R1150 blok in een R1100S ??

grootkaalnix

MF veteraan
12 mei 2003
2.328
50
Retie (Belgie)
Hallo Luitjes,

ik heb in mijn schuur een R1100s staan met een defect blok ( Big-end defect en zuiger kapot gelopen ) en omdat de restanten daarvan door het hele blok verspreid zijn overweeg ik een revisie dus eigenlijk niet... ......en zal er dus een ander blok gemonteerd gaan worden...

Aangezien de R1100 blokken een stuk minder vaak worden aangeboden en er beduidend meer 1150 blokken te koop lijken (marktplaats,kapaza en dergelijke ) zou dat een interessant alternatief kunnen zijn...

Iemand ervaring met deze transplantatie... weet iemand of dit zonder al te veel aanpassen past ?

Avast bedankt voor jullie reactie
 
Volgens mij gaat het niet, omdat de aansluiting van de zesbak anders is. Maar die wijsheid heb ik omdat ik wel topics gelezen heb die probeerden om die zesbak in een 1100 te prakken.
Maar 1100 blokken kun je zat kopen. In Woudenbergzit een grote handelaar in overheidsfietsen, voor 700 euro heb je een RT blok.
 
Precies. 1100's hebben naar mijn weten een stekker op de kabelboom zitten voor beide. CO stelunit eraf en een lamda eraan, motronic 2.4 erin, andere codeerstekker en dan ben je er qua electronica volgensmij...
 
Was het bij de (eerste?) 1100's niet zo dat het frame dragend was? Bij de de 1100s is het blok/bak dragend? Ik weet niet hoe dat met de 1150's zit...

De 1100S heeft in vergelijking met de andere 1100 motoren inderdaad een totaal ander frame. Echter zijn de ophangpunten volgensmij gelijk. Ik kan me namelijk niet indenken dat ze een totaal ander blok gaan ontwerpen.
 
Een 1100s is ook altijd uitgerust me een lambdasonde en motronicMA2.4. Het verschil in programmering wordt geregeld met codeerstekkers........

Volgens mij heeft de 1100s wel andere nokkenassen dan de overige R1100 modellen, ze zijn echter gelijk aan de nokkenassen van de R1150 RS & RT.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan