 2005
Yep :-)
Ik heb er ooit al 1 gebouwd, maar wil met deze een racertje bouwen. Lukt het niet word het een crossmotor ;-)
GiePilaar wijzigde dit bericht op woensdag 27 september 2017 11:08 (88%)

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
GiePilaar schreef op 27 september 2017 @ 11:04:
Yep :-)
Ik heb er ooit al 1 gebouwd, maar wil met deze een racertje bouwen. Lukt het niet word het een crossmotor ;-)

Ben benieuwd! Ik heb hier ook nog een los blok liggen en was dat ook ooit eens van plan. Veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen. :P

Ga je het bijhouden in een apart topic?

Reg. datum:
10 jun. 2005
Het is een werkje val heeeeel lange duur. Het omgelaste frame had ik nog liggen van mijn 1ste project. Voorvork van een cbr600, wielen, remerij en tank zijn al klaar. Als er wat meer vaart in komt zal ik wel een topic openen. Zolang het supermoto-seizoen nog bezig is, heb ik geen budget over :-D

EDIT: Ik had er blijkbaar ooit al 1tje geopend :-)
GiePilaar in "Honda CRS500 - Poging tot (zelfbouw) rac..."

Het blok was het duurste onderdeel, dus hopelijk gaat het nu wel wat vooruit ;-)
GiePilaar wijzigde dit bericht op woensdag 27 september 2017 21:53 (25%)

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
GiePilaar schreef op 26 september 2017 @ 20:28:
Hoi iedereen,
Alvast bedankt,

Grtz Bram

https://www.marktplaats.n...reviousPage=lr&pos=11

Reg. datum:
10 jun. 2005
THX, maar ik had al gebeld. Dat zijn onderdelen van een'84-'85 zei hij :-) Toch bedankt. Ik heb wss iemand gevonden die wil ruilen ... fingers crossed :-)

lekker 600'jes pesten

Reg. datum:
26 feb. 2009
Ik ben opzoek naar een kettinggeleider bij de achterbrug van een 88'er. De mijne is doordemidden :(
Weet iemand of geleiders van andere modellen/bouwjaren te gebruiken zijn of is de 88'er een apart model? Verschillende google zoekopdrachten en rondje bellen van locale MX shops (JHMX, Laurense, Lemmens) heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Bedankt

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
lucass schreef op 03 oktober 2017 @ 20:59:
Ik ben opzoek naar een kettinggeleider bij de achterbrug van een 88'er. De mijne is doordemidden :(
Weet iemand of geleiders van andere modellen/bouwjaren te gebruiken zijn of is de 88'er een apart model? Verschillende google zoekopdrachten en rondje bellen van locale MX shops (JHMX, Laurense, Lemmens) heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Bedankt

Voor zoiets kijk ik altijd op ebay. Daar zie je in de titel zo welke bouwjaren allemaal passen. '84-'90 staat er dan bijvoorbeeld. En dan kijken waar hij het voordeligste is.

Schrijft wel goed nederlands!

Reg. datum:
26 dec. 2004
quote:
chrisscross schreef op 27 september 2017 @ 20:32:

[...]

Ben benieuwd! Ik heb hier ook nog een los blok liggen en was dat ook ooit eens van plan. Veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen. :P

Ga je het bijhouden in een apart topic?

Toch een complete 1993 die je hebt?
Geen onderschrift...dat wordt verwijderd zonder dat je het weet..

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
Mario2T schreef op 10 oktober 2017 @ 14:01:

[...]

Toch een complete 1993 die je hebt?

Ook nog ja maar ook nog een los blok. Toevallig heb ik die '93 van de week aangeraakt. Verplaatst naar zolder :P
Garage is bijna klaar en ondertussen wordt de tuin ook onderhanden genomen dus druk zat.

Reg. datum:
19 jun. 2007
quote:
lucass schreef op 03 oktober 2017 @ 20:59:

Bedankt

Heb ik wel stuur maar pb
Ja, graag

lekker 600'jes pesten

Reg. datum:
26 feb. 2009
Ik ben opzoek naar een diep rode tank die op mijn 88'er past. Mijn frame en kappen zijn namelijk dat diepe rood, terwijl de tank meer naar oranje neigt. Waarschijnlijk zijn onderdelen van verschillende bouwjaren gebruikt.

Kan iemand me vertellen in welke bouwjaren welke tinten rood gebruikt zijn? Ikzelf ken drie tinten rood bij honda:
- Diep rood zoals de elsinores
- Oranje achtig (mid jaren 80?)
- Roze achtig (begin jaren 90?)

Ik zoek dus een tank die dat echte diepe rood heeft. Wellicht wil iemand ruilen?

Reg. datum:
19 jun. 2007
Doe eens een foto van je motor
Ja, graag

lekker 600'jes pesten

Reg. datum:
26 feb. 2009
http://i64.tinypic.com/2ajs2vs.jpg

Zoals je ziet is alles rood, maar de tank is oranje.
lucass wijzigde dit bericht op vrijdag 20 oktober 2017 15:02 (38%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.