Kukko of Bahco lagertrekkers!!!

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo allemaal.

Ik heb nog een hoop snipperdagen over van mijn baas en die mag ik in gereedschap uit laten betalen *O*

Nou ben ik al een tijdje opzoek naar een aantal lagertrekkers en onze leverancier levert Bahco en Kukko lagertrekkers.

Het lastige is altijd dat je eerst een offerte aan moet vragen voor de prijzen daar ben ik op dit moment ook mee bezig, maar de vraag is voor HOBBYMATIG gebruik wat heeft de betere prijs/kwaliteit verhouden en wat is over het algemeen duurder?

Met Bahco ben ik wel bekend met name de ratels/doppensetten en die bevallen mij heeel goed maar van Kukko weet ik helemaal niks af.

Ik hoop dat de Ervaringdeskundige hier op het forum zich aangesproken voelen om mij hun mening te delen :)

Groeten Tom.
 
Kukko is prima spul :Y

Dergelijk gereedschap hoor je één maal in je leven aan te schaffen. Pak dus gewoon de beste, danwel de meest uitgebreide.
 
Maakt voor jou geen drol uit, gewoon de goedkoopste nemen, dan kun je een paar trekkers extra kopen.

Zolang je maar niet van die "5 euro trekkers" koopt, die zijn goed voor eenmalig gebruik, of voor kapot te snijden/aan te passen (voor nood).
 
wij hebben op het werk kukko, bevallen wel goed, past niet altijd, en dan maken we meestal zelf maar een passende lagertrekker van wat oud ijzer en schroefdraad, en dat werkt ook. voor hobby zou ik zelf gewoon de goedkoopste van de 2 nemen, zo vaak wisssel je toch geen lagers.
 
kukko heeft het grote voordeel dat je alle onderdelen ook los kan kopen, weet niet of bahco dat ook heeft.


durf wel met zekerheid te zeggen dat kukko ook veel duurder is dan bahco.
 
Laatst bewerkt:
@ IEDEREEN!!!

Alvast heel erg bedankt, ik hoor dat veel mensen erg te spreken zijn over Kukko, maar het is echt voor hobbymatig gebruik dus niet alleen af en toe, maar ook slecht kleine lagers/poelies

Ik ga even een offertje aanvragen voor ongeveer dezelfde trekkers 1 van Bahco en 1 van Kukko en dan kijk ik wel weer!

Alvast bedankt!
 
@ Jdav87

Voor de bahco trekkers kun je alle onderdelen ook los kopen ja!

@ Yonni, nou zou graag een setje willen maar dat geld kan ik beter aan iets anders uit besteden!
Zoals een ultrasoonreiniger die zou ik ook nog een willen kopen.

Een setje kukko trekkers kostte in de 4-500 euro minstens daar gebruik ik ze echt te weinig voor!
Ik ga nu 2 offertes aanvragen voor praktisch dezelfde trekkers met een groot bereik dan kan ik met 1 trekker in elk geval al veel lagers/poelies trekken

Groeten en bedankt.
 
Hallo allemaal.

Ik heb nog een hoop snipperdagen over van mijn baas en die mag ik in gereedschap uit laten betalen *O*

Nou ben ik al een tijdje opzoek naar een aantal lagertrekkers en onze leverancier levert Bahco en Kukko lagertrekkers.

Het lastige is altijd dat je eerst een offerte aan moet vragen voor de prijzen daar ben ik op dit moment ook mee bezig, maar de vraag is voor HOBBYMATIG gebruik wat heeft de betere prijs/kwaliteit verhouden en wat is over het algemeen duurder?

Met Bahco ben ik wel bekend met name de ratels/doppensetten en die bevallen mij heeel goed maar van Kukko weet ik helemaal niks af.

Ik hoop dat de Ervaringdeskundige hier op het forum zich aangesproken voelen om mij hun mening te delen :)

Groeten Tom.

Die enkele keer dat je het gebruikt zal ik voor de goedkoopste kiezen.
 
Is overigens een bekend probleem: "Neem de goedkoopste, want je gebruikt het bijna nooit". En als de goedkoopste dan af breekt op een vast gerot onderdeel, dan is "Ja, maar ik gebruik hem bijna nooit" geen argument ;) .

Bij dit soort gereedschap is de frequentie van gebruik helemaal niet belangrijk, het gaat gewoon om breeksterkte.
 
Is overigens een bekend probleem: "Neem de goedkoopste, want je gebruikt het bijna nooit". En als de goedkoopste dan af breekt op een vast gerot onderdeel, dan is "Ja, maar ik gebruik hem bijna nooit" geen argument ;) .

Bij dit soort gereedschap is de frequentie van gebruik helemaal niet belangrijk, het gaat gewoon om breeksterkte.

Vind ik ook.

Ik ging er een beetje vanuit dat ook Bahco goed spul maakt, en dan halen ze beide wel de ondergrens. Dan is natuurlijk de meeste voor hetzelfde geld interessant.

Maar zonder meer: doe goedkoop, want je gebruikt het nauwelijks, is in algemeenheid een slechte redenatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is overigens een bekend probleem: "Neem de goedkoopste, want je gebruikt het bijna nooit". En als de goedkoopste dan af breekt op een vast gerot onderdeel, dan is "Ja, maar ik gebruik hem bijna nooit" geen argument ;) .

Bij dit soort gereedschap is de frequentie van gebruik helemaal niet belangrijk, het gaat gewoon om breeksterkte.
aangezien hij hier gewoon gerenomeerde merken noemt blijf ik erbij dat de goedkoopste ruim voldoende is, by the weg, als een lagertrekker afbreekt heb je toch al een probleempje.
 
Vraag je eerst eens af waarvoor je de trekkers precies nodig hebt.

Voor een brommert heb je niet persee de sterkste nodig.

Als je van plan bent het ook te gaan gebruiken voor auto's of trekkers neem je natuurlijk gewoon de beste.

Zelf heb ik ook 2 trekkertjes van kukko, worden vrij regelmatig gebruikt voor de raarste klussen.

Bevalt goed, mooi spul dat gewoon je leven lang meegaat. :)
 
Is overigens een bekend probleem: "Neem de goedkoopste, want je gebruikt het bijna nooit". En als de goedkoopste dan af breekt op een vast gerot onderdeel, dan is "Ja, maar ik gebruik hem bijna nooit" geen argument ;) .

Bij dit soort gereedschap is de frequentie van gebruik helemaal niet belangrijk, het gaat gewoon om breeksterkte.

Ik bedoel de goedkoopste van 2 kwalitatief goede en niet een setje bij Lidl of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan