R6 stopt na 5 minuten

Pipaatnl

Rookie
12 dec 2012
13
0
Ik heb sinds gisteren een yamaha r6 gekocht. Na 3kilometer te hebben gereden stopte de motor er mee. Even later reed hij weer 300 meter om vervolgens stil te blijven staan.Starten lukt maar dan wel vol gas. Het vol gas lijkt op stationair maar dan haperend. Vandaag weer gereden.hetzelfde probleem. Eenmaal thuis gerold en nogmaals starten liep motor wel ca. Half uur stationai( beter dan gisteren) daarna stopte hij weer. Temperatuur rond 100 graden. Kwam naar benzine stinkende rook onder tank vandaan. De motor heeft 1 jaar stil gestaan en is er 1 uit 99 met 39000 km op teller. Wat is het probleem met mijn motor. Wil zo graag op rijden zeker nu ik hem een dag heb.
 
Wil je niet bang maken, maar zit de carterontluchting wel vast aan het luchtfilter? Kan zijn dat die los is zodat hij iets beter loopt om het bekende cilinderwanden probleem bij dit model R6 te verbergen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat niet.ben een leek op motorisch gebied.motor heeft jaar stil gestan dus denk vuil. Benzine zat ook al jaar in tank.hij loopt wel af en toe even en dan stopt ie weer. Kan er niet heel veel mee want is max 5 km die t kan rijden.Vorige eigenar ken ik indirect en denk niet dat zij mij hebben willen beduvelen
 
Bel de eigenaar even waar je hem van gekocht hebt, misschien kan hij of zij je iets vertellen.
En idd Forte of iets dergelijks
En anders zal je hem toch moeten laten schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 20euro nieuwe benzine getankd. Mogelijk dat het daarom ietsie pietsie beter ging dan gisteren.dat vacuum klinkt wel zeer aannemelijk. Mmmm ga daar eens naar kijken
 
Gooi eerst maar eens een volle tank benzine erin en een middeltje om je carburateurs schoon te krijgen. De vlotters kan je ook even aftappen/leeg laten lopen. Bougietjes even loshalen en bekijken.
 
Wil je niet bang maken, maar zit de carterontluchting wel vast aan het luchtfilter? Kan zijn dat die los is zodat hij iets beter loopt om het bekende cilinderwanden probleem bij dit model R6 te verbergen?
:^

Met van die hele grote gaten en scheuren erin :X

11092009357.jpg
 
zit die jongen nie zo bang te maken :9
Gewoon realistisch. Koopt een '99 model wat al een jaar stilstaat..
Dan kun je er vanuit gaan dat er 'een ietsepietsie' werk aan zit :+

Benzine verversen en een flesje forte erbij. Carbs (?) nakijken en evt. laten reinigen, bougietjes vervangen en dan *duimen* :+

Mn gixxer had ook een jaar stilgestaan, daar kon ik een nieuwe tank voor halen.. Lang leve roest
 
Weer een goede tip.is eerste motor en ik ben niet technisch dus tja.

nou kom op dan :P , aan de studie werkplaats handboek downloaden en eerst eens een beurt geven luchtfilter, olie en olie filter, bougies en de remolie vervangen etc.

als je dat allemaal niet durft of wil doen dan ga ik je even heel raar aankijken omdat je gewoon zegt dat je met een onveilige motorfiets met dubieuze remmen wilt gaan rijden omdat je te krenterig bent de motor in onderhoud te doen bij garage en te koppig om je in de materie te verdiepen.

zo en nou hopen dat het punt over is gekomen :+

oh, ja en gereedschap verzamelen is ook niet voor niks dus als je geen onderhoud zelf wil doen is het zo duur nog niet om het te laten doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kwam dat probleem nadat er een sport-uitlaat werd gemonteerd zonder afstellen. :?
:') Ik heb geen zin in zoeken, maar ik kan me nog herinneren dat ik zei tegen iemand hier op MF om de boel af te laten stellen bij een andere demper (ook R6, dit type). Mijnheer wilde eerst op vakantie naar België (?) en daarna wilde hij het afstellen. Hij heeft zijn vakantie niet helemaal afgemaakt :+

Edit:
gevonden
en het vervolg

Zo erg is het dus gesteld met deze R6. Nog belachelijker vind ik dat Yamaha niet openstaat voor gebreken.
 
Laatst bewerkt:
Sportuitlaat?ritje naar Belgie? Mijn r6 heeft gewoon lang stil gestaan en hoop dus met forte in benzine probleem te verhelpen.herkent iemand zich in het bovenaan genoemde probleem van even doen en vervolgens niet mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan