motor houdt in en bij gas terug versneld hij soms iets

Gorerat

Die hard MF'er
28 feb 2006
290
0
Dieren
Hoi allen,

Ik heb een kawasaki gt550 die vreemd accelereert.
De motor houdt flink in als ik gas geef, hij trekt maar heel weinig t.o.v. gas in dezelfde positie houden. En als ik het gas terug draai wil hij af en toe versnellen.
waar kan dit aan liggen?
 
Als het aan een te arm mengsel ligt, zou het dan met de stelschroef op de carburateurs al te verhelpen zijn?
Dat is redelijk eenvoudig te testen immers.
ik zou eerst wat duct tape over de inlaat plakken. ongeveer 1/4 afplakken en kijken of er verandering/ verbetering is.
 
vervelend is dat diezelfde motor met dit weer ook last van carb-icing heeft.
De genoemde problemen heeft hij al langer maar ik heb de laatste maanden mijn huis verbouwd en de motor laten staan.
met dit weer testen zal wat lastig worden.

Ik heb gelijk even gegoogled wat de symptonen zijn van een te arm mengsel en wat ik lees zou dit inderdaad het probleem kunnen zijn.

Dit ga ik zeker meenemen als het nog een dagje wat warmer wordt en ik kan gaan proefrijden.

bedankt.
 
hij doet dit al langer en water gaat onderin zitten toch? zou dat er dan niet al lang uit moeten zijn?
Met langer bedoel ik minstens 1000 km

Het water blijft juist in de carburateur zitten....... Het vormt een bel die niet door de sproeiers kan en daardoor bij een bepaalde hoeveelheid water/formaat van de waterbel de sproeiers blokkeerd.
 
de beschrijving van de klacht lijkt totaal niet op het aanzuigen van valse lucht.
dan zou de motor ook slecht stationair moeten lopen, toerental langzaam terug moeten zakken en niet af te stellen.
dus remmenreiniger rondom de inlaatrubbers zal niets opleveren.
ik zou eerst de gasnaalden een stuk omhoog zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan