Terugkeer Suzuki in Moto GP

bigscale62

MF veteraan
30 mrt 2011
3.366
2
Ede
Dorna melde vandaag dat Suzuki hoopt aan de testdagen in de Moto Gp te mogen deelnemen om zich zo voor te berijden op een terugkeer in 2014.
 
Zou fantastisch zijn! Ik hoop ooit Kawasaki, aprillia en misschien wel BMW te zien in de GP's!
:Y


Ik las het bericht trouwens op Racesport, echt verbazingwekkend hoe die Dorna baas zich opsteld ten opzichte van Suzuki. Hij moet zich in zn handen knijpen dat zo'n fabrikant bereid is te investeren in zijn circus. In plaats daarvan steld ie harde eisen, blijkt maar weer hoe Dorna zich blind staart op de CRT's :r .
 
Laatst bewerkt:
:Y


Ik las het bericht trouwens op Racesport, echt verbazingwekkend hoe die Dorna baas zich opsteld ten opzichte van Suzuki. Hij moet zich in zn handen knijpen dat zo'n fabrikant bereid is te investeren in zijn circus. In plaats daarvan steld ie harde eisen, blijkt maar weer hoe Dorna zich blind staart op de CRT's :r .

Ben ik niet met je eens. Als een fabrikant in de Motogp wil mee doen, moet die minimaal 3 jaar aanwezig zijn. Suzuki wou maar voor 1 jaar mee doen. Gelukkig stak Dorna daar een stokje voor. Nu is het dus 3 jaar voor Suzuki.

Die Suzuki is net een CRT
 
Ben ik niet met je eens. Als een fabrikant in de Motogp wil mee doen, moet die minimaal 3 jaar aanwezig zijn. Suzuki wou maar voor 1 jaar mee doen. Gelukkig stak Dorna daar een stokje voor. Nu is het dus 3 jaar voor Suzuki.

Die Suzuki is net een CRT
:^

Je wil wel geloofwaardigheid behouden binnen je sport.
 
Dit is goed nieuws voor de motorsport als zodanig *O*

Ben alleen bang dat Suzuki er altijd een beetje bij blijft bengelen, omdat ze iedere keer net te weinig investeren. Maar een merk als Suzuki met de daarbij behorende geschiedenis, mag eigenlijk gewoon niet ontbreken op de hoogste ladder van de motorsport!
 
Dit is goed nieuws voor de motorsport als zodanig *O*

Ben alleen bang dat Suzuki er altijd een beetje bij blijft bengelen, omdat ze iedere keer net te weinig investeren. Maar een merk als Suzuki met de daarbij behorende geschiedenis, mag eigenlijk gewoon niet ontbreken op de hoogste ladder van de motorsport!


Ik denk dat Suzuki groot wil terug keren.... Ze hebben idd de laatste jaren een beetje achteraan meegehobbeld. En dat weet Suzuki zelf ook!
Als ze nu een rentree maken.... Moeten ze dat goed doen!

En daar twijfel ik niet aan. *D
 
Ik denk dat Suzuki groot wil terug keren.... Ze hebben idd de laatste jaren een beetje achteraan meegehobbeld. En dat weet Suzuki zelf ook!
Als ze nu een rentree maken.... Moeten ze dat goed doen!

En daar twijfel ik niet aan. *D

We gaan gewoon van het goede uit :Y *O*

Loopt er inmiddels niet ergens stiekem een Kevin Schwantz jr. rond? :)
 
Hoop echt dat suzuki terug keert in de top. En dat oude tijden uit de jaren 70 ,80 en 90 weer gaan herleven. En met net zo veel succes als ze toen met de RG 500 hadden. Voor mij nog steeds de mooiste race motor ooit gemaakt.
 
Ik zeg Kevin Schwantz als teambaas!!


Ik zeg doen. En dan tijdens de TT alle fabrieks suzuki races een paar rondjes rijden met de bijbehorende rijders uit vervlogen tijden. Ondanks er een paar zijn heen gegaan lijkt het me een mooi welkom terug voor de soes. Kunnen we gelijk nog even genieten van de oude RG racers. Maar vrees dat alle 2 de dingen niet gaan gebeuren. Denk niet dat Kevin Schantz dit ooit gaat doen. En de oude RG racers gebeurt ook niet helaas.
 
Ik denk dat voormalig GP-Aces ( als ik ze zo mag noemen) heel veel goeie dingen kunnen betekenen voor de sport, kijk naar wat fausto gresini, lucio cecchinello, hans spaan, Wilco Zeelenberg, randy mamola etc allemaal voor elkaar krijgen, die mannen komen uit de sport en weten hoe het werkt. Ik denk dat Kevin Schwantz een absoluut welkome toevoeging zou zijn.
 
Ik zeg Kevin Schwantz als teambaas!!
Kevin had al eerder plannen met Suzuki maar kon op geen enkele support rekenen van de fabriek. Maar ik zou het als jeugdherinnering wel toejuichen. :+ ;)

En Dorna heeft goed onderhandeld. *O*
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kunnen die helden van vroeger veel betekenen voor een team.
Maar uiteindelijk moet er wel een goede fiets staan, en dat is niet zomaar iets.
 
Ik denk dat voormalig GP-Aces ( als ik ze zo mag noemen) heel veel goeie dingen kunnen betekenen voor de sport, kijk naar wat fausto gresini, lucio cecchinello, hans spaan, Wilco Zeelenberg, randy mamola etc allemaal voor elkaar krijgen, die mannen komen uit de sport en weten hoe het werkt. Ik denk dat Kevin Schwantz een absoluut welkome toevoeging zou zijn.

niet iedere goede verkoper is een goede verkoopleider..... maar hoop het wel dat het hem lukt.
 
:Y


Ik las het bericht trouwens op Racesport, echt verbazingwekkend hoe die Dorna baas zich opsteld ten opzichte van Suzuki. Hij moet zich in zn handen knijpen dat zo'n fabrikant bereid is te investeren in zijn circus. In plaats daarvan steld ie harde eisen, blijkt maar weer hoe Dorna zich blind staart op de CRT's :r .

Je snapt het spelletje volgens mij niet helemaal. Fabrikanten hebben alleen via Dorna een platform om hun technische kunsten te vertonen. Zij zijn dus eerder afhankelijk van Dorna dan andersom.
Ik denk dat alleen Honda de positie heeft in de racerij om iets tegen de wil in van Dorna te forceren omdat wanneer zij niet meer meedoen de hele motorGP wel kan worden opgedoekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan