bmw f 650 lucht ralenti vijs

avettie

Rookie
12 dec 2012
3
0
weet er iemand hoe je de lucht relanti vijs moet afstellen van een bmw F 650 1996 met dubbele carburateur?
ik weet voledig indraaien,maar hoeveel toeren draai je uit voor een goede afstelling.heb reeds gedaan na aankoop:
* carbu gereinigd , wilde niet naar 2000 toeren gaan als ik choke. opgelost
* oli 10W40 + oli filt vervangen.
* thermostaat vervangen + temp voeler, kwam niet op temperatuur en thermometer ging niet juist + nieuwe dichting waterpomp + thermostaat.

* rij de winter door met de moto
mvg avettie
 
Bij mijn bromfiets was het altijd 1.5 slag, en vanaf daar beetje wisselen.

1slag = 360 graden.

Ik zou gewoon een beetje proberen, tot jij een acceptabel stationair toerental vind. (verschilt ook per persoon)
 
Bij mijn bromfiets was het altijd 1.5 slag, en vanaf daar beetje wisselen.

1slag = 360 graden.

Ik zou gewoon een beetje proberen, tot jij een acceptabel stationair toerental vind. (verschilt ook per persoon)

Of je kijkt gewoon naar de instelling per merk en model.

Voor een brommer zou het zo maar eens anders kunnen zijn, niet?
 
motobase F 650/ST 93-00

Bougies
Bougie NGK D8EA
Alt. bougie
Electrodenafst. 0,6-0,7 mm
Vervanginsonderdelen
Vorkpoot 41 mm
Tandwiel 16/47 tanden
Ketting 110 schakels
Algemeen
Framenummer
Motorinhoud 652 cc
Cylinders 1
Klepspeling in koud 0,10-0,20 mm
Klepspeling uit koud 0,10-0,20 mm
Carb. stelschr. 4,5 slag(en)
Luchtdr. voor 1,8 Bar
Luchtdr. achter 1,9 (2,5) Bar
Aanhaalkoppels
Bougie
Zekeringsmoer
Klepsteller
Oliefilterdeksel 10
Uitlaat voor 10
Uitlaat achter
Vooras 100
Achteras 100
Cylinderkopbouten
Remcylinder
Zijstandaard 25
Vloeistoffen
vorkolie / poot 600 cm3 SAE 10W
Motorolie z. filter 1.9 ltr. SAE 10W-40
Motorolie m. filter 2.1 ltr.
Remvloeistof DOT 4
Versn.bakolie
Brandstof 17,5 liter
Koelvloeistof 1,3 ltr. water+
 
:^

Wat je ook kan doen, is bij warme motor de schroef verdraaien (richting dicht) tot hij het meeste toeren draait (beste mengsel). Dan nog een halve slag verder dicht.

Als je blok de meeste toeren draait, dan is het niet het beste mengsel. Dan loopt hij het best, maar het mengsel is eigenlijk te arm. Vandaar nog die extra halve slag, die moet je echt doen.

Maar 4-gas meten is veel beter.

Eigenlijk stel je met die schroef alleen het mengsel voor de lage toeren. Als je gasschuif eenmaal open gaat, dan neemt de hoofdsproeier het over. En die stel je alleen af door de gasnaald hoger of lager te zetten.
 
Als je blok de meeste toeren draait, dan is het niet het beste mengsel. Dan loopt hij het best, maar het mengsel is eigenlijk te arm. Vandaar nog die extra halve slag, die moet je echt doen.

Maar 4-gas meten is veel beter.

Eigenlijk stel je met die schroef alleen het mengsel voor de lage toeren. Als je gasschuif eenmaal open gaat, dan neemt de hoofdsproeier het over. En die stel je alleen af door de gasnaald hoger of lager te zetten.

Oh, weer wat geleerd dan :)

Wat ik wel weet is dat de luchtstelschroef ook voor deellast uitmaakt. Vollast is inderdaad je hoofdsproeier. Gasnaald is fine-tunen. Zag ooit op het web een leuk schemaatje welk onderdeel verantwoordelijk is voor welke gasstand.
 
Laatst bewerkt:
weet er iemand hoe je de lucht relanti vijs moet afstellen van een bmw F 650 1996 met dubbele carburateur?
ik weet voledig indraaien,maar hoeveel toeren draai je uit voor een goede afstelling.heb reeds gedaan na aankoop:
* carbu gereinigd , wilde niet naar 2000 toeren gaan als ik choke. opgelost
* oli 10W40 + oli filt vervangen.
* thermostaat vervangen + temp voeler, kwam niet op temperatuur en thermometer ging niet juist + nieuwe dichting waterpomp + thermostaat.

* rij de winter door met de moto
mvg avettie


_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan