tankdop honda boldor verkeerd om gemonteerd

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
hallo allemaal een hele domme vraag
heb mn benzinedop 180 graden verkeerd erop gedraaid,wil nu niet meer van tank loskomen
iemand die een truukje weet om dit voor mekaar te krijgen?
 
Kan dat echt? Ding heeft 2 dingen om dat tegen te gaan.
1: twee verschillende nokken aan de dop (groot en klein) passen maar op 1 manier.
2: Zit een verhoging in de tankvulrand waardoor je niet verder en/of verkeerd om kunt draaien.

Maaaaar, mijn vrouw heeft ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met haar bol. De klem onderin de dop is scheef gaan staan om een of andere reden, waardoor de dop niet meer los ging. Deze klem wordt op spanning gezet door een veer. Ik heb toen de tankdop met een schroevendraaier een beetje gelicht (op spanning houden + dikke doek op de tank tegen beschadigingen) en tegelijk met de dop proberen te draaien . Op een gegeven moment hoorde ik een krakend/piepend geluid (staal op staal) en kon de dop verder draaien. Klem onderin de dop was wat verbogen, weer recht gemaakt en daarna nog hectoliters benzine getankt zonder problemen.
 
Kan dat echt? Ding heeft 2 dingen om dat tegen te gaan.
1: twee verschillende nokken aan de dop (groot en klein) passen maar op 1 manier.
2: Zit een verhoging in de tankvulrand waardoor je niet verder en/of verkeerd om kunt draaien.

Maaaaar, mijn vrouw heeft ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met haar bol. De klem onderin de dop is scheef gaan staan om een of andere reden, waardoor de dop niet meer los ging. Deze klem wordt op spanning gezet door een veer. Ik heb toen de tankdop met een schroevendraaier een beetje gelicht (op spanning houden + dikke doek op de tank tegen beschadigingen) en tegelijk met de dop proberen te draaien . Op een gegeven moment hoorde ik een krakend/piepend geluid (staal op staal) en kon de dop verder draaien. Klem onderin de dop was wat verbogen, weer recht gemaakt en daarna nog hectoliters benzine getankt zonder problemen.

:? Hoeveel inhoud had die tank dan wel niet ??
 
Blijkbaar was de tank toen zo lek dat er honderden liter benzine in gingen. Zal een leuke rekening zijn geweest ;)

Ontopic.

Het meeste wat vast gaat kan omgekeerd weer los. Zeker weten dat hij ook niet op slot is gedraaid?
Kan ook zijn dat je hem er uit moet lepelen ipv makkelijk afpakken.

Gewoon tankje bijna leeg maken. Op een paar dozen op de keukentafel en een avond puzzelen.

Als het nog wat langer duurt voordat de tank leeg is even bij de intertoys een van deze kopen, dan kun je alvast oefenen ;)

dael-o-ring.jpg


db
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met enig gepast geweld die dop los moet draaien. Zolang je de tank maar niet beschadigd is er niet zoveel aan de hand. Als de dop naar zijn grootje gaat dan heb ik er nog wel een voor je liggen.
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor degene met de serieuze reacties
ga ermee aan de slag
motor staat in donkere schuur en sinds ik hem heb nog niet mee getankt
en dacht ik vul hem effe af met jerrycan ivm eventuele vocht in tank
daarna dop erop gedraaid wat zonder geweld ging
naderhand zag ik dat hij verkeerd om zat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan