Andere tank plaatsen

rb666

MF'er
10 mei 2012
42
0
Goeiemorgen allemaal

Ik heb zown beetje me hele motor gestript een Yamaha xs400 en wil er een hoop aan veranderen zoals de tank.
Maar goed is me eerste motor en vraag me af als ik een andere tank haal op de sloop past dat gewoon over me frame is dat allemaal universeel die maten.
Voor het vast zetten zal het wel aangepast moeten worden maar als die er niet eens overheen past.
 
Tanks van verschillende bouwjaren van hetzelfde passen ook niet altijd. Verstandig om de ijkpunten, zoals bevestigingspunt, holte voor luchtfilter en ligging op het frame goed te bekijken.
 
Het is verre van universeel.. Een tank is zo'n belangrijk onderdeel voor het uiterlijk van de motor dat ze die bijna altijd aanpassen, frame is wat lastiger en duurder om aan te passen, dus die worden nog wel eens in meerdere modellen gebruikt..

Dus met andere woorden: als jij een tank kunt vinden van ene motor met een min of meer vergelijkbaar frame, dan zou je best eens geluk kunnen hebben, maar het blijft altijd een kwestie van passen en 1 op 1 overzetten zal je waarschijnlijk nooit lukken (maar dat had je zelf al bedacht)


Even om te plagen:
XS400
79xs400frame1_800x471.jpg


R6
2008-r6-frame.jpg


FJR1300
FJR-frame.jpg
 
Hèhè zown vermoeden had ik al . Dus word nog wel een klusje om een andere tank erop te zetten want de tank die er nu op zit past niet echt bij een bobber wat ik graag wil .......
 
DOHC Seca uitvoering?

2587418623_846fdfe685.jpg


Ben met de Maxim uitvoering door de US of A gereden, met geluk zou het kunnen dat die tank past.

2971058582_3d148a593e.jpg



Die truc werd eind jaren '70, begin '80 vaker toegepast: hoog stuur, getrapt zadel en wat andere tank en het was de custom, clip-ons, racy zadel en het was de RR uitvoering :+ Tegenwoordig zijn de verschillen tussen uitvoeringen van één model (zeg BMW F800, de R, de ST, de GS enz) vaak wat groter.
 
DOHC Seca uitvoering?

2587418623_846fdfe685.jpg


Ben met de Maxim uitvoering door de US of A gereden, met geluk zou het kunnen dat die tank past.

[afbeelding]


Die truc werd eind jaren '70, begin '80 vaker toegepast: hoog stuur, getrapt zadel en wat andere tank en het was de custom, clip-ons, racy zadel en het was de RR uitvoering :+ Tegenwoordig zijn de verschillen tussen uitvoeringen van één model (zeg BMW F800, de R, de ST, de GS enz) vaak wat groter.


Leuk, heb ik ook nog op gereden :)

Plat op de tank, vol gas, tegen de 13000 toeren, hoogste versnelling.

Alles trilt, de lucht giert langs mijn helm.

Ik rijd ong 112 km/uur.

*O*
 
En daarom komen we elkaar zeker en vast regelmatig tegen in een XS 400 topic :W

FF plaatje van de mijne spammen:

full


Maar de mijne was dan lekker fitter dan de jouwe :P Kruissnelheid 100 km/h was geen enkel probleem en de top lag rond de 160 of zo 8-) Ding had dan ook een niet misselijke 38 pk of zo, meer dan een 25 kW machine *D
 
Yep dat is de gene die ik heb ja en heb dat vaker gehoord dat de spullen van de maxim op die van mijzouden moeten passen zoals het achterwiel, toch maar eens opzoek gaan naar zo eentje op de sloop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan